Scheur in ophanging motorblok. Lassen of niet ?

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Naar aanleiding van gebroken klepjes en een vastgelopen motor zijn we bezig met de transplantatie van een Hyosung 650 tweecilinder blok.

De motor komt uit een schadefiets. Bij de demontage bleek echter dat er door de crash een scheur is ontstaan in het bovenste ophangpunt aan de achterzijde van het motorblok. De overige ophangpunten zijn in orde.

De grote vraag is natuurlijk of dit een probleem is voor de structurele integriteit. Gevoelsmatig hoeft het volgens mij geen probleem te zijn. Het probleem is echter dat ik niet wordt gehinderd door enige kennis :P, Ik dus ben benieuwd wat de geleerden er van vinden :P

Plaatje bij het praatje.
iBrzsby.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het laten lassen, het blok staat toch los op straat.

Vorige week heb ik een vorkpoot van mijn 60 jaar oude Norton laten lassen door Nico Bakker en die heeft dat keurig gedaan.
 
Ik zou het laten lassen, het blok staat toch los op straat.

Vorige week heb ik een vorkpoot van mijn 60 jaar oude Norton laten lassen door Nico Bakker en die heeft dat keurig gedaan.


:^ Nu alles toch nog los ligt is het vrij makkelijk te laten lassen en je weet daarna dat het gewoon weer netjes is zoals het zou moeten zijn.

Ik heb een paar jaar geleden bij mijn fireblade de versnellingsbak uit elkaar moeten halen, bij het demonteren kwam ik er ook achter dat er een scheur in 1 van de ophangpunten zat -O-

Gezocht: iemand die een scheurtje in aluminium kan lassen

Roughneckk heeft dit toen prima gelast en still going strong! :]
 
:^ Nu alles toch nog los ligt is het vrij makkelijk te laten lassen en je weet daarna dat het gewoon weer netjes is zoals het zou moeten zijn.

Ik heb een paar jaar geleden bij mijn fireblade de versnellingsbak uit elkaar moeten halen, bij het demonteren kwam ik er ook achter dat er een scheur in 1 van de ophangpunten zat -O-

Gezocht: iemand die een scheurtje in aluminium kan lassen

Roughneckk heeft dit toen prima gelast en still going strong! :]

We hebben het blok gister bij Roughneckk langs gebracht. Wat een geweldige shop heeft hij.
Later deze week kunnen we het blok weer ophalen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan