Massa: waar aan frame zetten (Suzuki GSX 250)

Paul Z

Die hard MF'er
5 apr 2015
560
0
Ede
Ik ben een Suzuki GSX250 aan het reanimeren. De motor was deels gedemonteerd toen ik er aan begon en ik kende dit model nog niet, dus soms is het voor mij een puzzel hoe bepaalde dingen vast hebben gezeten.

Zo ook de massa. Die gaat via het frame (direct vanaf de accu). Maar: weet iemand waar aan het frame ik die vast zou moeten zetten? In het WPH kan ik er niets over vinden en ik zie niet echt een voor hand liggende plek binnen bereik van de kabel. Wie weet het?
 
Logische optie, maar daar kan ik helaas niet komen met de draad. In het WHP staan een aantal verbindingen die je los moet maken voor je het blok uit het frame kan halen, maar de massa zit daar niet bij.

Ik heb hem nu vastgezet aan het montagepunt van het luchtfilter, onder de buddy. Dat was de enige plek die ik kon vinden waar ik de draad netjes langs kon krijgen.
 
Thanks voor het meedenken allemaal.

Uiteraard gegoogled, maar niets gevonden. Het is een klein ringetje waarmee hij aan frame of blok vast moet, M6. We hebben het hier goedbeschouwd natuurlijk over een soort oversized brommer

De plus gaat inderdaad naar het startrelais. Daardoor weet ik dat de plus van de accu links moet en de massa rechts (de plus kabel is namelijk niet langer).

Er zit nu overigens geen accu in (de motor is verre van klaar), maar voorlopig laat ik het denk ik zo maar even zitten. Dan kijk ik t.z.t. wel of het werkt.
 
Als je elektrisch wil starten zou ik toch een langere kabel naar een blokbout maken. Hoe beter de massa met zo min mogelijk weerstand en overgangen, hoe beter.
Als je alleen een kickstarter hebt is het natuurlijk wat minder kritisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan