Tweede MF Allroad Rit - 17-09-2017

Toevallig mensen hier ervaring met de anakee wild band?
Heb er nu TKC80 onder en bevallen me eigenlijk prima, behalve Zondag naar de TT op de snelweg na een tijdje het wel een beetje irritant was. (en deze rit zal ook wel weer snelweg km's worden)
Heb k60 scouts gehad en die geven me net te weinig grip op nat asfalt en in de modder zijn ze snel verzadigd.

probeer de mitas e07 eens, ik zweer erbij inmiddels.
 
Toevallig mensen hier ervaring met de anakee wild band?
Heb er nu TKC80 onder en bevallen me eigenlijk prima, behalve Zondag naar de TT op de snelweg na een tijdje het wel een beetje irritant was. (en deze rit zal ook wel weer snelweg km's worden)
Heb k60 scouts gehad en die geven me net te weinig grip op nat asfalt en in de modder zijn ze snel verzadigd.

Ik persoonlijk niet, maar een maatje wel. Die gaat weer terug naar de TKC80 want de Anakee wild is heel goed voor offroad maar vreselijk op asfalt. Met de TKC80 merk ik zelf dat bij nat asfalt de achterkant graag (beheerst) wilt glijden, maar droog asfalt vind ik de TKC80 super! Het is dat je weet dat je op noppen rijdt, maar merken doe je dat niet. Rotonde's pak je alsof je met goede straatbanden op pad bent!

De Anakee schuift graag nog verder door op nat asfalt dan de TKC, alsof je vloer aan het dweilen bent. Verder maakt de band meer herrie dan de TKC (dat is echt waar, zelf gehoord).

Wel is het zo dat de Anakee Wild een langere levensduur heeft dan de TKC80 en offroad net ietsje beter presteert dan de TKC. Voor 50/50 gebruik is misschien de TKC een betere optie vanwege het geluid en het mindere zweverige gevoel op asfalt maar als je veel in het dirt te vinden bent dan past de Wild misschien beter.

Keuzes keuzes keuzes *O*
 
Ik heb nu de tkc80 en die bevallen opzich prima, alleen inderdaad getril en wat geluid.
De scouts vond ik met regen echt eng want het was tot een bepaald punt grip en dan ineens weg!

Maar dan dus tkc houden want die wilds zijn dus minder goed...
 
De Maxxis M6006 Dual Sport is ook een erg fijn bandje en ook nog goedkoop. Vooral offroad goed. Op de weg is het ook prima alleen als het nat is wat voorzichtiger rijden maar dat geldt volgens mij voor elke allroadband. Het blijft toch een compromis.
 
De Anakee 3 vond ik met stip de minst goede band die ik de laatste jaren reed (echt slechte banden zullen er wel niet meer zijn).

Onder de XT vind ik het een fijn bandje nergens problemen mee zelfs de eerste MF Allroad rit mee voorgereden (Was niet de bedoeling maar werkte prima).
Wat vond je minder aan de band?
 
Raar dat BEIDE Anakee-types zo lawaaierig zijn...

Zouden ze daar dove ingenieurs bij Michelin hebben ?

De Anakee 3 vond ik met stip de minst goede band die ik de laatste jaren reed (echt slechte banden zullen er wel niet meer zijn).

Bij de Anakee 3 vind ik de lawaaierigheid wel meevallen...

Ben het trouwens wel een beetje met slijkmoto eens. Persoonlijk vind ik de anakee 3 niet genoeg feedback geven op de weg. Voelt ook plastic-achtig aan. Durfde met de K60's meer op de weg (stepjes aan de grond met de funduro was geen probleem), met de Anakee 3 durf ik net niet tot de stepjes te gaan. Voelen onroad al helemaal matig als het weer wat kouder is.

Voordelen is dat ze het nog behoorlijk doen offroad en de levensduur tot nu toe prima uitziet (na 3k kilometer nog niet echt slijtage te zien, terwijl mn achterste k60 na die afstand half op was en vierkant begon te worden)

Nu nog de 130/80 K60s met middenstrip... Dan hoef ik nooit meer na te denken over welke achterbandjes ik pak :P

EDIT: Als iemand nog een lekkere allroad voorband weet (met de nadruk op asfalt): I'm all ears :Y
 
Laatst bewerkt:
Nu het toch over banden gaat, even een misschien domme vraag. wat doen jullie onderweg tijdens bijvoorbeeld een verre trip als je band lek gaat. voor een tubeless band heb je natuurlijk setjes om een veter er in te trekken zodat je naar de garage kan rijden, maar voor een band met binnenband word dit natuurlijk lastig. Om een lang verhaal kort te maken; weet iemand hier een goed alternatief voor? en heeft er iemand ervaring met dat schuim wat uithard wat je bijv ook voor de auto hebt?
 
Als je onderweg lek rijdt, dan ben je de Sjaak, zeker bovenop de Sommellier. ;)
14485099_1346366085395114_4632494443105902201_n.jpg

14462910_1346366155395107_5662316297229329947_n.jpg
 
Even mijn beginpost aangepast met plaatjes van de route.

Ik mag vanwege mijn knie operatie nog niet met de brommer het land in, dus even wat plaatjes geschoten vanuit de auto van de paden die wij straks tegen gaan komen.

En je leest het goed, foto's genomen vanuit de auto dus als je de route kan rijden met een luxe auto dan is het ook geen echte offroad route hahaha ;)
 
Ik zie het probleem van dat bordje niet :

*6) Ik ga niet met tuig,jullie zijn heeeel netjes en lief dus deze regel geldt niet (voor mij);
2) Ik rijd maar op 1 motor, dus dan mag het zeker, ook op de openbare weg

Of lees ik nou verkeerd?


Die mag je rustig naar mij doormailen want op dit moment groeien de bordjes van hieronder sneller dan onkruid...
B|
[afbeelding]

Gek word ik ervan, zelfs op een paadje die ik vaker rij, staat opeens zo'n lelijk bord...(of nooit eerder gezien, dat kan ook! :X) Gelukkig zijn er nog wel een paar paden begaanbaar maar een LEGALE route uitstippelen blijkt toch nog lastiger dan verwacht. Maar gelukkig heb ik nog een paar maandjes, dus komt ongetwijfeld goed *O* :]
 
Vanuit de luxe auto toch niet een oude BMW 8 serie zo een als we de vorige keer meerdere tegenkwamen op een padje ;)

Ik zie het probleem van dat bordje niet :

*6) Ik ga niet met tuig,jullie zijn heeeel netjes en lief dus deze regel geldt niet (voor mij);

Was het maar zo simpel :+

Meer naar het westen in Brabant Oirschot en Tilburg is nog genoeg toegankelijk spul te vinden.
Kunnen we best eens route gaan uitzoeken vanuit Schijndel ook niet zo verweg GsxrEd.

Iemand toevallig ervaring met het spaken weer op spanning zetten?
Mijn voorvelg van de Elefant(altijd nog de xt geen zorgen) heeft de laatste test niet doorstaan, na 30 jaar niet zo gek.
Weet dat je niet zomeer die ene spaak moet aandraaien maar spaken is geloof ik een vak apart.
Als winterproject een compleet andere velg en voorvork liggen dus zou maar voor even zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan