slippende koppeling

maximjan

MF'er
5 feb 2008
208
1
Vriezenveen
Wie o Wie ? mij vraag is ,heb een xv750 virago 1982 , omgebouwd naar een cafe racer, heb inmiddels de olie vervangen ,wat zich nu voordoet is als ik flink op het gas ga krijg ik een slippende koppeling.
heb hier op de forum ooit wat over gelezen kan het niet terug vinden , denk de verkeerde olie ,welk advies
full
 
Wie o Wie ? mij vraag is ,heb een xv750 virago 1982 , omgebouwd naar een cafe racer, heb inmiddels de olie vervangen ,wat zich nu voordoet is als ik flink op het gas ga krijg ik een slippende koppeling.
heb hier op de forum ooit wat over gelezen kan het niet terug vinden , denk de verkeerde olie ,welk advies [afbeelding]


Als je hier nu eerst eens goed duidelijk maakt wat voor olie / merk etc je er in hebt gepleurt.
 
Wie o Wie ? mij vraag is ,heb een xv750 virago 1982 , omgebouwd naar een cafe racer, heb inmiddels de olie vervangen ,wat zich nu voordoet is als ik flink op het gas ga krijg ik een slippende koppeling.
heb hier op de forum ooit wat over gelezen kan het niet terug vinden , denk de verkeerde olie ,welk advies [afbeelding]

Nou heb je die fiets ,zo te zien ,mooi en vakkundig opgebouwd :t ,kom je met een knullig vraag of de olie wel goed is :? :+

Ik denk dat semi syntheet jaso ma wel voldoet :)
 
Probeer eens olie die voor motorfietsen met natte koppeling geschikt is, in plaats van olie die voor auto's bedoeld is.
 
Laatst bewerkt:
Koppel even terug als je de Lidl olie vervangen hebt. Het gaat namelijk niet helpen. De veren zijn moe en de platen versleten. Daar helpt geen olie tegen.
Lidl olie doet het prima met natte platen, been there, done that.
 
Ja hier ben ik weer, heb inmiddels de olie vervangen, heb de bestemde olie10W40SF MINERAAL FLES 5 LITER via Rouwkema meteen filter vervangen . probleem is grotendeels opgelost ,hij slipt zeer matig bij koude start. dus afwachten , anders gaan er nieuwe platen in .
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan