KLE500 niet starten

Delcasa

Die hard MF'er
12 jul 2011
642
2
Amsterdam
Van de week eindelijk m'n accu vervangen, gisteren op weg naar het vriendinnetje kreeg ik een probleem...

Ik haalde iemand in (2e versnelling) en hoorde een nieuw, gek piep/schavend geluidje. Moeilijk te omschrijven, geen metaal-op-metaal, meer een platic of rubber dan klem zat. Duurde 1,5seconde en was weg. Geen trillingen, geen ander rijgedrag. Ik liet m'n gas los toen ik het hoorde en kneep koppeling in om te luisteren of er iets te merken viel. Het leek geheel weg dus reed ik rustig door.

Na 300meter sta ik voor het stoplicht en toen ik m'n koppeling liet opkomen sloeg de motor af en was niet meer te starten.

De startmotor maakt 1 tik, en dan niks meer.

De motor heb ik achtergelaten daar waar ik strandde want ik kreeg er geen enkele beweging in :N

Nieuwe startmotor? Of het KLE probleem met loslatende magneten? Wie kan mij in de goede richting helpen? Ik weet niet zo goed waar te beginnen

Kawasaki KLE500
BJ: 2001
 
Laatst bewerkt:
waarom heb je een nieuwe accu gemonteerd en heb je daarna de laadspanning gecontroleerd ?

Had contact aan laten staan, volgende ochtend accu leeg. M'n lader herkende 'm niet (was op 5.6V) en weigerde te laden. Druk geweest, dode accu een maand laten staan en toen besloten af te schrijven en niet meer te proberen. Daarom nieuwe gekocht (Yuassa), deze wel eerst aan de lader gehangen tot 14.2V

Laadspanning niet gecontroleerd na installatie tbh
 
Thnx. Ik ga op de fiets naar m'n motor toe met wat tools en een kleine check doen op de polen en mssn dynamo.

Laadspanning kan ik nu toch niet checken als de motor uberhaupt niet te starten is ?! Of....
 
Dat is duidelijk.... Accupolen allemaal netjes dus Even een dopje vam het deksel losgehaald en ik zag direct een bergje donker ijzer schaafsel. Met een sleutel wat eruit gepeuterd en het lijkt me een gecrushde magneet... :(

Nu maar eens aanhanger regelen en this open maken.

To be continued
 
Terug
Bovenaan Onderaan