Suzuki GSXR 1000 vs Yamaha R1 en Fireblade 954RR

drestar

Die hard MF'er
5 dec 2015
477
1
Beste forummers,

Ik wil binnen kort mijn eerste echte motor gaan kopen .rijd nu een honda XR600 ,wel leuk maar langzaam.

heb 3000 euro gepaard en daar moet ik het mee doen.

zit echter met wat vragen en zou graag wat ervaringen van anderen willen horen over de verschillen tussen een Suzuki gsxr 1000 en de Yamaha R1,of de fireblade 954 RR

ik heb het wel over de bouwjaren 2000 tot 2002 ,de fireblade enkel bouwjaar 2002 of 2003 ,dit omdat deze motoren geregeld net mijn budget vallen. dus liever geen vergelijkingen met een verbeterde K5 of K 7 die ik niet kan betalen want daar heb ik niks aan..Yamaha R1 van hetzelfde, bouwjaren 1999 tot 2002,

ik zoek ook geen GSXR of fireblade van 1998 ofzo, het moet een K1 of K2 zijn. nieuwer model dus..de fireblade uit de jaren 90 vind ik op zich wel mooi maar enkel dat wijnrek bij het stuur vind ik super lelijk.

wil ook geen 600cc .ik wil liever rustig rijden in de bochten en op een recht stuk lekker opengooien met veel koppel.iets wat iedereen kan en hoef geen toeren te janken in elke versnelling om met een Rossi gevoel door de bochten te gaan. liever met 50 in zijn 5 nog vol weg kunnen trekken .overal koppel hebben met een 1000cc machine.dat is het voor mij,


maar welke zal het beste pakken in elk gebied? wat zijn de verschillen
suzuki heeft wel de meeste pks las ik. 160pk

SUZUKI ,Sjees U Zelf U Kist In :P
 
Ik zou gaan proefrijden.
Ik zou voor de Honda gaan. Bij een R1 van die jaren krijg ik altijd zo'n Golf gti petjes idee die zijn eerste 'DIKKE R1 JONGUH' koopt :P
 
Beste forummers,
...

wil ook geen 600cc .ik wil liever rustig rijden in de bochten en op een recht stuk lekker opengooien met veel koppel.iets wat iedereen kan en hoef geen toeren te janken in elke versnelling om met een Rossi gevoel door de bochten te gaan. liever met 50 in zijn 5 nog vol weg kunnen trekken .overal koppel hebben met een 1000cc machine.dat is het voor mij,
...

Of een V-twin :X
 
Honda lijkt mij inderdaad ook mooi, maar altijd duurder in prijs,

Sorry dat ik de S vergeten ben bij gespaard haha, zag het achteraf nu ook maar daar gaat het toch niet om haha

Yamaha R1 is inderdaad erg populair.. ik vind het persoonlijk meer een brommermodelletje lijken. maar dan wel met veel power natuurlijk,

de suzuki vind ik wat volwassener ogen. lekker degelijk en robuust,

proefrijden op alle 3 gaat em niet worden vrees ik. hier in de buurt staat niks van dat spul te koop.ik woon in zeeuws vlaanderen en de motorzaak is hier ook net over de kop gegaan.
 
Of een V-twin :X

Groot misverstand.
V-Twin heeft wel veel laagtoerig koppel maar geen enkele vind 50 in 5 leuk :N

Er vanuitgaande dat elke genoemde fiets, van dus 15-17 jaar oud, afgeragd is zal je aan geen enkele een bult vallen.
De 954 Blade en de GSX-R zijn wel behoorlijk verschillend, de Soes zal een heel pak harder lopen.
R1 van dat bouwjaar.. tja de blauwe 2002 met ik dacht een titanium demper is wel een gaaf ding.

Ik zou gaan voor de Yamaha.
 
Er zitten nog wel een paar motorzaken in Zeeland 8-)

Ja vast wel maar ik ga niet elke motorzaak af om daar proef te rijden.ten eerste hebben ze vaak niet wat je zoekt en ten tweede ze zien je al komen .rijden en niks kopen want ga daar toch niks kopen vanwege hun hogere prijzen.ik wil particulier een motorfiets kopen, dan kan ik nog lekker wat afdingen.

heb nu al 2 keer gelezen ik zou voor de R1 gaan maar waarom staat er jammer genoeg niet bij?

waarom dan? voor de looks? of wat is er dan beter aan dan aan bv de Suzuki?

om eerlijk te zijn vind ik de Yamaha R1 de minst mooie motorfiets van de 3,

ik vind he achterkantje beetje scooter achtig en de voorkant vind ik wat brommer achtig overkomen. zag gisteren toevallig nog iemand op de R6 voorbij rijden. vond het er klein uitzien en het leek net of die op een plankje er boven op zat. ik zit liever wat meer in de motor..
 
:t Mooi dan valt de R1 af.... da's opgelost :t Ga voor een nette en eerlijke GSXR1000 :Y

om eerlijk te zijn vind ik de Yamaha R1 de minst mooie motorfiets van de 3,
 
Nou valt alleen af op uiterlijk, als ik daarop moest kiezen maar als de Yamaha zoveel beter op de weg ligt en optrekt in elk gebied dan de Suzuki dan wil ik nog wel eerder voor de Yamaha gaan, je kan wel puur kijken naar wat je mooi vind maar rijeigenschappen zijn toch ook belangrijk

dat zijn eigenlijk ook mijn vragen ,wat is het verschil tussen deze 3 motoren in rijden. als de Suzuki beter en scherper stuurt en vaster in de bocht en op de weg ligt dan de yamaha en in elke gebied eruit trekt dan streep ik de yamaha pas af.
 
Hou er rekening mee dat die fietsen 15 jaar oud zijn. Afhankelijk van hoe goed de vorige eigenaar voor het beestje gezorgd heeft, kan het nogal een verschil maken welke motor er beter stuurt.
En ik vraag mij af of het verschil in snelheid echt merkbaar is, op straat.
 
Hou er rekening mee dat die fietsen 15 jaar oud zijn. Afhankelijk van hoe goed de vorige eigenaar voor het beestje gezorgd heeft, kan het nogal een verschil maken welke motor er beter stuurt.
En ik vraag mij af of het verschil in snelheid echt merkbaar is, op straat.
:^
Gaan allemaal rete hard!
Dus kies voor diegene die je het mooist vind.
En zorg dat de historie bekend is, zo niet - dan service beurt tegenaan gooien.

Persoonlijk zou ik voor de Honda gaan, veruit het mooist en filosofie van Honda spreekt me aan. Total Control. (als ik het me goed kan herinneren). Dus enkel naar cijfertjes kijkende niet de snelste misschien, maar wellicht wel waarmee je het prettigst/makkelijkst het snelst gaat ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou valt alleen af op uiterlijk, als ik daarop moest kiezen maar als de Yamaha zoveel beter op de weg ligt en optrekt in elk gebied dan de Suzuki dan wil ik nog wel eerder voor de Yamaha gaan, je kan wel puur kijken naar wat je mooi vind maar rijeigenschappen zijn toch ook belangrijk

dat zijn eigenlijk ook mijn vragen ,wat is het verschil tussen deze 3 motoren in rijden. als de Suzuki beter en scherper stuurt en vaster in de bocht en op de weg ligt dan de yamaha en in elke gebied eruit trekt dan streep ik de yamaha pas af.


Je kiest een vrouw toch ook om haar uiterlijk in de hoop dat zij goed zal presteren :?

Niet mieppen gewoon die GSXR kopen en anders ga je ermee proefrijden wat al vaker hierzo geschreven is.
 
Nou valt alleen af op uiterlijk, als ik daarop moest kiezen maar als de Yamaha zoveel beter op de weg ligt en optrekt in elk gebied dan de Suzuki dan wil ik nog wel eerder voor de Yamaha gaan, je kan wel puur kijken naar wat je mooi vind maar rijeigenschappen zijn toch ook belangrijk

dat zijn eigenlijk ook mijn vragen ,wat is het verschil tussen deze 3 motoren in rijden. als de Suzuki beter en scherper stuurt en vaster in de bocht en op de weg ligt dan de yamaha en in elke gebied eruit trekt dan streep ik de yamaha pas af.

Puur qua prestaties: de Suzuki, absoluut. Mega sterk blok. Ik heb een K3 gehad, top.
Ook wat betreft comfort: de Suzuki. De enige superbike met een fatsoenlijke kuip.

Máár als het om de looks gaat: R1, no doubt.

Qua rijeigenschappen ga je weinig verschil voelen.
De Yamaha zal misschien iets zenuwachtiger zijn door het meer racy karakter en geometrie.
 
De R1 is de mooiste maar ook de meest gevaarlijke. Gaat je spannende momenten brengen. Maar misschien lag dat aan mij, ik kan ook nog niet zo goed rijden.
 
Zag op marktplaats een gsx-r k3 staan met een vraagprijs van 3650 euro.
Zou ik liever die kopen, is net iets verfijnder dan de k1 en 2.

Maar ik zou zowiezo een paar dagen uittrekken voor wat proefritten om te voelen welke motor jou ligt want dat is toch wel heel persoonlijk.

Als je van koppel houd mss ook een Rsv mille proberen bv.
 
:^
Gaan allemaal rete hard!
Dus kies voor diegene die je het mooist vind.
En zorg dat de historie bekend is, zo niet - dan service beurt tegenaan gooien.

Persoonlijk zou ik voor de Honda gaan, veruit het mooist en filosofie van Honda spreekt me aan. Total Control. (als ik het me goed kan herinneren). Dus enkel naar cijfertjes kijkende niet de snelste misschien, maar wellicht wel waarmee je het prettigst/makkelijkst het snelst gaat ;)
Idd, de filosofie spreekt mij ook het meeste aan :P
 
Zag op marktplaats een gsx-r k3 staan met een vraagprijs van 3650 euro.
Zou ik liever die kopen, is net iets verfijnder dan de k1 en 2.

Maar ik zou zowiezo een paar dagen uittrekken voor wat proefritten om te voelen welke motor jou ligt want dat is toch wel heel persoonlijk.

Als je van koppel houd mss ook een Rsv mille proberen bv.


Deze kan ik helaas niet betalen. kan tot 3000 euro gaan of het liefst nog 200 euro eronder om te kunnen tanken.en dan is al mijn geld al op.anders moet ik nog maanden doorsparen tot de zomer voorbij is.
aprillia rvs is ook wel leuk zo te zien maar is een 2 cilinder zag ik, gewicht is ruim boven de 200 kilo en veel minder pk en zwaarder dan bv een R1,

haalt een rvs mile uit 2001 ook 300km p/u? want ik wil een 300km p/u motor
 
Ik vind zelf de 954 één van de mooiste Blades ooit. Mooier dan de R1 of Gixxer 1000 dan ook. Maar, ik zou een TL1000R kopen.
 
Laatst bewerkt:
Deze kan ik helaas niet betalen. kan tot 3000 euro gaan of het liefst nog 200 euro eronder om te kunnen tanken.en dan is al mijn geld al op.anders moet ik nog maanden doorsparen tot de zomer voorbij is.
aprillia rvs is ook wel leuk zo te zien maar is een 2 cilinder zag ik, gewicht is ruim boven de 200 kilo en veel minder pk en zwaarder dan bv een R1,

haalt een rvs mile uit 2001 ook 300km p/u? want ik wil een 300km p/u motor
Geen 1 van die motoren haalt de 300 km/h
 
Geen 1 van die motoren haalt de 300 km/h

:^

Met supersports ga je de afgelopen paar jaar met de 1pk/kg fietsen pas over de 300 heen. Alles met 170/180 awpk's doet vrolijk 300 op de teller maar niet echt.

Dingen als een hayabusa of een zzr1400 uitgezonderd natuurlijk (de 200pk modellen). Blackbird haalt het bij lange na niet, en de eerste generatie hayabusa ook niet (maar wel op de teller).
 
Ok enkel op de teller dan haha,
en een blade 954 vind ik ook een hele mooie,
helaas staan er zo weining van te koop,
 
Terug
Bovenaan Onderaan