XS400 flat tracker project

Mooi project, gaan we in de gaten houden!
Dat rear schakelset is mooi! Zat die "schetsplaat" erbij?

Hi, ja die zat erbij. Mooi setje, zat zelfs een schakelstang bij.
Omdat ik eea anders moet gaan bouwen, zullen die schetsplaten wel weer overblijven aan het eind.

Gtz
John
 
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je die vandaan heb? O-) Ebay? Mag ook via pb ;)
 
Laatst bewerkt:
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je die vandaan heb? O-) Ebay? Mag ook via pb ;)


We doen op MF niet aan reclame, maar recensies mag volgens mij wel.
Deze rearsets komen van een nl site, in Grunningen, caferacerondelen.nl.
Afgelopen paar weken goede ervaringen mee, ook met een return. Ik had een te smal stuur, besteld, mijn fout. Allemaal goed geregeld, zelf retour verz nding btaald, geld binnen een week terug.

Grtz
John

Ps mod als dit niet mag, weghalen aub
 
Hallo MF BRIKKERS,

Even een update van afgelopen weekend.
Laat ik eerst het debacle maar even omschrijven: eigen schuld dikke bult...

De onderste tank is de originele vierkante blokkendoos. De bovenste de druppeltank die ik via marktplaats heb gekocht, van een XS650. Volgens de verkoper. Die er vervolgens ook nog de maten van de tunnel bij had vermeld. Zag ik achteraf.

Ja, dat past dus niet. Ik ga niet die hoofd framebuizen verlassen om die tank passend te krijgen. Bovendien komt de benzinekraan tegen een staande framebuis. Twee tanken gereed voor verkoop dus....

Ik heb ondertussen een andere besteld, ergens uit zuid duitsland. Van een XS400, druppeltank, met de juiste tunnel afmetingen. Ik verwacht dat hij iets korter is, dus er moet nog wel geknutseld worden. Maar de basis past.

Tank verhaal wordt later vervolgd als de nieuwe binnen is.

Grtz john



full
 
Laatst bewerkt:
Update, rem schakelsetje.

De oplettende lezer heeft dat setje al gezien, ik,had een mooi ophangpunt gevonden. Gebruik makend van bestaande punten die ik door,moest boren, en draad tappen. Rechts was klaar, echter bij het draad tappen links, breekt die tap af. Dead end, krijg je er niet meer uit.

Ik heb de nodige biertjes op de werkbank op, passen, meten. Rekening houden met kickstarter. Uiteindelijk besloten om die meegeleverde schetsplaten te laten vervallen, die waren toch al niet zo stevig. Verder zit er nog een bestaand stevig punt waar ik een strip overheen kan leggen, en dan alleen draad tappen met een bout en revet om een stalen strip vast te zetten.

Zoiets, de kracht komt niet op de bout maar op het ophangpunt :

full
 
Laatst bewerkt:
En dan vervolgens afmaken, even het juiste punt links en rechts kiezen. Niet te ver naar achteren, maar ver genoeg zodat de kickstarter er nog langs kan.i

Al met al een stevige oplossing. Strip nog zwart spuiten, maar dat is werk voor later.

full
 
Laatst bewerkt:
En de rechterkant, remsetje. Daar moet nog een pen komen om te voorkomen dat de pook terug omhoog kan klappen.
De hele originele rempot en bediening is al weggesloopt. Deze pook gaat een 2e hands brembo achter pomp van een R6 aansturen.

Constructie wordt aan gewerkt, fotootjes volgen tzt.

full
 
Chinese troep? Kan wel zijn jongens. Maar voor 11 Euro en inclusief verzendkosten wil ik dat wel proberen.
Je snapt niet dat ze het er voor kunnen maken. Serieus zwaar ding, stevige ijzeren behuizing. En het werkt.
Jammer dat er nog 1 dashboard lampje mist : oliedruk.

Maar dat missend lampje triggert weer wat. Ik ga een Arduino inbouwen, die wat extra ledjes op mijn stuurpaneel gaat aansturen, inclusief een oliedruk lampje en wat andere toeters en bellen. Als je niet weet wat een Arduino is, houd het maar op een programmeerbaar minicomputertje, waar je van alles mee kunt aansturen. Theoretisch kan ik zelfs servos mijn achterknipperlichten laten uitklappen als ik richting aangeef.... mwaaah, wie weet....

Voor nu een supertellertje voor geen geld. Originele cockpit komt in de verkoopdoos.

full
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig komt de teller niet in het midden. Aan de linkerkant gaat straks de km teller kabel wat handiger naar beneden. En niet alles hoeft symmetrisch. Vervolgens een alu stripje gemaakt, daar kunnen de kabels die van het stuur afkomen achter langs. en de strip zelf gaat later nog wat extra leds krigen, waarvan 1in ieder geval voor oliedruk.

Verder nog twee helicoils geplaats om kapotte draad te vervangen. Een in het dekseltje voor de contactpunten, de andere op de kop, rechter cylinder uitlaatbocht tap zat er al los in....



full
 
Laatst bewerkt:
Laatste update maar even. Komt er zaterdag onverwacht nogg een chinees pakketje binnen, de achterveren.
Ja ja ja chinese troep. Kan wel zijn: vooralsnog veert het, dempt het, past het, gaat het niet het circuit op, voel ik me er safe bij, kost geen drol, en ziet er mooi uit. De echte rij eigenschappen horen jullie wel na de eerste proefrit. Duurt nog even.

Wat zit er in de pijp voor komend weekend, wat is er onderweg: tandwielen/kettingset. Koplamp. Open filters. Carter ontluchting filtertje.

Waar ben ik over aan het nadenken: uitlaten, zitje, knipperlichten, vulringen en adaptrs voor voorschijven en remklauwen. Andere remschijf achter. Alles op zijn tijd..

..
full
 
Laatst bewerkt:
Soms zit het tegen, vaak zit het mee.
Ik heb een Bates style koplamp met voetbevestiging gekocht. Dan houd ik de voorpoten mooi vrij, en wordt het weer iets minimalistischer.

Op zoek naar een beugeltje om iets te gaan fabrieken onder de kroonplaat, trek ik mijn la met rommel open. Ik had al een kleine mal gemaakt om op die twee punten tussen de poten een staand beugeltje te maken. Ergens achter tussen al dit soort plaatjes en andere troep ligt dan ineens dit ding. Geen idee meer waar het vandaan komt. Past perfect onder, en heeft ook nog eens een sleuf zodat ik de hoogte van de koplamp nog kan varieëren.

Glanzende hammerite erop.....


full
 
Laatst bewerkt:
.... en dan ziet het er ineens heel anders uit. Komt perfect in de buurt van het model wat ik voor ogen heb.

Als je wat verder op de foto kijkt, zie je dat mijn druppeltank binnen is. Die past ! In ieder geval over het frame. De achter bevestiging moet nog een 5cm naar achteren, dat doe ik tegelijk als ik de hele accu bak naar achteren breng. Mijn bouw krijgt geen "doorkijk" in het midden, de accu blijft daar zitten, maar alles moet toch naar achteren om ruimte te maken voor mijn open luchtfilters.

Achterin de foto ai je dat ik de Brembo rempomp heb gemonteerd. Wat detail fotos daarvan komen nog.

Grtz
John
full
 
Laatst bewerkt:
Nu ik eindelijk de tank heb die er op past en blijft (no worries, die schijtkleur verdwijnt....) ook eens kijken of ik alles voor de tank compleet heb. Ik heb nu dus 3 tanks: het originele model "brick", de paarse niet passende druppel, en de grote passende druppeltank in poepkleur.

De dop op het brick is de dop waarvan de sleutel overeenkomt met contactslot en stuurslot. Die moet dus over. Jammer dan, die doppen zijn korter dan die op eeen druppeltank. Het afdichtrubber in de druppeldop is gescheurd. Dus alles maar op een hoop gegooid, en uit 2 doppen een goede gefabriceerd, inclusief het slot wat matcht.

Benzinekraan overgezet, past ook. En de binnenkant gespoeld, geen roest gelukkig.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alle rmmerij aan de achterkant verwijderd, met uitzondering van de remschijf. Wat dat gaat worden moet ik nog bedenken. Het remsetje zit er al op. Ik heb een tweedehands brembo rempomp gekocht, en na wat puzzelen een constructie bedacht.

Alle bevestigingspunten op het frame voor de originele pomp en rempotje zijn weggeslepen.

Eerst de directe koppeling van de rempomp aan mijn rempook. Boutje ingekort, afgeplat en een gaatje erdoorheen voor het borgpennetje. Soepeltjes !



full
 
Laatst bewerkt:
Passen, meten en pielen....
Beugeltje op maat gemaakt, inkeping zodat de rempomp daar in valt en ook niet meer kan bewegen. Vastlassen (met wat wegslijpen.... ben niet zon rupsentrekker, maar die waait er niet meer af....).
Even glanzende hammerite erover, totdat het project klaar is, dan gaat alles weer uit elkaar en doen we alles in een keer nog een keer.



full
 
Laatst bewerkt:
En het functioneert, loopt erg soepel. Met de stelbout kan ik de pook altijd nog een paar cm hoger of lager zetten.

full
 
En het rempotje heeft hier zijn plek gevonden. Die leijke achtegrond van de akkubak krijgt nog een ander gezicht. Wordt aan gewerkt... nagedacht eigenlijk. Een alu plaat ervoor of overheen, of van dat "alu racegaas". Gaat ie misschien nog sneller ook hahah

full
 
En wat gaan we komend weekend doen.... Dit roept om een slijptol. Ik ben niet te beroerd om mijn voet onder het steuntje te steken en de zijstandaard naar beneden te klappen. Verder zit er straks geen uitlaat meer aan deze kant, dus ik moet ook de rubber terugklapdop (7x woordwaarde) die op de uitlaat zat ergens vervangen.


full
 
Laatst bewerkt:
Ou, dat is duidelijk waar dit klaar voor staat. Ik heb de dop die op de uitlaat zat ook gered. Die komt ergens bovenaan op een punt dat het rubber tegen het frame komt als hij ingeklapt is. Maar dat is voor komend weekend.

Grtz
John
full
 
Laatst bewerkt:
Een middenbok is handig, behalve als daar sraks uitlaten onderlangs moeten gaan lopen We gaan dus voor de paddock stand. Mooi plekje op de achterbrug gevonden voor de "bobbins". Hoe heet dat in het nederlands ? "Klossen" volgens google Translate. Afijn, opbokpunten dan maar. Mooi rood is niet lelijk, rood komt straks op de tank en het zitje weer terug. Morgen de steunen op de bok maat maken.
full
 
Laatst bewerkt:
Zo, een hoop gedaan dit weekend, maar nog niet echt iets spectaculairs om te laten zien.

Ik heb de kabelboom aorta opengesneden, en die van het contactslot uit de hoofdboom gehaald. Ingekort, gesoldeerd en met krimpkous geisoleerd. De connctor van het contactslot zit nu aan de linkerkant waar eerst het luchtfilter zat. Bevestiging voor het contactslot komt nog.

Verder is het meeste werk gaan zitten in het nieuwe bevstigingspunt voor mijn druppeltank, en het naar achteren verplaatsen van de accubak.

De foto is een snapshot van het slachtveld.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan