Honda cbf600 lekt benzine (soms)

devis

MF'er
16 mei 2007
115
0
oss
Mijn honda cbf 600 uit 2004 lekt soms wel/soms geen benzine. Als hij wordt gestart, loopt na een 10 seconden de benzine uit de slangen die van de tank naar de carburateurs lopen.
Er loopt een slang uit de tank, die splitst zich met een T naar 2 slangen, deze lopen onderin de linker en rechter carburateurs. De slangen zitten op een tule geschoven en daar begint het uit te lopen.Dan loopt het langs de slangen naar beneden. Maar het vreemde is, niet altijd. Als hij niet lekt rijdt hij gewoon prima, stottert niet, houdt niet in. Heb als hij wel lekte de carburateurs afgetapt, lijkt of het daarna niet meer is. Maar als hij een aantal weken stil heeft gestaan, lekt hij meestal wel. raar verhaal, wellicht weten jullie iets.
 
Vandaag weer mee gereden naar werk. Motor lekt niet na starten en enkele dagen stilstand. Heeft nu wel op de middenbok gestaan, lijkt wel of het dan niet is na starten.
 
Als de brandstof uit de tules van de carburateurs loopt dan heeft dat niks te maken met middenbok of niet.

Ik weet alleen niet meer hoe het zit met het splitsen van carbs, volgens mij is de enige opmerking dat je dan altijd de o-ringen moet vervangen en de boel moet synchroniseren. Maar aangezien daar je probleem ligt zou ik dat doen en nieuwe seals plaatsen.
 
Ik weet voor de rest niet precies hoe en waar het lekt bij jouw motor. Maar het kan inderdaad dat O-ringen spontaan weer afsluiten.
Ik heb zelf lekkage gehad aan een koelwaterpijp waar ook een o ring inzit. Ik heb hem eerst op proef dik in de silciconenspray gespoten en toen was de lekkage over. Nog een paar weken mee gereden en toen o ringen vervangen.
Degene die lekte zat vol haarscheuren en viel bijna uit elkaar van ellende maar door regelmatig sprayen had het nog wel een tijdje afgedicht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan