OBT Land van Maas en Waal 20/08/17

magnamaniac

MF fossiel
Donateur
25 jul 2002
29.203
3.488
land van maas en waal
Belofte maakt schuld, en ik heb bij de laatste OBT geopperd om er ook eentje te organiseren. Dus dat zullen we dan maar doen. Ik heb wat bedacht en vandaag zelfs al een stukje proef gereden.
We (bikerBeertje en myself) hebben gewoon een datum geprikt, want welke datum je ook voorsteld, altijd is er wel iemand die niet kan -O- De datum is dan ook zondag 20 Augustus geworden, meer details zoals tijden volgen later nog.
~Verzameltijd is 10.30, het is de bedoeling dat we 11.00 gaan rijden.
Het startpunt is Tankstation Total, Heemstraweg 40, 6654KE, Afferden, met een volle tank vertrekken moet dus geen problemen opleveren *D. De route is ca. 130Km en duurt volgens de planner een uurtje of 3 en we hebben 2 stops gepland, bij 1 is in elk geval de mogelijkheid wat te eten.(en speciaal voor dwaal ook ijsjes), bij de 2e is er koffie, thee e.d., geen maaltijden.
Zijn er mensen die deze afstand niet op 1 tank kunnen rijden? Dan kan ik een extra tankstop inlassen ongeveer halverwege. Het eindpunt wordt of dezelfde locatie als de start of iig vlak in de buurt.
Tegen die tijd kan ik de route beschikbaar stellen als GPX of ITN voor de liefhebbers.
De route:
GPX https://goo.gl/8s9N4h
ITN https://goo.gl/2cJeeK

Dan heb ik nog 1 puntje van aandacht: We hebben nog geen achterrijder, is er hier een vrijwilliger voor?~
Zowel J@@ST als DrsRob hebben zich als vrijwillig aangeboden, dat gaat goed komen dus.

De route wordt zoals gebruikelijk gereden volgens het follow up systeem. (uitleg onderaan de post)

(schaamteloos overgenomen van de vorige OBT organisatoren)

"OBT, was da :?"

Het betekend Oude Brikken Tour.
"oude brik(ken)" doelt op de motor, of zijn berijder. Dit is ooit zo ontstaan....
Betekend niet dat je op een jongere motorfiets, of als jongere niet mee mag doen. Men dient er alleen rekening mee te houden, dat er brikken meerijden, en dat daar dus ook het tempo op aangepast is. Want een paar uur vertraging vanwege een onderhoudsbeurt aan een vervlogen motormerk op de route is geen uitzondering. De toiletbezoeken duren soms iets langer, het op en afstappen lukt niet meer zo goed als vroeger...., dus het doel van deze toeren is meer gericht op kwaliteit dan kwantiteit, zeg maar :P

[1] Magnamaniac & [2] BikerBeertje
[3] RoestenDoenZe
[4] Fozzie + [5]Petra -O-
[6] J@@st
[7] Zeroground
[13] Motorengeltje (OVB)
[8] Lola, met dwaal aan het stuur
[9] CB400F -O-
[10] + [11] Brêge en Brêgemiss (OVB)
[12] Polla, niet meer achterop, maar op eigen wielen.
[14] Very Mean Machine
[15] Nejra (blijft eigenlijk toch gewoon billy the Kid voor mij) kleine ovb -O-
[16] TripleXS (OVB) -O-
[17] Momotortje
[18] Wimison
[19] Lady N
[20] Drs Rob
[21] Kleintje B-O-
[22] chrisace
[23] Nohome (OVB) -O-
[24] Tcat (OVB) -O-
[25] Theaterbeest (OVB) *O*
[26] @nne, ze rijdt zelf
[27] Hondapower
[28] Nocturna

Voor de tourrijders die nog niet bekend zijn met het follow up systeem volgt hier een korte uitleg.


-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (die gedurende de hele toer als laatste voertuig blijft).

De VOORrijder geeft na eigen inzicht bij iedere kruising of moeilijke situatie een stopteken/aanwijzing aan degene die achter hem rijdt. Deze gestopte rijder geeft op deze manier de richting aan voor de achtervolgende groep. Dit doet hij net zo lang tot dat het enalaatste voertuig gepasseerd is. Dan kan hij weer voor de ACHTERrijder invoegen.

Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de VOORrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om op je plek in de groep te blijven.
Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.

Het kan zijn dat een aangewezen stopplaats niet echt logisch lijkt, maar je moet er van uit gaan dat de voorrijder de route kent en voor de duidelijkheid of uit veiligheidsoverweging deze plek heeft gekozen. Volg deze aanwijzingen dan ook op, sta in de te volgen rijrichting en maak dit met behulp van de richtingaanwijzer extra duidelijk.

Blijf als richtingaangever net zo lang staan op de aangewezen plek tot ACHTERrijder ariveert !! Ook al duurt dit heel erg lang. Er kan zich namelijk een pechgeval voordoen. Een brug open staan, enzovoorts.
Dus nogmaals, ga zelf niet aan het dwalen of zoeken. Er komt altijd iemand bij jou, al duurt het 2 uur.



Belangrijk:

-De rit is individueel, je rijdt je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid.

-Blijft altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Haal niet in en blijf op je plaats binnen de groep.

-Rijd altijd met dimlicht aan en in baksteenformatie. En houd u aan alle verkeersregels. Dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij dat ene rode stoplicht. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren!

-Door de grote diversiteit aan motoren is er ook een groot verschil in remvertraging, wegligging enzovoorts. Houd voldoende afstand onderling zo dat u veilig kunt stoppen, een bocht in de ideale lijn kunt nemen, of even lekker kan doortrekken.

-Wil je tijdens de rit ermee kappen, meld dit aan de ACHTERrijder

*
LET OP:
-De route is een aanbevolen route. Het is dus geen georganiseerde groep.
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder of door hen aan anderen berokkende schade!
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.'
 
Laatst bewerkt:
Voor mij een "waarschijnlijk"
Klein voorbehoud, maar moet volgens mij gaan lukken.
Dit is trouwens het weekend voor het Fehn Wochenende ok mooi :9~
 
Is midden in onze vakantie. :Y Geen idee :? of we dan in het land zijn. Mocht dat het geval zijn dan komen we ook. Maar vooralsnog een OVB voor ons.
 
Ik heb ook mijn inlog weer gevonden! Tijd om weer eens mee te gaan. Kennen jullie me nog trouwens? ;)
Wel een OVB graag, want weet nog niet wat mijn vakantie plannen worden.

Leuk om jullie weer eens te zien! *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook mijn inlog weer gevonden! Tijd om weer eens mee te gaan. Kennen jullie me nog trouwens? ;)
Wel een OVB graag, want weet nog niet wat mijn vakantie plannen worden.

Leuk om jullie weer eens te zien! *O*
Zeker kennen wij jou nog!

Leuk je weer eens te zien hier... :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook mijn inlog weer gevonden! Tijd om weer eens mee te gaan. Kennen jullie me nog trouwens? ;)
Wel een OVB graag, want weet nog niet wat mijn vakantie plannen worden.

Leuk om jullie weer eens te zien! *O*
Niet helemaal zeker, bijrijdster van J@@ST? Inmiddels eigen rijbewijs?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan