Reparatie Zumo 660

Lex74

MF'er
31 mrt 2016
32
0
Barneveld
Wie kan mij helpen? Mijn Garmin Zumo 660 is defect. Nu blijkt dat er een koperen pinnetje is afgebroken. Gaat om het contact met de accu. Ik heb al diverse bedrijven aangeschreven maar krijg steeds te horen dat onderdeel er niet is. Kan me niet voorstellen dat ik hiervoor een nieuwe navigatie moet aanschaffen. Wie weet er een oplossing? Alvast bedankt Alex
 
Ja, bij Garmin geven ze alleen maar aan dat het type niet meer leverbaar is en derhalve niet omgeruild kan worden. Geen doorverwijzing voor reparatie oid. Diverse bedrijven (waaronder WayPoint) geven aan dat onderdeeltje niet te leveren is.
 
Het is wel een redelijk oud model van rond 2009. Dus ze willen je een nieuwe aansmeren.
Zal opzich nog wel te repareren zijn met een beetje creativiteit.

Vraag het anders even in reizen topic. Daar zitten wel van die techneuten.
 
bg8.png


Het gaat dus om 1e afbeelding. De accu plaats je tegen een 4-tal pinnetjes. 1 ervan is afgebroken.
 
Ahh, dat is al iets lastiger.
Er zal een veermechanisme achter zitten. Wel vreemd dat de pinnetjes daar afbreken, bekende kwaal?

Zonder demontage is er niks zinnigs over te zeggen. Als je geen haast hebt kan je hem afgeven, dan kan ik er in alle rust naar kijken.

Heb je er haast mee of ben je het niet eens met "op eigen risico" dan kan een ander wellicht helpen. Kan goed solderen en doe het vaak, maar ben geen (pro) electrotechnicus.

Ik roep dan ook regelmatig: proberen kost weinig, stuk is het toch al 8-)
 
Laatst bewerkt:
Dat zei ik in het andere topic ook al. Uit elkaar schroeven en in de plaats van het pinnetje een draadje op de print solderen. De andere kant daarvan aan de accu solderen (na montage) en het stukje draad wegwerken in het accuvakje. Dat moet passen.
 
Nah dan ga ik toch voor het koperen contactje. De accu moet er nog wel eens uit (bv voor de geheugenkaart). Zoek ik alleen nog iemand die zoiets kan solderen in de buurt van Barneveld :)
Iedereen bedankt voor de support. Zat er echt een beetje mee hoe ik dit kon oplossen...
 
K
Nah dan ga ik toch voor het koperen contactje. De accu moet er nog wel eens uit (bv voor de geheugenkaart). Zoek ik alleen nog iemand die zoiets kan solderen in de buurt van Barneveld :)
Iedereen bedankt voor de support. Zat er echt een beetje mee hoe ik dit kon oplossen...


Oke, ik denk al zo vaak gaat de accu er niet uit dat dat af kan breken. Vandaar.
 
Nah dan ga ik toch voor het koperen contactje. De accu moet er nog wel eens uit (bv voor de geheugenkaart). Zoek ik alleen nog iemand die zoiets kan solderen in de buurt van Barneveld :)
Iedereen bedankt voor de support. Zat er echt een beetje mee hoe ik dit kon oplossen...

Draadje lang genoeg houden, kan de accu er wel uit zodat je bij het kaartje kunt. Bij de 590 zit de accu met een stekkertje vast. Dat hoeft niet los om bij de micro-SD te komen.

Maar als het je lukt er een nieuw contactje op te maken is dat nog beter natuurlijk!
 
Lijkt een smd dingetje (geen gaatjes in de print) te zijn met contacten aan de onder kant? Dan heb je voor het desolderen waarschijnlijk hete lucht nodig. Zoek iemand die ervaring heeft met dit soort dingen, anders ga je van de regen in de drup geraken... Pads van de print af gerukt, dat soort dingen.
 
Denk dat dit redelijk goed te doen is, je hebt er inderdaad wel een hete luchtbout bij nodig. Het is nog wel belangrijk om te weten hoeveel ruimte er aan de achterkant van de connector zit.

Ik ben in het bezit van een hete luchtbout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan