Tempratuurmeter Honda VFR 750 F in het rood

lisadevries

Rookie
14 jun 2017
4
0
Hallo!

Vandaag mijn eerste motor opgehaald, jippie! :]

Na een lange rit naar huis, terug in de stad, ging de tempratuur van de motor pijlsnel omhoog. Onderweg op snelweg etc was er niks aan de hand. Maar zodra ik in de drukte kwam, stoplichten, wachten etc. Schoot de tempratuur meter omhoog in t rood..

Is dit ernstig en wat kan er aan de hand zijn?

Groeten!
full
 
Kan zo simpel zijn als lucht in het koelcircuit, of een radiateur die niet helemaal lekker meer zit, of een waterpomp die niet meer optimaal werkt.

Soms zit er troep in en is spoelen en nieuwe koelvloeistof (kvs) voldoende.

Beginnen bij het begin: hoe ziet de kvs er uit? Zit het reservoir nog op max en is de radiateur vol? Beide alleen controleren bij een koude motor!

Staan er cijfers bij de temperatuurmeter? Wat is rood?

110 kan nog, hoger word wat minder.
 
Laatst bewerkt:
*O* Dikke fiets, maandag te bewonderen? :P

Als je op een wat warmere dag langer stil staat loopt de temperatuurmeter snel op idd, moet je even goed luisteren of een ventilator hoort aanslaan.
 
Je temperatuurmeter hoort niet in het rood te komen, dan is er iets niet goed.
Maar als je een tijd doorgereden heb op de snelweg en je gaat ineens stilstaan, of langzaam rijden, dan heb je natuurlijk geen koeling meer, en de warmte trek nog door het blok maar als hij dan toch te warm word, dan moet je ventilator gaan draaien.
Ik denk dus dat je ventilator niet aanslaat.


Succes
 
1. Kontroleren of de fan aanslaat

Als dat het probleem niet is.
2. Koelvloeistof voorraad controleren

Als dat het probleem niet is.
3. Vuldop op radiator openmaken (na afkoelen) en eventueel bijvullen met KVS van dezelfde kleur. (maw rood en groen niet mengen)

4. Werking van thermostaat klep controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan