[Vraag] Beter rijden na tanken bij firezone?

Tom538

Rookie
7 jun 2017
4
0
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum. vandaag kwam ik iemand tegen op een onbemand tankstation en vroeg hoe het hier werkte, hij gaf uitleg en vertelde daarna dat hij zelf ook motorrijder is.

Hij zei dat als ik deze tank helemaal leeg rijdt, daarna even doorspoel(ik denk om de oude benzine eruit te halen?), en bij Firezone ga tanken, dat de motor veel beter rijdt en dat je het verschil goed merkt. Hij gaf er wat uitleg bij maar ik heb pas 2 weken mijn rijbewijs en motor dus ik heb het niet helemaal goed gevolgd. Hij zei dat het wel iets duurder tanken is. (is geen probleem voor mij)

Kan iemand mij proberen uit te leggen wat hij misschien bedoelde hiermee? Ik tank Euro 95.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Tom
 
Laatst bewerkt:
Bp scheen een aantal jaar geleden met v-power 1 van de betere brandstoffen te hebben, dat werd door een laborant bevestigd. Of dat nog steeds zo is? Ik tank met de auto altijd ultimate diesel.
Zwart op wit is het beter. Al gaat het om enkele procenten verschil. Maar de prijsverhouding(10-20% meer) zorgt ervoor dat dit voordeel weer teniet wordt gedaan.
Op de motor heb je toch geen klopsensor dus als je ECU er niet op aangepast is ga je geen drol merken. Enige reden om het te tanken is als je allergisch bent voor ethanol.
Qua zuinigheid bereik je meer door bewuster te rijden, Qua vermogen ga je meer merken als je net voor het rijden gepoept hebt en je die kroket van de Febo even moet laten staan *O*
 
Ik heb vandaag even getankt bij firezone maar er zat nog wel een beetje normale euro 95 in dus ik heb nog niet 100% competition 102. De motor rijdt gewoon goed, ik merk zelf nog niet zo veel verschil, doordat ik weining ervaring heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan