ANWB en binnenbanden

Theelepel

Die hard MF'er
10 aug 2015
391
4
Iemand ervaring met lekrijden als je ANWB hebt maar ook binnenbanden hebt?

Of andere tips? Ik heb (nog) geen ANWB, maar zou dat wel willen omdat ik nu niet zomaar een propje erin kan schieten en door kan....

Betreft een Tiger 800 XCX btw.
 
Als ze het niet langs de weg kunnen herstellen, zullen ze je motor vervoeren naar een garage. Kost wel meer tijd dan een roadside fix, ze komen eerst met de bus ( < 60 mins) en als de wegenwachter het noodzakelijk acht met de sleepwagen (weer < 60 min). Met een beetje pech ben je zo 2u verder.
 
Ja dat is wel jammer van het Nl systeem. Vrouw reed lek in Frankrijk vorige week. En wel zo:
full


Dan komt er een "depannage" Die onderzocht de band en er was een scheur. Motor opgeladen en naar motorzaak gebracht voor vervanging. Der man kwam niet snel, maar het is wel in een keer opgelost. En de zaak had ook nog de goede band op voorraad, de motor werd meteen op de heftafel gezet en binnen 30 minuten waren we weer on the road.
 
Iemand ervaring met lekrijden als je ANWB hebt maar ook binnenbanden hebt?

Of andere tips? Ik heb (nog) geen ANWB, maar zou dat wel willen omdat ik nu niet zomaar een propje erin kan schieten en door kan....

Betreft een Tiger 800 XCX btw.
Weet niet welke dekking je wilt maar binnen nederland kan ook via unive (er zullen er vast meer zijn) is vaak goedkoper dan de anwb.
Vind wel jammer dat voor de motor europa dekking niet kan via hun.
En anwb vink te duur voor alleen europa dekking
 
Het gaat mij er vooral om als ik lek rijd. Rijd een nieuwe motor dus verwacht daar geen storingen van....*klopt af*
 
Weet niet welke dekking je wilt maar binnen nederland kan ook via unive (er zullen er vast meer zijn) is vaak goedkoper dan de anwb.
Vind wel jammer dat voor de motor europa dekking niet kan via hun.
En anwb vink te duur voor alleen europa dekking
..En dan komen ze niet eens na voor wat je betaald (mijn ervaring..)
 
Een paar maanden geleden had in korte tijd twee lekke banden. Anwb gebeld en vermeld dat het ging om een band met binnenband. De telefoniste vertelde dat ze eerst zouden kijken of het gefixt kon worden. Dit was dus niet mogelijk en toen werd er een sleepwagen voor mij geregeld. Die heeft mij gewoon naar huis gebracht (garage was ook mogelijk). Omdat de monteur van de wegenwacht mij niet verder op weg kon helpen was het vervoer (+-20km) volledig kosteloos.
 
ga NIET met de ANWB in zee. Niets dan ellende. Vooral de administratie op het hoofdkantoor. Ik ben zelf nog wel lid omdat ik in een Landrover (onbetrouwbaar als de hel) rijd.
Je kan beter ter plekke de lokale garage bellen, sneller en goedkoper.
 
Dus eigenlijk heb ik dan de ANWB puur als afsleep dienst... want vervangen van een binnenband doen ze gewoon niet?

Heb ze vanochtend aan de telefoon gehad en na navraag bij de "technische afdeling" kreeg ik het antwoord dat ze het eerst proberen langs de weg en anders naar een service punt van hun word gebracht om het daar te laten fixxen.... Maar uit jullie opmerkingen begrijp ik dat ze niet eens binnenbanden bij hebben?
 
ga NIET met de ANWB in zee. Niets dan ellende. Vooral de administratie op het hoofdkantoor. Ik ben zelf nog wel lid omdat ik in een Landrover (onbetrouwbaar als de hel) rijd.
Je kan beter ter plekke de lokale garage bellen, sneller en goedkoper.
Het gaat mij er meer om dat ik aanstaande zondag naar de TT ga vanuit Nijmegen en als ik lekrijd ik niet de dag verloren wil laten gaan :+
 
Het gaat mij er meer om dat ik aanstaande zondag naar de TT ga vanuit Nijmegen en als ik lekrijd ik niet de dag verloren wil laten gaan :+

Als je daarom anwb lid gaat worden maak ik uit iedereen zijn/haar pist op dat je pas op de TT aanwezig bent als rossi net gewonnen heeft ;)
 
Dus eigenlijk heb ik dan de ANWB puur als afsleep dienst... want vervangen van een binnenband doen ze gewoon niet?

Heb ze vanochtend aan de telefoon gehad en na navraag bij de "technische afdeling" kreeg ik het antwoord dat ze het eerst proberen langs de weg en anders naar een service punt van hun word gebracht om het daar te laten fixxen.... Maar uit jullie opmerkingen begrijp ik dat ze niet eens binnenbanden bij hebben?
Ik heb de anwb maar één keer gebeld specifiek voor een lekke band. De wegenwacht monteur die naar mij kwam werpte een blik naar het achterwiel en zij dat hij er niets aan kon doen en niet de juiste materialen bij zich had daarvoor. Ik denk dat ze binnenbanden sowieso nooit proberen te vervangen.

Wat betref afslepen, dat doet de anwb niet zelf. Als je dus de wegenwacht laat langskomen dan moet je alsnog +- een uur wachten voordat de slepers komen, nadat de wegenwacht vertrokken is. Mijn advies is om in dat soort gevallen meteen melding te maken bij de telefoniste dat ze het niet terplekke zullen kunnen repareren i.v.m je binnenband. Hopelijk sturen ze dan meteen een afsleepdienst naar je toe. Overigens zou het best zo kunnen zijn dat het vaste protocol is voor hun om altijd langs de weg een kijkje te nemen, voordat ze een sleper inzetten.

Dus ja, in geval van een lekke binneband heb je ze alleen als afsleepdienst regelaars.
 
Laatst bewerkt:
Tig jaar geleden met een lekke band (binnenband) langs de weg gestaan. ANWB gebeld, aangegeven wat er mis was (lekke binnenband), maar eerst kwam er een monteur kijken, nee kunnen we niks aan doen, ik bel een sleepwagen . . . B| Dat had ook in 1 keer gekund. Verder prima naar motorzaak/huis gebracht.
 
Ik ben zelf wegenwacht bij de ANWB ik heb al diverse banden gerepareerd !!! (met en zonder binnenband)
Ligt helaas wel eens aan de persoon(lees wegenwacht) of deze de band repareert.
Maar ga maar van mij uit dat de meeste wegenwachters hun uiterste best doen om je weer op weg te helpen.
en dat er wel eens wat mis gaat JA waar niet!!!!! Alleen dat wordt uitgebreid gedeeld, maar de ruim 1 miljoen keer per jaar dat de wegenwacht het wel op lost daar hoor je weinig over.
 
als je daar echt zorgen over maak laakt het me makkelijker om over te gaan op tubeless.
en dan zelf een setje noodreparatie meenemen heb je die hele anwb niet nodig en ben je zo weer op weg.
 
als je daar echt zorgen over maak laakt het me makkelijker om over te gaan op tubeless.
en dan zelf een setje noodreparatie meenemen heb je die hele anwb niet nodig en ben je zo weer op weg.
Onmogelijk.... heb een 21"voorwiel zonder zo'n rand waar de band achter valt... Moet dus een volledige andere velgenset :) Prijzen vanaf 1500.... Dat is net iets te gek _O-
 
Ik ben zelf wegenwacht bij de ANWB ik heb al diverse banden gerepareerd !!! (met en zonder binnenband)
Ligt helaas wel eens aan de persoon(lees wegenwacht) of deze de band repareert.
Maar ga maar van mij uit dat de meeste wegenwachters hun uiterste best doen om je weer op weg te helpen.
en dat er wel eens wat mis gaat JA waar niet!!!!! Alleen dat wordt uitgebreid gedeeld, maar de ruim 1 miljoen keer per jaar dat de wegenwacht het wel op lost daar hoor je weinig over.

:}
 
Ik heb 1x een lekke binnenband gehad. Op maandag dus alle motorzaken dicht en op de A10 dus niet fijn sleutelen. Toen heeft de ANWB me met motor naar huis gebracht. De norm is dat ze geen binnenbanden plakken. Maar ik kan me voorstellen dat ze het op een rustige middag in Drenthe wel doen. De monteurs zijn erg servicegericht.
 
Waarom doen jullie allemaal zo moeilijk?
Neem gewoon 2 flesjes RideOn mee, en banden met of zonder binnenband zijn simpel te repareren/dichten. Wel even het object verwijderen, flesje(s) via het ventiel inspuiten en de band goed oppompen......
 
Laatst bewerkt:
Vooraf aangeven dat je een plaksetje bij je hebt en een WW-er nodig hebt die WEL plakt.
Misschien helpt het...

ANWB doet zijn best, maar zijn geen "miracle workers".

Mocht je ooit over de grens gaan, neem spul mee.
Vaak als je zelf de onderdelen hebt, kan bijna iedereen je helpen.
 
Plakken zou ik zelf langs de weg niet aan willen beginnen, zit wel te denken aan een tooltube met een reserve binnenband...

Heb nog nooit binnenbanden gehad, het is allemaal nog nieuw en eng voor mij hahaha
 
Ik heb 1x een lekke binnenband gehad. Op maandag dus alle motorzaken dicht en op de A10 dus niet fijn sleutelen. Toen heeft de ANWB me met motor naar huis gebracht. De norm is dat ze geen binnenbanden plakken. Maar ik kan me voorstellen dat ze het op een rustige middag in Drenthe wel doen. De monteurs zijn erg servicegericht.
Heeft volgensmij ook met een stukje aansprakelijkheid temaken.
 
Plakken zou ik zelf langs de weg niet aan willen beginnen, zit wel te denken aan een tooltube met een reserve binnenband...

Heb nog nooit binnenbanden gehad, het is allemaal nog nieuw en eng voor mij hahaha
Dat is wel een beetje duidelijk ja.
In principe rijd je een band met binnenband echt niet sneller lek dan een tubeless. Erger nog: op veel motoren met binnenbanden is de "buitenband" ook tubeless bruikbaar, maar zit de binnenband er in omdat er bijvoorbeeld sprake is van spaakwielen of een andere bron van "lekke velgen".

Als je een binnenband kunt wisselen langs de weg kun je de bestaande band ook net zo goed plakken, want de "complicerende factor" (om het maar zo te noemen)is het demonteren van het wiel en het van de velg lichten van de buitenband. Dat laatste is een techniek/handigheidje. Probleem is dat de meesten van ons alleen onderweg niet met een set bandenlichters rond rijden...
 
Dus eigenlijk heb ik dan de ANWB puur als afsleep dienst... want vervangen van een binnenband doen ze gewoon niet?

Heb ze vanochtend aan de telefoon gehad en na navraag bij de "technische afdeling" kreeg ik het antwoord dat ze het eerst proberen langs de weg en anders naar een service punt van hun word gebracht om het daar te laten fixxen.... Maar uit jullie opmerkingen begrijp ik dat ze niet eens binnenbanden bij hebben?
Een binnenband kun je zelf ook meenemen, met een klein flesje zeep en setje bandenlichters.. Je hebt voor een lekke band die hele ANWNee niet nodig.m
 
Terug
Bovenaan Onderaan