Motor-Forum

Select Forum

Hét MF Motorweekend 2018

Begeißterungsmeißter

Reg. datum:
09 jan. 2002
Hét MF Motorweekend 2018

https://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;10772;126/st/20180531/e/H%C3%A9t+Motorweekend+2018/dt/6/k/8a4e/event.png

http://www.ploemeurapneepassion.fr/images/attention_groupe_complet-photospip01e87afa7ce554faea81f481bb189ffc.png

We zitten vol. Het maximum aantal van 50 is bereikt. Er is echter nog wel plek in het hotel doordat sommigen naar de camping schuiven en op de camping is sowieso nog plek MAAR uitsluitend oudgedienden (eenieder die de afgelopen 12 edities één of meerdere keren mee geweest is) zijn nog welkom. Nieuwe aanmelders zijn nog welkom op after- en pre- meets maar voor het motorweekend zelf moet ik je doorverwijzen naar 2019.

Inleiding
Hét MF Motorweekend staat voor een weekendje motorrijden zonder Testosteron, Posen of scheuren. Gezelligheid voorop. Insteek is en moet zijn dat er voor iedereen een plekje is.
Voor iedere smaak van rijden stellen we een groepje samen zodat de sportieve rijder, de toerder maar óók de beginner gelukkig is. Binnen ieder groepje rijden mensen met ervaring mee die hun best doen je waar nodig van tips of heuse instructie te voorzien en van de deelnemer verwachten we bereidheid daar wat mee te doen. Op deze manier hebben we al heel wat mensen door hun eerste haarspeldbochten geholpen en verslaafd gemaakt aan het rijden door bergen en dat is dus ook een voorwaarde: je moet wel van bergen en bochten houden want dat is vaak wel het reisdoel.

Vorige edities:

Verder natuurlijk het gelul topic: MF Weekenders lullen verderder en voor het dagelijkse praatje is er de whatsapp-groep. Wil je daar in meedoen, pm me dan even je gsm nummer en ik voeg je toe

Waarheen
In 2018 gaan we naar het prachtige Duitse Westerwald. Dit is een laaggebergte in de deelstaat Rijnland-Palts en daar waren we vaker; namelijk in 2007 waren we daar bij de lieve Jutta :).
Onze Accommodatie is: Boeles Place
https://static.wixstatic.com/media/b3b94c_396cab68f2564079803ceb02cba23fcd.jpg
Adres:
Boele's Place
Eulenwald 1
57629, Heimborn-Ehrlich
Duitsland
http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20150309221525/logopedia/images/e/e1/Googlemapslogo2014.png

Er worden maximaal 50 deelnemers toegelaten, dus denk eraan; te laat = te laat!

Wanneer

Donderdag 31 mei tot en met zondag 3 juni 2018

Startpunt en tijd
** nog te plannen **

Premeet overnachting
** nog te plannen **

Routes
De routes komen later

Hoe werkt het
  • Verzamelen
    Je word op donderdagochtend 31 mei, om 9:00 uiterlijk verwacht op het verzamelpunt (zie ook hierboven)
    zorg dat je je tank vol hebt!
  • Briefing om 9:15 is er een korte briefing; er word nog even gewezen op de verwachte gedragingen bij het rijden in een groep en wat bijzonderheden over de route die we gaan rijden
  • Groepenindeling
    We rijden liefst niet in al te grote groepen; 10 man incl voorrijder is prima. De groepen worden ingedeeld per voorrijder, voorrijders zullen zich voorstellen en hoewel iedere voorrijder een favorite rijstijl heeft past hij zich wel aan aan de groep. Zit je niet lekker in je groep dan kun je bij de lunch, of de volgende dag eventueel een andere groep kiezen.
    bespreek je actieradius met je groep zodat tankstops gepland kunnen worden
  • Vertrek
    Zo snel mogelijk na de groepenindeling gaat de eerste groep weg, en met tien minuten tussentijd gaat de volgende groep steeds. Als laatste gaat altijd de "snelle groep" weg; dit is een soort vrije groep die in iedergeval uit Clown683 en KongCoder bestaat. Overblijvers worden meegenomen
  • Tanken
    Als de groep gaat tanken, de voorrijder zal dit plannen aan de hand van de kleinste actieradius in de groep, dan tankt iedereen. Denk niet "oh ik hoef nog niet te tanken" want dat leidt uiteindelijk tot extra tankstops
  • Koffiestops
    Hoewel ze in de route zijn opgenomen zijn koffiestops zijn in principe niet gepland; als de groep zin heeft in koffie dan zoek je gewoon op de route een aardig plekje. Bedenk wel dat dit een sociaal event is dus zorg dat je ergens zichtbaar staat zodat achterop komende groepen je zien en eventueel ook kunnen stoppen. De voorrijder houd de tijd in de gaten zodat de groep tussen 13:00 en 14:00 bij de lunch is
  • lunch
    Zoals wellicht bekend lunchen alle groepen zoveel mogelijk samen. Je worden tussen 13:00 en 14:00 verwacht op de geplande plek. De voorrijder past stops en tempo aan om te zorgen dat die tijd gehaald word, maar als het niet gaat dan gaat het niet. Géén bokkesprongen!
  • Aankomst
    Ergens laat in de middag verwachten we bij ons Hotel te zijn. Hoe laat dat is hangt naast je rijtempo vooral af van de stops. Het maakt niet uit of je vroeg of laat bent, maar hoe meer avond, hoe meer lol met elkaar!

Deelnemers Definitief
op deze lijst kom je als je betaling én je contactgegevens binnen zijn (of als je mij bent)
Ⓜ betekend komt naar premeetovernachting
Ⓒ betekend contactgegevens zijn binnen
Hotelbed
  1. eddytoo
  2. Flowergirl
  3. Wijtje
  4. FastFriend
  5. blihi
  6. Hansss
  7. wimmel_1
  8. Biondo_Dio
  9. Nocturna
  10. GI-Jane
  11. Kevinsfanclub
  12. Crazy600
  13. Ted
  14. db-Tops
  15. Scammie
  16. YOUDID
  17. Tankiej
  18. V FRed S
  19. DonDalton
  20. niksweerd
  21. Clown683
  22. kaatjee
  23. RoelNL
  24. Flooriz
  25. Redline Rider
  26. Triple~Sonnie
  27. blackstone1986
  28. FrankFJR
  29. Tim86
  30. Nomore-talking
  31. Paul88
  32. Sporrrrrt49
  33. BEGSXR
  34. Chocola
  35. leo-denhaag
  36. locodemoto
  37. mevrouwdegraaf
  38. Wuppie
  39. Marietje
  40. Ducktape
  41. Jessy'
  42. Bruud
  43. Brobert
  44. SuperMonster
  45. Low Profile
  46. Low-broer
  47. Hansteren!
  48. pilatus
  49. Ectholian

Kampingplaats
  1. fzr 600rw
  2. KongCoder
  3. Sjimmie

Deelnemers OVB
  1. Low Profile
  2. sodeknetters
  3. vloods99
  4. Ytje2Wheels
  5. Hansteren!
  6. F800_rijder
  7. Jasper-2.0 +1
  8. fzr 600rw
  9. Die ene

Financiën
De prijs is 120 Euro per persoon voor de 3 nachten inc. avondeten & ontbijt. Dit is inclusief de BBQ op zaterdag maar exclusief drank (zie onder).

Om zeker te zijn van een plaatsje moet je het hierboven genoemde bedrag overmaken op IBAN:NL02INGB0005160966 (Postbankrekening 5160966 t.n.v. W.R. Wolters) zet je MF naam erbij!
Zodra ik je betaling binnen heb verplaats ik je naam naar het definitief lijstje zodat je kunt zien dat ik het geld binnen heb.

edit:
*** vlot/tijdig betalen word gewaardeerd want zolang niet alle bedden "verkocht" zijn zit ik er met privé geld in....

Drankpot
Alle drankjes komen op één rekening per deelweekend. Je betaalt dan gewoon het hoofdelijk gemiddelde. Echt, dat komt de gemoedelijkheid ten goede.
Wel zijn er regeltjes om excessen te voorkomen:
  • na 12 uur (00.00) gewoon je drankje betalen
  • geen shotjes en sterke drank; alleen bier, fris en koffie/thee

Afspraken
  • Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje van tevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe. Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in Nederland oprijden. Zorg dat je geschikte banden monteert; met circuitbanden ga je het niet uitrijden bijvoorbeeld. Rammelt er wat, twijfel je over een olielekkage of je elektra; laat het fiksen! Echt, geloof me; als je ver van huis met panne staat, ook nog in een weekend, dan word je daar niet blij van en de andere rijders ook niet want omdat we in groepjes rijden en niemand laten stikken betekent stilvallen dat iedereen stil staat..
  • Iedereen wordt geacht deze toerrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt of liever de beschrijving zichtbaar op je motor bevestigt. Dat kan door de route in een tanktas te stoppen of in een routerol te bevestigen. Route beschrijvingen worden op aanvraag vooraf via de mail verstrekt.
  • De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er wordt niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard (echter zonder handhaving. Weet wie er voor je rijdt maar ook wie er achter je rijdt, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rij pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
  • Rij je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
  • Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid
  • Rij voor jezelf. Bepaal zelf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je.
  • Rij baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand en ga niet op de wegbelijning rijden want dat wordt door de sterke arm niet gewaardeerd.
  • Zorg voor een goede reis- bagage- ongevallen-verzekering zodat jij én je motor door de verzekeringsmaatschappij vervoerd kunnen worden naar Nederland als dat onverhoopt nodig mocht zijn.
  • Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF :W

Aansprakelijkheid bij "Hét MF Motorweekend 2018
Initiatoren aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor ongevallen en/of gebeurtenissen waarbij personen en/of voorwerpen zijn betrokken, zowel van deelnemers als derden. Elke deelnemer(-ster) rijdt geheel voor eigen risico en verantwoordelijkheid en dient tenminste WA-verzekerd te zijn (dit geldt voor zowel de persoon als de motor). Door uw inschrijving verklaart u nimmer de initiatoren aansprakelijk te zullen stellen voor handelingen door derden en/of schade voor, tijdens of na "Hét MF Motorweekend 2018".
nb: Ofschoon MF in de titel benoemd wordt houd de verantwoordelijkheid van motor-forum.nl op bij het beschikbaar stellen van het onlinediscussieforum.
KingCoder wijzigde dit bericht op vrijdag 08 september 2017 20:09 (25%)
Hét Motorweekend 2017 Ga je mee?
Twitter!
IBA #38567 - www.ironbutt.com

POSSESSED!!!

Reg. datum:
15 mei. 2006
Yep, will be there... :]
Honda Magna V30 VF500C '84,
Ducati Hyperstrada '15

FCU Hooligan Insta: maskedclown_official

een mooie ANDERE rooie

Reg. datum:
28 jul. 2003
Ik meld me alvast aan!
drink like fish: only water
ride now, work later
www.vfroc.nl
www.facebook.com/VFROC

R1200 GS Adventure

Reg. datum:
09 mei. 2011
Ja ovb Fleur en ik!
CBR 600F - ZZR 1400 - R1200GSA - RDGA 2016 - MFMW 2017

Banned User

Reg. datum:
03 nov. 2007
Bij deze ook maar weer even aanmelden voor de 2018 editie (én betaald :+).

2017 editie was zoals verwacht weer helemaal TOP!!
wimmel_1 wijzigde dit bericht op maandag 05 juni 2017 21:50 (6%)
There is no such thing as failure there is only early attempts at success!

FZ1 unleashed

Reg. datum:
05 mei. 2003
Nog aan het nagenieten van afgelopen weekend :t :}
2018 kan ik dus niet voorbij laten gaan, naar verwachting dit keer met wederhelft :P :]

Nog wel even ovb, gezien ik die periode waarschijnlijk richting island of man ga.

/edit: zie nu dat het overlapt met de TT ;( B| -O-
Redline Rider wijzigde dit bericht op maandag 05 juni 2017 20:58 (63%)
Yamaha FZ1 Fazer + Triumph Street Triple

president ?? who ?? WHAT :? :?

Reg. datum:
13 dec. 2002
En betaald !!!
Ik ben er weer bij *O* *O* *O*

En ik ga ook voor de "M"
En die C komt ook wel goed
FastFriend wijzigde dit bericht op maandag 05 juni 2017 21:05 (36%)
problemen ?? .... uitdagingen ?? ....
Ik heb een zoon !!!!

BMW R1200GS '04

Reg. datum:
12 okt. 2010
Ja doe maar op de lijst en dan ga ik heel weekend
De wereld is één groot gekkenhuis, en dit is het hoofdkantoor!

Reg. datum:
30 jul. 2010
Jajaja ik wil graag weer mee!!!
:9~ *O*

dus ovb'tje voor mij
Honda VFR750F - Mamaloe

Reg. datum:
24 okt. 2013
Edwin is een beetje traag, wij kunnen van ovb naar definitief!

VFR 800 Vtec ABS '03

Reg. datum:
18 mei. 2007
Ben er graag weer bij, OVB-tje voor mij please.
Honda CBR600 f '98 - Honda VFR 800 VTEC ABS '03

Tiger 1050

Reg. datum:
25 mei. 2011
Pff. Dat gaat hard. Ik ga mee!

Rijnland Paltz???

Betaald.
blihi wijzigde dit bericht op maandag 05 juni 2017 21:32 (35%)
The neighbour's grass always looks greener, because it's fertilized with bullshit

Gaan

Reg. datum:
24 feb. 2005
Contributie 2018 overgemaakt *D
Hansss wijzigde dit bericht op maandag 05 juni 2017 21:34 (8%)
je kunt niet alles hebben: waar moet je het laten :)

Reg. datum:
10 sep. 2004
Zet mij maar op de ovb, morgen vast vrij vragen.

Reg. datum:
14 jun. 2005
Hee, wat leuk, een motorweekend. Ik ga graag mee! 😃
Een oranje!

Reg. datum:
19 mei. 2002
Gezellig! Ik ga graag weer mee!

Hét MF Motorweekend, daar waar mens en machine zwaar te lijden krijgen
Suzuki Bandit 1200N '97, Suzuki DR650RS '91, Suzuki DR650R '94, Suzuki TL1000S '97, BMW R1200GSA '11'16

Reg. datum:
19 mei. 2002
Ik wil graag een tweepersoonskamer vastleggen! Kan dat?

:z
Suzuki Bandit 1200N '97, Suzuki DR650RS '91, Suzuki DR650R '94, Suzuki TL1000S '97, BMW R1200GSA '11'16

VFR 800 Vtec ABS '03

Reg. datum:
18 mei. 2007
Ik ga voor een tent plaats, ben ik niemand te laste met mijn gesnurk en ik hoor geen ander snurken. Eerst nog een tent kopen
Honda CBR600 f '98 - Honda VFR 800 VTEC ABS '03

Banned User

Reg. datum:
03 nov. 2007
quote:
Nocturna schreef op 05 juni 2017 @ 22:00:
Hee, wat leuk, een motorweekend. Ik ga graag mee! 😃

Met welke motor ga je in 2018 mee rijden, of is dat nog niet bekend? Tot nog toe had je elke keer een andere O-)

quote:
Flooriz schreef op 05 juni 2017 @ 22:04:
Gezellig! Ik ga graag weer mee!

Hét MF Motorweekend, daar waar mens en machine zwaar te lijden krijgen

Só True !!
wimmel_1 wijzigde dit bericht op maandag 05 juni 2017 22:40 (29%)

Kawasaki Versys

Reg. datum:
07 mei. 2010
Wil je voor mij ook een ovb op de lijst zetten?

Reg. datum:
18 jan. 2011
Kan die drankpot ook met een kaarten systeem geregeld worden? Zeker zo gemoedelijk en wie veel zuipt betaalt dan gewoon zijn deel, vice versa wie geen zin heeft om iedere avond door te zakken heeft de kosten niet.
Aprilia RSV Mille '01 - BMW K75 S '91 - XJ900

Banned User

Reg. datum:
03 nov. 2007
quote:
sodeknetters schreef op 05 juni 2017 @ 22:52:
Kan die drankpot ook met een kaarten systeem geregeld worden? Zeker zo gemoedelijk en wie veel zuipt betaalt dan gewoon zijn deel, vice versa wie geen zin heeft om iedere avond door te zakken heeft de kosten niet.

NEEE, alsjeblieft niet!!!

Been There, Done That.... Werkt niet :')
wimmel_1 wijzigde dit bericht op maandag 05 juni 2017 23:12 (2%)

TL = TL, R = S

Reg. datum:
02 feb. 2007
Lijkt me wel geinig :P
dit is een test

een mooie ANDERE rooie

Reg. datum:
28 jul. 2003
Het concept staat vast (na meerdere dingen te hebben geprobeerd).

Spreekt het je niet aan: dan is dit blijkbaar niet de juiste groep voor je en zul je je misschien wél thuisvoelen bij een andere groep.
drink like fish: only water
ride now, work later
www.vfroc.nl
www.facebook.com/VFROC

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.