Yamaha Xj600n met 129.000km op de klok. Goed idee?

ThijsKen

MF'er
17 aug 2013
63
0
Hoi hoi,

Ik kan voor ongeveer 1600 Euro een Xj600n uit 2001 op de kop tikken hier in Denemarken. Nou heeft hij 129.000km gereden,maar hij is netjes onderhouden. Kan dat met dit type motoren, of is 129.000 erg veel?
 
Laatst bewerkt:
Een Xj600n met 60000 op de klok gaat in dit land voor gemiddeld 28000 Deense kronen. Dat is +/- 3758 euro. Andere salarissen, andere belasting, en daardoor is Denemarken simpelweg duur.

De prijs is t punt niet voor me, t gaat erom of deze motoren 't aankunnen. Weet iemand daar wat van?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou persoonlijk geen cent meer investeren in een nwe motor met die km stand.

Zou kunnen dat hij nog heel wat km mee gaat, maar in mijn ogen zit die fiets al in de "bonus periode" en kan je zijn einde ook snel naderen ;)
 
Mits goed onderhouden kan dat blok dat wel aan ja. Maar dat geldt over het algemeen wel voor de meeste japanse 4 cilinders.

Vragen om koude start.
Kijken of je blauwe rook ziet. Geen gekke geluiden?

Weet niet hoe lang je in Denemarken zit en je daar mag rijden met NL kenteken? Want met een beetje zoeken heb je voor 300 euro een xj600n met die KM stand hiero.
 
toch een puntje ter overweging: bedenk dat koppeling, versnellingsbak, startmotor, alternator , etc, etc ook 129000km gebruikt zijn.
m.a.w. de kans op defecten is gewoon groter bij zo'n hoge km-stand.
Of dat acceptabel is voor jou is de afweging die je zelf moet maken.

Is het misschien rendabel om een goedkopere motor met lagere km-stand te kopen in D of NL en vervolgens te importeren in DEN?
 
De versnellingsbak is recentelijk vervangen, dus daar maak ik me geen zorgen over. Het blok is een ander verhaal, daar is niets aan gedaan. Importeren is geen optie omdat de import tax en milieu tax Inc. Keuring en acceptatie ongeveer 100 tot 150% aan de dagwaarde toevoegt. En de dagwaarde wordt naar Deense standaard getaxeerd. Je mag maximaal 30 dagen met een buitenlands kenteken aaneengesloten in Denemarken rijden wanneer je hier inwoner bent, dus ook dat is geen optie. Dat wordt allemaal digitaal(camera's boven de snelweg) bijgehouden en de boetes lopen in de duizenden euro's.

Dat is precies de rede dat die motorfietsen zoveel geld kosten hier in Denemarken. Maar als ik hierboven doorlees raden jullie een aankoop van een fiets (los van de prijs) dus af? De prijs zit ik niet zo mee, het gaat me puur om de betrouwbaarheid.
 
Laatst bewerkt:
Wat ga je met die motor doen? Dagelijks rijden of af en toe een plezierritje?
Als je voornemens bent er jaarlijks meer dan 10,000 op te zetten zou ik het niet doen. Dan beter wat meer investeren in een betere motor.
Als je weinig rijdt, kan het op zich best.
Maar de voorkeur zou denk ik uit moeten gaan naar een met minder km's.

Dat de versnellingsbak is vervangen is op zich wel raar en misschien een voorteken.
 
gewoon kopen die handel. en als je nog eens in nederland bent, koop je eenzelfde XJ voor een paar 100 euro en neem je die mee voor onderdelen moest er iets kapot gaan.


Dit is idd een heel slim alternatief, heb je voor zo min mogelijk een fiets in Denemarken gekocht waar de prijzen dus ziekelijk hoog zijn, hierdoor heb je gewoon een kenteken wat je ook nodig heb, en kan je in NL een fiets met weinig km's kopen en alles overzetten als de jouwe kapot is.
Denk dat dat financieel de beste optie is, want als ik je zo hoor praten ga je niet onder een hoge aanschafprijs uitkomen.
 
ik zou daar een los frame met kenteken of schadehok daar kopen en hier voor 600 euro een xj600n/s kopen

kan ook, maar wij kennen de Deense wetgeving niet. in nedeland heeft een frame een vast kenteken, in Belgie niet. en dan is maar de vraag hoe het ginder is en of het eenvoudig "administratief terug inschrijven" is, of "iets gecompliceerder".
 
kan ook, maar wij kennen de Deense wetgeving niet. in nedeland heeft een frame een vast kenteken, in Belgie niet. en dan is maar de vraag hoe het ginder is en of het eenvoudig "administratief terug inschrijven" is, of "iets gecompliceerder".


Je zal vast wel een ander blok en/of een andere voorvork in een frame mogen zetten.

Neem ik aan althans hoor, anders zouden ze daar wel heel erg moeilijk zijn, en ik neem aan dat we er dan wel eens van gehoord zouden hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan