Kan dit door defecte spanningsregelaar?

Stefanoss

Aprilia Tuono (R)
23 apr 2014
972
5
Oss
Ik denk dat mijn spanningsregelaar defect is,

Bij de motor op toeren te houden (geen toerenteller) laad deze 17v -O-
Stationair is dit 13,3 volt.

Maar kan het hierdoor komen dat de motor minder goed loopt of zelfs de ontsteking niet helemaal optimaal is?

Aangezien hij nu goed zwart pluimt bij volgas (onvolledige verbranding?)
 
spanningsregelaar is overleden. en een te hoge spanning kan elektronica in de war sturen en bij voorbeeld een fout signaal van de thottle position sensor veroorzaken waardoor de motor te veel brandstof krijgt. dus eerst die regelaar vervangen en dan hopen dat de andere problemen alleen werden veroorzaakt door een te hoge spanning en dus van zelf weer verdwijnen. maar die te hoge spanning kan ook permanente schade veroorzaken en dan moet er dus verder gezocht worden en meer dingen gerepareerd.
 
spanningsregelaar is overleden. en een te hoge spanning kan elektronica in de war sturen en bij voorbeeld een fout signaal van de thottle position sensor veroorzaken waardoor de motor te veel brandstof krijgt. dus eerst die regelaar vervangen en dan hopen dat de andere problemen alleen werden veroorzaakt door een te hoge spanning en dus van zelf weer verdwijnen. maar die te hoge spanning kan ook permanente schade veroorzaken en dan moet er dus verder gezocht worden en meer dingen gerepareerd.

Vergeten te vermelden dat de mijne een carburateur heeft.

Dus het zou kunnen dat de bobines verkeerde/weinig pulsen/stroom krijgen waardoor de ontsteking niet optimaal zou zijn?
 
Wat is de accuspanning na een nachtje in rust?
Accu kan naar de gallemiezen zijn door de hoge laadspanning waardoor er allerlei vreemde dingen gebeuren.

Heb hem nu aan de lader liggen, meer uit interesse of de accu nog "leeft"

Morgen kan ik hopelijk een nieuwe spanningsregelaar ophalen in Tilburg, bij van Boxtel Motoren,
En koop ook gelijk een nieuwe accu :Y

Ben eigenlijk wel benieuwd of hij dan weer normaal doet.
 
Accu is nog goed :Y

Alleen is mijn radiateur ventilator overleden... Of het komt door de spanning of gewoon "op" weet ik niet.

Wel toevallig B|

na een dag(of twee accu niet belasten/opladen) de accuspanning nogmaals meten wat de spanning dan is, dan kun je pas (met redelijke zekerheid) zeggen of de accu nog goed is.

De ventilator, de sensor die deze aanstuurt kan ook stuk zijn.
 
na een dag(of twee accu niet belasten/opladen) de accuspanning nogmaals meten wat de spanning dan is, dan kun je pas (met redelijke zekerheid) zeggen of de accu nog goed is.

De ventilator, de sensor die deze aanstuurt kan ook stuk zijn.

Ik had hem op massa gelegd om te kijken of hij draaide, je hoort de relais wel tikken maar de fan draait niet.

Zal morgen nog eens na de accu kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan