Tweede MF Allroad Rit - 17-09-2017

nog eentje
full
 
moet zeggen dat er 1 stukje bij was waar er diepe geulen waren (tractor sporen) die best wel diep waren gevuld met water en modder waar ik heb in zijn 2 heb laten staan en met wat wheelspin en voetjes aan de grond heb moeten doorworstelen maar het is wel gelukt. zonder de koppeling op te roken en zonder vallen. dus het is doenbaar met straatbandjes mits wat feeling en gezond verstand. maar ik heb ook wel wat problemen ondervonden met de route op de tomtom 400 die stuurde me soms 2x door dezelfde straat. en soms ook in een weg die enkel uit liep op een boerderij. waar ik dan terug moest keren. en ik denk dat het te maken heeft met de plaatsing van de routepunten. zou het niet beter zijn om een spoor of track te rijden? kan iemand hier mss mee helpen? maar de route was wel zeker echt lekker veel zand en gras paadjes. grtjs
 
De plassen had ik na de wolkbreuk van eergisteren en de regenachtige dagen wel verwacht hihi...

Als het vanaf volgende week niet meer gaat regenen, dan wordt de rit weer totaal anders.

De foto's die je gemaakt hebt, zijn top! Nu kan iedereen zien dat echte noppen niet nodig zijn en dat je met gezond verstand heel ver komt! mooie motor ook!!!

En die zand bulten zijn nieuw, maar idd, leuk voor de crossers onder ons ;)

Met de route op de Tomtom kan ik helaas niet helpen, ikzelf heb de route ook proberen te rijden op een Tomtom 400 van de vrouw, alleen vindt meneer Tomtom dat sommige wegen niet toegankelijk zijn terwijl Google, basecamp en de realiteit zeggen dat dit wel gewoon een openbare weg is.

Nu is het zo dat ik een allroad rit wilde uitstippelen, die met een Tomtom ook te rijden was....Maar juist de leukste wegen kent de Tomtom niet... :(

Dus toch maar besloten om in Basecamp wat uit te stippelen, in te laden in Tyre maar toen zag ik ook al dat Tyre van dezelfde GPX totaal iets anders bakte op sommige stukken...

Ik weet wel dat er schijnbaar een programma is, die wel iets kan vogelen in de Tomtom, die maakt een broodkruimelspoor van een GPX bestand die de Tomtom overruled maar hopelijk weet iemand in dit topic hoe het programma heet en belangrijker, werkt....
 
Laatst bewerkt:
ja als er binnenkort nog iemand met een garmin ga voorrijden dan ga ik me proberen aan te sluiten dan kan ik de route opnemen en heb ik de exacte route. thx en voor mij mag het wat modderig zijn. thx voor de complimenten. grtjs. morgen ga ik mijn yamaha yz450f nog is op het crossparcour zetten. om het driften terug wat gwn te worden na een lange stille periode.
full
 
Ik ga hem de 10de voorrijden op een Garmin 590 je mag aansluiten als je zin hebt.
Zo direct verse bandjes erop leggen!
 
@bikeride 10 september is voor mij al bezet moet dan helaas met de familie op uitstap naar pretpark. Heb je mss andere datum? kan tot en met 15 september elke dag behalve de 10e dan. Grtjs
 
Mannen,

Ik volg dit topic al een poosje maar helaas zijn de geplande data niet mogelijk voor mij dus opgeven/aan de lijst toevoegen heeft geen zin.

Nu ik lees dat er al generale repetities gereden worden door voorrijders biedt dat andere mogelijkheden (wellicht ook voor andere datumafhakers)

Als reactie op het GPX bestand. De route moet in basecamp worden omgezet in een track. Deze is dan te exporteren naar de TT en de Garmin. Ervan afwijken kan maar herberekenen in het apparaat is dan uitgesloten, hij blijft "as is".

Het wordt dan idd een kruimelspoor dat alleen als rode draad gevolgd kan worden.

Gr Newie
 
Laatst bewerkt:
Mja dat is wat ik ook wou voorstellen dat de route als track of spoor geconverteerd word maar ik heb geen basecamp en weet niet of itn dat kan converteren. Want het probleem is dat als er een routepunt dicht bij een andere straat wordt gezet gaat de tomtom er ook langs heen gaan want ik voor had op de verkennings route. Grtjs
 
Het pakket basecamp is gratis, alleen de kaarten niet maar die kun je ook van openstreetmap gebruiken.

Of TT met een geimporteerde track iets doet (lees hem verziekt) weet ik niet, heb geen TT.

Als je een GPX hebt kan ik via PM je wel helpen (als GsxrEd) dat ook OK vindt
 
Ik vind alles ok, zolang het GPX bestand maar niet ergens op internet geplaatst wordt of verspreid wordt. Is wel zo leuk om de route centraal te houden tot de MF allroadrit deel 2 ;)
 
@bikeride 10 september is voor mij al bezet moet dan helaas met de familie op uitstap naar pretpark. Heb je mss andere datum? kan tot en met 15 september elke dag behalve de 10e dan. Grtjs

Doordeweeks na werk zou wel kunnen start punt ligt 30 min weg alleen wordt het dan wel erg laat om de route uit te rijden denk ik?
 
Ik meld me onder voorbehoud aan. Ik verhuis komende zaterdag naar Amersfoort, maar heb nog niet helemaal in m'n hoofd wanneer de suup mee gaat.

Oh, en als ik mee ga dan graag in de beginnersgroep O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan