Exup klep reageert niet z750

KawaWouter

Rookie
18 sep 2016
22
0
Grubbenvorst
Hoi

Mijn exup klep reageert niet meer van mijn z750. Wanneer ik de motor op contact zet draait hij wel zo als gewoonlijk even. Maar wanneer ik aan het gas kom reageert hij niet. Hoe kan dit? Iemandeen idee?

Gr
 
Excuus, weinig info inderdaad.

Mijn servo motor was kapot. Dus heb ik een nieuwe gekocht. Deze gaat met het op contact zetten wel op en neer. Maar lijkt niet meer in de beginstand te komen. De klep zelf in de uitlaat werkt eigenlijk wel gewoon.
 
Bedankt. Wat ik hier uit opmaak, is dat de servo motor met het op contact zetten vanzelf in de juiste positie moet komen te staan in de juiste hoek. Dit gebeurt ook. Alleen zou hij dan met de klok mee moeten draaien maximaal. Dan maximaal tegen de klok in en dan nog met de klok mee in de neutrale positie. Bij mij gaat hij alleen met de klok mee en weeret de klok terug in neutrale positie. Misschien is deze servo ook kapot?
 
Denk eerder nog steeds de klep zelf smerig of niet soepel. Zo'n stappenmotor kan best wat hebben. Verder kan je hem vaak ook afstellen dmv een imbus, maar dat word vaak afgeraden als je niet weet wat je doet. Komt vrij nauw.
 
Ik las ook even snel iets over de kabel correct afstellen zodat de motor weer in de juiste positie terugkomt?
Voor de rest heb ik er ook totaal geen verstand van.

Ik heb het even heeel snel doorgelezen voordat ik in bad ging.
 
Laatst bewerkt:
Bij onze triumph is de afstelling van de kabels enorm belangrijk. Dat bepaald of de klep volledig open en volledig dicht kan gaan.
Lukt dit niet door een verkeerde kabelafstelling, dan is er storing.
En ja, ook een tps reset is dan nodig. Of dit bij de z750 ook zo hoort weet ik niet.
 
Lees het WPHB en stel/kalibreer de klep. Als dat niet helpt pas verder zoeken. Als de servo het doet en de klep gaat soepel (kabels eraf en even met de hand draaien) is het de afstelling, of je hebt de kabels verkeerd om als dat mogelijk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan