Ik dacht vacuum in tank maar nee...FJ600

GoRide

MF'er
11 jul 2012
83
0
Laatste paar weken veel langs de weg gestaan , best gevaarlijk op sommige plaatsen kan ik zeggen .

Het probleem hij stopte er op de terugweg naar huis, 60 km heen was prima gegaan, terug na ong 25 km hiled ie in en even verder was het over. Ik keek naar mijn brandstoffiltertje en het nivo stond te laag , naar prime gedraaid maar niets ging stromen, ik dacht aan een verstopte kraan en na wat wachttijd nog eens aan de kraan gedraaid en town zag ik het filter op de prime stand weer vol lopen en kon verder. Lang verhaal de tank verwijderd kraan eruit, vlotter eruit ontroest en tankcure aangebracht. Alles een week laten drogen en de kraan en tank weer gemonteerd . Reed weer goed maar naar het werk precies hetzelfde "s morgens 60 km OK "s middags na ong 25 weer stil en leeg filtertje wederom enige tijd wChten en town kin ik op prime weer wat Ien vullen en ging ie weer!, toen heb ik de verklaring gezocht in dat de tank vacuum zuigt (dop defect of zo) en heb ik de dop vervangen met 1 die ik had gekocht op marktplaats tesamen met een tank (je weet maar nooit). Vandaag dus met goede moed weer naar t werk en heen prima terug echter na 20 km stond ik stil weer geen benzine in t filtertje te zien maar deze keer lastig te primen ook na enige tijd liep het maar zeer langzaam erin en ben ik nog 4 keer stilgevallen naar huis.!?!!

Vanavond de kraan verwisseld met die die in de tank zat die ik via marktplaats gekocht had en na het verhelpen van een lekje lijkt hij het te doen, net een 20 km proefrit gemaakt en hij deed het maar de echte test komt pas als ik weer naar het werk rijdt morgen maar ik rij maar wel binnendoor voor de zekerheid.... het nivo in het filtertje lijkt nu lager dan het eerst altijd was MAAR het stroomt wel als de motor stationair loopt .

Mocht dit het niet zijn heeft iemand een idee ( de carbs zijn pas schoongemaakt, de tank ontroest en gecoat de dop verwisseld en nu ook de kraan nog verwisseld , wat kan het anders nog zijn????

Leuk een oude fiets maar nu zou ik graag een pooaje rijden zonder steeds langs de weg te belanden.

Bedankt alvast voor elk advies ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan