Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet heel technisch dus zou je kunnen toelichten wat ik nu ervaar? Is dit een doorslippende koppeling? dit een gangbaar probleem? Wat zou dit moeten kosten?
 
Willem, ik heb de Bridgestone Battlax s20r. Bij aankoop stond deze op 2.9 bar maar ik heb hem op 2.6 gezet zodat het doorslippen wat minder lijkt te zijn..
2,9 is inderdaad meer zoals het moet zijn, dat hij dan nog genoeg power heeft om hem op het achterwiel te zetten kan ik me voorstellen, dat gebeurt me ook wel eens, per ongeluk, ik heb het liever niet. Dat echter het rubber doorslipt, brrr, da's toch best eng?
Nog een mooie rit gemaakt met wat maten op Koningsdag door het Twentse land en een stukkie Duitsland. Weertje was goed en altijd leuk om even aan te leggen bij de Felsenmuhle :]

[afbeelding]

Inmiddels het Blaadje alweer gepoetst en op stal *D

Op naar meer!!! :P
Ben oprecht gematigd jaloers!
Setje nieuwe koppelingsplaten en staal en hij slipt niet meer door.

Hoe voorkomen de platen dat het wiel niet doorslipt?
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet heel technisch dus zou je kunnen toelichten wat ik nu ervaar? Is dit een doorslippende koppeling? dit een gangbaar probleem? Wat zou dit moeten kosten?

Hmm, weet je niet of je koppeling of je band zijn grip verliest?
Want het klopt niet met je eerdere post, het verlagen van bandenspanning verminderd niet het verlies van grip op je koppelingsplaten.
 
Nog een mooie rit gemaakt met wat maten op Koningsdag door het Twentse land en een stukkie Duitsland. Weertje was goed en altijd leuk om even aan te leggen bij de Felsenmuhle :]

[afbeelding]

Inmiddels het Blaadje alweer gepoetst en op stal *D

Op naar meer!!! :P

Koningsdag; en waar gaat ie heen _O-

Altijd gezellig daar :t
 
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet heel technisch dus zou je kunnen toelichten wat ik nu ervaar? Is dit een doorslippende koppeling? dit een gangbaar probleem? Wat zou dit moeten kosten?

Een doorslippend achterwiel zal het echt niet zijn. Je koppeling slipt en dat kan een paar oorzaken hebben; kabel te strak afgesteld, verkeerde olie in blok ( auto olie ) of gewoon versleten
 
Bij mijn cbr1000rr uit 2009 heb ik redelijk vaak last, bij vol accelereren, van een doorslippend achterwiel. Dit komt zelfs voor in zijn vijfde versnelling bij 180 kmph. Ik ben 1m90, weeg 83 en zit ver genoeg naar achteren dus de druk op de achterband zou goed moeten zijn. Achterband staat op 2.6 bar. Iemand een idee wat er zou kunnen zijn?

Ps. Dit gebeurt ook bij droog weer en een buitentemperatuur van 20 graden.
Weet je het zeker?
Het zouden ook wel eens versleten koppelingsplaten kunnen zijn ;)

Een doorslippend achterwiel zal het echt niet zijn. Je koppeling slipt en dat kan een paar oorzaken hebben; kabel te strak afgesteld, verkeerde olie in blok ( auto olie ) of gewoon versleten
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen

Sinds vorige week ook een trotse eigenaar van een 2004 blade er bij
Heb een Rood zwarte gekocht met 22k kilometer op de teller en incl powercommander, mooie laser dempers en sinds zaterdag ook 2 verse Michelin pilot sport banden

Hiervoor 7 jaar Firestorm gereden, dus wel een verschil nu maar aangenaam verrast door de blade. Had hem onderin slomer verwacht maar hij komt niets te kort t.o.v. de storm

Wel gelijk ook een vraagje, vorige eigenaar had al led knippers geplaatst maar geen weerstand of ander relais
Nu heb ik nog een relais liggen speciaal voor led, alleen waar zit het originele knipper relais?

Zal zsm ook ff plaatje posten als het zonnetje ff schijnt
 
Iemand een idee of, behalve bij de dealer, de boutjes voor de kappen en dergelijke ergens te bestellen zijn? Ik stond laatst met een lege accu in mijn uppie, gelukkig was er een oudere man die kwam aanbieden om hem met zijn auto over te starten. Ik kwam toen tot de ontdekking dat er 2 verschillende maten inbusbouten in mijn zadel zitten. Aangezien het gereedschapskitje maar 1 maat sleutel had, kreeg ik het zadel er dus niet af. Nu wil ik toch graag die boutjes op orde brengen. Uiteindelijk heeft iemand anders me gelukkig aan kunnen duwen.
 
mits de lengte en diameter correct zijn passen daar ook gewoon boutjes van de ijzerhandel of gewoon van je werk in, zal zeker goedkoper zijn als honda
cmsnl zal ze wel hebben


Iemand een idee of, behalve bij de dealer, de boutjes voor de kappen en dergelijke ergens te bestellen zijn? Ik stond laatst met een lege accu in mijn uppie, gelukkig was er een oudere man die kwam aanbieden om hem met zijn auto over te starten. Ik kwam toen tot de ontdekking dat er 2 verschillende maten inbusbouten in mijn zadel zitten. Aangezien het gereedschapskitje maar 1 maat sleutel had, kreeg ik het zadel er dus niet af. Nu wil ik toch graag die boutjes op orde brengen. Uiteindelijk heeft iemand anders me gelukkig aan kunnen duwen.
 
Laatst bewerkt:
Het relais zit in de top-kuip tussen de twee headlights in. Is best een klusje op te doen, maar zeker niet moeilijk moeilijk.

Tnx, inmiddels gevonden en vervangen, alles knippert weer op normale snelheid.

Wel een klusje inderdaad, om alleen een relais te vervangen... maargoed zo leer je de motor ook weer een beetje kennen.
 
Een doorslippend achterwiel zal het echt niet zijn. Je koppeling slipt en dat kan een paar oorzaken hebben; kabel te strak afgesteld, verkeerde olie in blok ( auto olie ) of gewoon versleten

Bedankt allemaal voor de reacties, dan zal ik eerst de ilie eens vervangen. Welke olie gebruiken jullie?
 
Bedankt allemaal voor de reacties, dan zal ik eerst de ilie eens vervangen. Welke olie gebruiken jullie?

Koppeling gaat slippen als er olie in gedaan wordt die bedoelt is voor auto's die bevatten friction modifiers en dat gaat op de koppelingsplaten zitten die daardoor gaan slippen.

Ik gebruik zelf Motorex topspeed. Als je er maar op let dat de olie specifiek bedoelt is voor motorfietsen; te herkennen aan de vermelding JASO ma2 classificatie op de verpakking.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee of, behalve bij de dealer, de boutjes voor de kappen en dergelijke ergens te bestellen zijn? Ik stond laatst met een lege accu in mijn uppie, gelukkig was er een oudere man die kwam aanbieden om hem met zijn auto over te starten. Ik kwam toen tot de ontdekking dat er 2 verschillende maten inbusbouten in mijn zadel zitten. Aangezien het gereedschapskitje maar 1 maat sleutel had, kreeg ik het zadel er dus niet af. Nu wil ik toch graag die boutjes op orde brengen. Uiteindelijk heeft iemand anders me gelukkig aan kunnen duwen.

Titanium, Stainless Steel, Aluminium Fasteners & Motorcycle Bolts | ProBolt
Alu setjes zijn helemaal niet zo duur.
 
Het relais zit in de top-kuip tussen de twee headlights in. Is best een klusje op te doen, maar zeker niet moeilijk moeilijk.

Ik heb mijn LED knipper relais laatst aangepast (mn RAW knipperde namelijk ook als contact uitstond, maar dat wilde ik niet):
Spiegels eraf, kuipruit eraf, spoiler onder de koplamp eraf, zijkuipdelen eraf en toen had ik net genoeg ruimte om dat relais eruit te pielen :')
Als je alles netjes wil doen ben je wel een halve dag bezig.


Iemand een idee of, behalve bij de dealer, de boutjes voor de kappen en dergelijke ergens te bestellen zijn? Ik stond laatst met een lege accu in mijn uppie, gelukkig was er een oudere man die kwam aanbieden om hem met zijn auto over te starten. Ik kwam toen tot de ontdekking dat er 2 verschillende maten inbusbouten in mijn zadel zitten. Aangezien het gereedschapskitje maar 1 maat sleutel had, kreeg ik het zadel er dus niet af. Nu wil ik toch graag die boutjes op orde brengen. Uiteindelijk heeft iemand anders me gelukkig aan kunnen duwen.

Ik zou toch gewoon voor het originele spul gaan. Dat komt bij lange na niet in de buurt van het originele Honda spul qua duurzaamheid!
Of 2e hand via e-bay bestellen, soms heb je daar een heel schroeven, bouten moeren pakket van een demonteerde bike.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen maar eens proberen te achterhalen in hoever het alarmsysteem in de bedrading verweven zit. Voor de verzekering heeft het toch al geen zin meer en het ding gebruik ik toch niet. En ik heb het idee dat het de accu leeg laat lopen.
 
2wg9i6p.jpg

Vanmorgen om 09:30 uur weer thuis, buiten een enkele vroege vogel niemand die me in de weg reed....
Heerlijk! :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan