Yamaha R1 2006, cilinder 1 werkt niet!

aprilia_racer

Die hard MF'er
9 sep 2004
299
4
Wijchen
Hallo motorexperts.

Ik heb een vraag en hoop dat iemand me verder kan helpen.

Ik ben in het bezit van een Yamaha R1 uit 2006.
Nu werkt cilinder 1 van de motor niet.

Ik heb een simpel temp metertje en hiermee kan ik zien dat de uitlaatbocht van cilinder 1 koud blijft. Hierdoor loopt die ook moeilijk.

Nu begreep ik dat je de injectie kan testen via het dashboard. Klopt dit? En hoe is het anders te testen?

Of zegt iemand je moet bij de ontsteking zoeken of het probleem daar niet zit.
Ben blij met jullie ideeen en bedankt alvast!!

Groeten
Gert-Jan
 
luchtfilterkast afpakken en remreiniger in inlaat van cyl die niet mee doet spuiten.
doet hij dan mee : ontsteking ok, probleem brandstoftoevoer.
doet hij niet mee : probleem ontsteking , bougie/vonk testen
vonk ok : klepspeling/compressie nakijken
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk gewoon een defecte bobine / bougiekabel.

bij verkeerde klepspeling of minder compressie heb je nog steeds een (slechte ) verbranding , ergo moet je uitlaat wel heet worden.
 
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb inmiddels bobine en bougie van cilinder 1 gewisseld met cilinder 2 en het probleem blijft bij cilinder 1 zitten. Vermoedelijk dus iets met brandstof toevoer.

Iemand een idee om de injector te testen? Of waar het dan nog meer aan kan liggen?
 
controleer nu gewoon eerst wat ik hierboven heb geschreven.

want nu weet je nog niet veel : het is waarschijnlijk nu niet meer de bougie of bobijn, maar je weet nog seeds niet of er wel een vonk is in de bewuste cylinder ...

Ja klopt. Deze test nog noet gedaan. Morgen weer verder!!
Als je hem nu start doet die het af en toe wel en af en toe niet. Als die stationair loopt dat hoor je hem van 3 naar 4 cilinders op en neer gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan