Nieuw / bijgesteld plan

Brakkebertje

MF'er
11 apr 2017
166
24
Lewedorp
Na een eerder plan om de vers gescoorde Ural/Dneppr bak aan mijn HD Nighttrain te (laten) knopen, heb ik nadat de vorige eigenaar van genoemde bak ook zijn dikke Suus GSX1400 in de verkoop deed, deze ook maar naar huis gehaald.

Nu dus aan het oriënteren om bovenstaande meevallers met elkaar te combineren. Gisteren eerst maar eens voorzichtig naast elkaar in het zonnetje gezet en geen van beide deed wegloop of omval pogingen.

Dus........ wat wil gaan (laten) doen;

. Achterwiel scoren om dat als dik voorwiel te gaan gebruiken i.c.m. de 2 originele voorrem schijven
. Schommelvork laten maken met daaraan de originele remtangen
. Zijspanframe laten aanbouwen met geremd breed autowieltje
. Rondom op laag profiel autobanden zetten
. Zijspanbak korter maken en zonodig verder over zijspanframe laten zakken


Doel is het creëren van een dik laag span wat als hoofddoel heeft dat ik er mijn winter kampeer zooi in kan vervoeren voor treffens buiten het "normale" motorseizoen. Dit omdat ik in de zomer minder tijd heb om op pad te gaan door bezigheden op eigen erf

Meedenken, en steunbetuigingen worden op prijs gesteld :y

full

full

full

full
 
Steun sowieso, hulde voor het plan!
Is de GSX oud genoeg, van voor de zomer 2009? Verder is het een klassiek stalen buizenframe, dat moet lukken.
 
Steun sowieso, hulde voor het plan!
Is de GSX oud genoeg, van voor de zomer 2009? Verder is het een klassiek stalen buizenframe, dat moet lukken.

Dank!

Yep is van 2005 en was door vorige eigenaar al op L4e kenteken gezet.

Verder was bovenstaande fotoserie slechts een eerste kennismaking. Zijspanwiel moet bijvoorbeeld echt wel verder naar voren. Ook heeft zich al iemand gemeld die de ruit graag wil gebruiken als schuifpui voor zijn meerijdende zoontje die hij uit de wind wil houden.
 
Goed plan, ik lees alleen maar goede ideeën dus veel meer dan een uitgebreide steunbetuiging kan ik op dit moment niet toevoegen .
Behalve nog eens extra te onderstrepen om m laag en breed te (laten) bouwen

Moet vast en zeker een waar winterpretspan kunnen worden
 
Ik steun je en kijk mee, je bent immers nooit te oud om te leren
 
Is 'laag' en 'winter' niet een beetje een tegenstelling ??


Hoewel EHE er ook mee op "wintersport" is geweest natuurlijk, met een laag span
 
Laatst bewerkt:
Geen paniek allemaal. Combi gaat niet lager worden dan Beemerspan wat ik nu rij. Geen last van drempels hiermee en als het echt gaat winteren ( sprak hij met klotsende oksels op deze tropische langste dag van het jaar) dan volg ik wel een medespanner die de grootste sneeuwbulten al wat platter heeft gewalst

B.t.w.. toekomstig voorwiel al gescoord d.m.v dit forum. Joepiejoepiejoepie
 
Geen paniek allemaal. Combi gaat niet lager worden dan Beemerspan wat ik nu rij. Geen last van drempels hiermee en als het echt gaat winteren ( sprak hij met klotsende oksels op deze tropische langste dag van het jaar) dan volg ik wel een medespanner die de grootste sneeuwbulten al wat platter heeft gewalst

B.t.w.. toekomstig voorwiel al gescoord d.m.v dit forum. Joepiejoepiejoepie

Drempels hoeven nooit een probleem te zijn. Het ligt er gewoon maar aan hoe hard je er tegenop rijd O-)
 
Ter mijn lering en waarschijnlijk jullie vermaak....

Afgelopen nachten weinig geslapen door de warmte en daardoor te veel tijd gehad om "goede ideeën " te bedenken.

Waarom wordt er ( bij mijn weten tenminste) gen gebruik gemaakt van pro link achterbruggen als zijspanwiel bevestiging? Waarom altijd weer die eenzijdige ophanging? Het lijkt mij zo voor de hand liggend met rem al voorzien en mogelijkheid om 3 dezelfde wielen te gebruiken

Ook zie ik heel weinig achterbruggen gebruikt worden als swingarm voor ( 1 plaatje slechts opgestuurd van mede forum genoot) Ook hierbij door hergebruik van een achterwiel weer 3 dezelfde maten.

Zomaar wat gedachten onstaan uit een koortsige nachtrust. Wie schiet erop/ervan in de lach?
 
In Genemuiden was er 1 met zijn XJR en die heeft eeb vfr achterbrug als zijspan arm, zal eens ff kijken voor een foto voor je
 
Toch wordt het wel meer gedaan hoor. Zo zijn er ook diverse plaatjes te vinden van complete BMW achterbrug aan de voorkant. Dan heb je ook alles in 1x.
Eenzijdig waarschijnlijk omdat dat het gebruik van autowiel makkelijk maakt. Zeker die armpjes van een golfje GTI. Heb je arm, naaf met lagers en een schijf.
 
Laatst bewerkt:
heb ik al eens gedaan Bertje, ik dacht ook dat het dan veel minder werk zou zijn dan een nieuwe schommel te maken...

maar als je even bijleest vanaf hier

EHE en zijn zijspannen

en daarna hier, dan zal je zien dat het evengoed een best klusje is om de achterbrug te gebruiken in de schommel :)

EHE en zij(n)spannen; deel 2
 
heb ik al eens gedaan Bertje, ik dacht ook dat het dan veel minder werk zou zijn dan een nieuwe schommel te maken...

maar als je even bijleest vanaf hier

EHE en zijn zijspannen

en daarna hier, dan zal je zien dat het evengoed een best klusje is om de achterbrug te gebruiken in de schommel :)

EHE en zij(n)spannen; deel 2

Oei, bedankt voor de waarschuwing, zal het eens goed gaan door lezen :t
 
Eeeuuuhhhh, eerste reactie na het doorlezen van jouw kunsten en uiteindelijk resultaat......
Wil IK OOK!!! Prachtig bruut dik geweldig :}

En dan mijn zijspan wiel ook in een achterbrug :Y
 
Ter mijn lering en waarschijnlijk jullie vermaak....

Afgelopen nachten weinig geslapen door de warmte en daardoor te veel tijd gehad om "goede ideeën " te bedenken.

Waarom wordt er ( bij mijn weten tenminste) gen gebruik gemaakt van pro link achterbruggen als zijspanwiel bevestiging? Waarom altijd weer die eenzijdige ophanging? Het lijkt mij zo voor de hand liggend met rem al voorzien en mogelijkheid om 3 dezelfde wielen te gebruiken

Ook zie ik heel weinig achterbruggen gebruikt worden als swingarm voor ( 1 plaatje slechts opgestuurd van mede forum genoot) Ook hierbij door hergebruik van een achterwiel weer 3 dezelfde maten.

Zomaar wat gedachten onstaan uit een koortsige nachtrust. Wie schiet erop/ervan in de lach?

Ik heb ook ooit een achterbrug gebruikt als zijspanwiel-arm. Staat een beetje lomp, maar werkt goed.
Als voorvork is het evengoed wel wat werk, zeker als je er 2 schijven in wil hebben.
 
.......
Waarom wordt er ( bij mijn weten tenminste) gen gebruik gemaakt van pro link achterbruggen als zijspanwiel bevestiging? Waarom altijd weer die eenzijdige ophanging? Het lijkt mij zo voor de hand liggend met rem al voorzien en mogelijkheid om 3 dezelfde wielen te gebruiken

Ook zie ik heel weinig achterbruggen gebruikt worden als swingarm voor ( 1 plaatje slechts opgestuurd van mede forum genoot) Ook hierbij door hergebruik van een achterwiel weer 3 dezelfde maten.

............


Hier twee foto's van zoiets. De eerste is van diegene die ook al een aantal keren op het zijspantreffen in Genemuiden is geweest, de tweede heeft een tijdje geleden in "Sidecar Travaller" gestaan.

full


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan