Valentino Rossi deel 19 - Vanuit de schaduw

Rossi staat na Valencia '17...

  • 1e

    Stemmen: 17 31,5%
  • 2e

    Stemmen: 9 16,7%
  • 3e

    Stemmen: 12 22,2%
  • Anders

    Stemmen: 16 29,6%

  • Totaal aantal stemmers
    54
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Slecht starten? Volgens mij pakt ie regelmatig 3 man als ie vanaf achter start :?

Vind het vaak niet best.Zit ook altijd tig rondes opgesloten in een groepje van paar man.Waar die vroeger nogal resoluut in wist te halen gaat het nu vooral wat voorzichtiger en wat rustiger terwijl de kop vaak ietwat weg weet te lopen.En dan begint dus vaak de inhaalrace.
En misschien komt het ook dat de mannen in de subtop ietsje meer gas weten te geven dan waar Rossi vroeger mee te maken had.
 
Vind het vaak niet best.Zit ook altijd tig rondes opgesloten in een groepje van paar man.Waar die vroeger nogal resoluut in wist te halen gaat het nu vooral wat voorzichtiger en wat rustiger terwijl de kop vaak ietwat weg weet te lopen.En dan begint dus vaak de inhaalrace.
En misschien komt het ook dat de mannen in de subtop ietsje meer gas weten te geven dan waar Rossi vroeger mee te maken had.

Ja je hebt gelijk. Ik zit net ff afgelopen race terug te kijken.. hij pakt ze idd pas een paar bochten verder.. volgens mij na 1 rondje dat hij 3 plaatsen is opgeschoven. Ik dacht direct bij bocht 1.
 
daar heb je het weer rossi te oud geen overmacht meer dus maar met pensioen volgens mijn maakt hij nog steeds net zoveel kans op het kampioenschap als de andere 4 en weer hoor ik de naam PEDROSA er niet bij die rijdt al 4 jaar geen deuk in een pakkie boter geef die fabrieksmotor nou eens aan een jong talent als er iemand met pensioen kan is hij het wel(zucht) :Y :t

Valentino Rossi is op dit moment niet de snelste coureur meer. Ik denk dat Viñales, Lorenzo, Stoner en Marquez hem allemaal hebben ingehaald. Echter, racen is niet kwalificeren, dus er komt meer bij kijken. Hij is geen enkel jaar sinds 2009 de beste geweest in zo veel mogelijk punten scoren, maar heeft er wel een paar keer héél dicht bij gezeten. Op basis van hoe competitief hij is, lijkt pensioen nog ver weg. Immers, een goede week geleden won hij nog op Assen.

De overmacht van zijn jeugd is weg, dat staat nu 'slechts' in de geschiedenisboeken. Maar moet hij, als hij die overmacht niet meer heeft, dan maar meteen stoppen? Het is een sport, een wedstrijd, en volgens mij moet je lekker mee blijven strijden op slechts één voorwaarde: je bent strijdbaar. Dat is hij nog absoluut. Vertroebelt zijn 'legende' straks, als we zien dat hij in de nadagen van zijn carrière net naast de titels greep? Ik denk dat de lengte van zijn carrière juist Rossi's verhaal versterkt, nog legendarischer maakt. Zo rond 2020 gaan we met ons allen concluderen dat hij nooit te stoppen is geweest, hooguit door moeder natuur.

Doohan, Stoner en Rosberg stopten als kampioenen (al dan niet gedwongen), maar wat ik me bij bijvoorbeeld Stoner en Rosberg vooral herinner: ze waren niet meer strijdbaar. Hadden er geen zin meer in en trokken de deur achter zich dicht. Ik respecteer de keuze, maar vanuit sportief oogpunt vind ik Rossi's strijd vele malen interessanter.
 
Rossi is dit en volgens jaar nog steeds beter dan pakweg 10 andere rijders die er alleen als opvulling hun rondjes lijken te rijden.
Net wat Rinus zegt, Pedrosa is echt passé.
Rossi niet, zolang de fans hem naar grote hoogten zoals de TT stuwen geniet ik er van.
 
ik vind ook dat rossi nog steeds de snelheid heeft kijk naar de wedstrijd dat hij viel achter vinales had toch wel de snelheid was alleen bezig met de 500e winst en NIET het kampioenschap als hij toen aan het kampioenschap had gedacht en gewoon genoegen had genomen met een zekere 2e plaats had hij nu 1e gestaan en deze week was vinales in de training langzamer en had vale 2x pech in de training.
in de wedstrijd was hij ook niet veel sneller hij begon 2 plaatsen achter vale en eindigde 0.5 sec voor hem.
 
hij heeft zelf al aangegeven dat als hij niet meer voor het podium kan rijden dat hij stopt.

Rossi is dit en volgens jaar nog steeds beter dan pakweg 10 andere rijders die er alleen als opvulling hun rondjes lijken te rijden.
Net wat Rinus zegt, Pedrosa is echt passé.
Rossi niet, zolang de fans hem naar grote hoogten zoals de TT stuwen geniet ik er van.
 
Weer dezelfde vragen en dezelfde discussie :z Iedereen doet zijn zegje maar, ik houd het voor gezien wat dit onderwerp betreft.
 
daar heb je het weer rossi te oud geen overmacht meer dus maar met pensioen volgens mijn maakt hij nog steeds net zoveel kans op het kampioenschap als de andere 4 en weer hoor ik de naam PEDROSA er niet bij die rijdt al 4 jaar geen deuk in een pakkie boter geef die fabrieksmotor nou eens aan een jong talent als er iemand met pensioen kan is hij het wel(zucht) :Y :t
Dani vind ik top ....is ieder jaar constant....constructeurstitel is belangrijk , vandaar ze Rossi ook aanhouden.
Die zijn op dat gebied heel belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Aan vorig jaar en dit jaar kun je zien dat het nog steeds wel kan, maar dan moet wel alles op zijn plek vallen. Zolang hij een reële kans heeft gaat hij gewoon door.
 
Aan vorig jaar en dit jaar kun je zien dat het nog steeds wel kan, maar dan moet wel alles op zijn plek vallen. Zolang hij een reële kans heeft gaat hij gewoon door.
Ik denk als je op dit moment kampioen wil worden moet het bij iedereen op zijn plek vallen. Ene keer voor de winst andere keer de schade beperkt houden. Prachtig seizoen zo met 4 titel kandidaten,hopelijk tot aan de laatste race toe...
En Rossi stoppen? Jammer Zarco☺
 
Net stuk zitten kijken op YouTube..was 2002 barros in de West kleuren...
Heb daar nu lekker de tijd voor met een weekje Ardennen :+

@14:45 wat een nare smakker maakt Capirossi daar nog even zeg :s

@18:30 houdt Rossi inderdaad flink in, had zeker wel de vaart om er voorbij te blazen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk als je op dit moment kampioen wil worden moet het bij iedereen op zijn plek vallen. Ene keer voor de winst andere keer de schade beperkt houden. Prachtig seizoen zo met 4 titel kandidaten,hopelijk tot aan de laatste race toe...
En Rossi stoppen? Jammer Zarco☺
Een Marquez kan ook nog meestrijden als het bijvoorbeeld op 95% omdat hij net iets meer pure snelheid heeft. Rossi moet vooral constant zijn en dan is dat gedoe met het 2017 chassis en het weggooien van 20 punten in Le Mans niet handig.
 
Laatst bewerkt:
@14:45 wat een nare smakker maakt Capirossi daar nog even zeg :s

@18:30 houdt Rossi inderdaad flink in, had zeker wel de vaart om er voorbij te blazen.
Races in die jaren waren ook totaal niet spannend. Rossi was gewoon veel sneller dan de rest, maar wilde het nog leuk houden door lang te wachten en vaak pas een rondje of 5 voor het eind de kop te pakken. Toen hij een keer in Australië een penalty van 10seconden kreeg ging hij plots een seconde per ronde harder rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan