XS400 flat tracker project

Twee beugeltjes ingelast, draad getapt, en mijn contactslot hangt in de originele rubbers aan de zijkant.
En voor de proefzitters onder u: Ja, ik ben er eerst op gaan zitten... sleutels komen niet tegen mijn been aan.

Dit wordt net zo'n ervaring als toen autos een startknop kregen ipv een de sleutel omdraaien. Ik zal nog wel wat keren met mijn sleutel bij het stuur uitkomen, oh ja, verbouwd....

full
 
Ja, ik heb het licht gezien. Voor wat betreft de uitlaten dan.
Ik ga wat afwijken van de de tracker standaard, uitlaat rechts. Er komt een pijp links en rechts, maar die komen schuin vanonder van het blok vandaan.

De originele bochten lopen links en rechts naast het frame, dus die ben ik eerst aan het verbouwen. Die moeten iets verlengd worden, en onder een andere hoek horizontaal onder het blok gaan lopen. Ik heb wat 38mm buizen werk in 60 graden hoek besteld bij de auto uitlaten boer online.

Op deze foto zie je hoe precies dat moet gaan lopen onder het blok, passen meten, dan pas slijpen, en dan de pikkert erop.

full
 
Laatst bewerkt:
Ziehier het veschil tussen de originele bocht, en de de aangepaste versie. Wat zwarte hittebestendige hammerite eroverheen, voordat de wrap eromheen gaat.

full
 
En dan het eindproduct. Dit is de linkerkant. Die alu tiewraps krijg ik niet echt lekker strak getrokken, dus ik heb er voor de zekerheid ook nog een paar lusjes borgdraad bijgedaan. Je wil niet over een dijkje toeren, waar de bewoners vrolijk terugzwaaien omdat je 10 meter uitlaatwrap achter je aan hebt zwabberen...

full
 
En zo ziet het er uit na dit weekend. Pijpen komen nu netjes onder het blok uit. Bij olie wisselen straks zal er wel een pijp onderuit moeten. Oliefilter kan er nog wel net tussendoor.

Die heatwrap is misselijk spul, ik heb dat met de hand staan te wikkelen en strak trekken. Het lijkt wel van die ouderwetse glaswol, alles begon te tintelen en te prikken aan mijn handen en armen.

full
 
...en de situatie aan de onderkant. Van hieraf ga ik weer verder denken naar achteren. Ik kan nog alle kanten op. Het zal waarschijnlijk toch een enkele pijp aan de rechterkant worden, ivm de ketting links (bedankt Cees voor de trigger.... )

full
 
Die heatwrap is misselijk spul, ik heb dat met de hand staan te wikkelen en strak trekken. Het lijkt wel van die ouderwetse glaswol, alles begon te tintelen en te prikken aan mijn handen en armen.
Dat is het ook :+ Daarom bij montage:
- Handschoenen aan
- Optioneel: Kleding aan die je achteraf niet meer van plan bent om aan te trekken (of je moet houden van het jeukende gevoel)
- Wrap lichtjes nat maken

Exhaust Wrap Pros and Cons: The Complete Buyer's Guide
 
De originele bochten lopen links en rechts naast het frame, dus die ben ik eerst aan het verbouwen. Die moeten iets verlengd worden, en onder een andere hoek horizontaal onder het blok gaan lopen. Ik heb wat 38mm buizen werk in 60 graden hoek besteld bij de auto uitlaten boer online.

Hoe heet deze boer precies?

Linkie?
 
full


Inderdaad, nat maken. Ik had ze zelfs eerst in een emmer water gelegd.
Dit is een foto van mijn xs400 de eerste keer gestart nadat ik de uitlaten had gewrapped. Stonk verschrikkelijk.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Inderdaad, nat maken. Ik had ze zelfs eerst in een emmer water gelegd.
Dit is een foto van mijn xs400 de eerste keer gestart nadat ik de uitlaten had gewrapped. Stonk verschrikkelijk.

Jaaajaaa mooi, In dit geval weet je in ieder geval waar de rook door wordt veroorzaakt.
Mooie striping op je tank trouwens !
 
Laatst bewerkt:
Jaaajaaa mooi, In dit geval weet je in ieder geval waar de rook door wordt veroorzaakt.
Mooie striping op je tank trouwens !

Die rook verdwijnt vanzelf zodra de wrap droog is. En komt weer terug als de wrap weer nat wordt (regen of wassen).
De tank was slecht gespoten en heb ik helemaal kaal geschuurd en met blanke lak gespoten. Dit was het eindresultaat.
Leuke compacte motor om aan te werken.
full

Veel succes met jouw motor!
 
Laatst bewerkt:
Die rook verdwijnt vanzelf zodra de wrap droog is. En komt weer terug als de wrap weer nat wordt (regen of wassen).
De tank was slecht gespoten en heb ik helemaal kaal geschuurd en met blanke lak gespoten. Dit was het eindresultaat.
Leuke compacte motor om aan te werken.
[afbeelding]
Veel succes met jouw motor!

Hi Vyvyan,

Ben wel benieuwd naar jouw sproeier bezetting. Ik heb nl. Dezelfde inlaatfilters klaarliggen, en mijn uitlaten gaan waarschijnlijk net zo open staan als jouw "dempers". Scheelt me weer een hoop geknutsel als ik met jouw setting kan beginnnen.

Tnx
John
 
Hoi John,
Ik wou dat ik je daarmee kon helpen, maar de afstelling van de motor heb ik laten doen door een garage. Ik weet niet wat ze er toen mee gedaan hebben. Ik heb de motor ook niet meer in mijn bezit; anders zou ik wel even kunnen kijken.
De luchtfilters waren van het merk K&N en de "dempers" kwamen van caferaceronderdelen.nl
Sorry dat ik je niet verder kan helpen. Er is wel een forum xs400.com waar je waarschijnlijk meer info hierover vindt.
Veel succes!
Ik blijf meelezen ;-)
Groetjes,
Tim
 
Hoi John,
Ik wou dat ik je daarmee kon helpen, maar de afstelling van de motor heb ik laten doen door een garage. Ik weet niet wat ze er toen mee gedaan hebben. Ik heb de motor ook niet meer in mijn bezit; anders zou ik wel even kunnen kijken.
De luchtfilters waren van het merk K&N en de "dempers" kwamen van caferaceronderdelen.nl
Sorry dat ik je niet verder kan helpen. Er is wel een forum xs400.com waar je waarschijnlijk meer info hierover vindt.
Veel succes!
Ik blijf meelezen ;-)
Groetjes,
Tim

Tnx, ik heb het kunstje al eens gedaan op een CB650, maar kost veel tijd en veel sproeiers. Komt goed !
 
En het is weer weekend, we kunnen weer !!!

Dit potje in plaats van het R6 potje voor de achterrem. Kon het voor die 5 euro niet in China laten liggen. Kwaliteit is verassend goed.

full
 
Ik heb eindelijk mijn choke schuiven ontvangen. Besteld in US, voor Mikuni BS34.
Fukkerdefuk, mag ik ook nog eens invoertax betalen aan de voordeur. Is me nooit gebeurd bij mijn chinese import...
 
Laatst bewerkt:
Afijn, oude spulleboel uitgebouwd, en het is wel duidelijk dat hier iets niet klopt. Dit is een mix van twee types, die veren zijn verschillend, en de afdichtingen zijn ook niet je van dat.

Het kogel/veertje mechaniek is volledig weg. Dat is geen probleem, er is een choke hevel met vastzetstand die de kabel bedient, dus dat kogeltje niet nodig.

full
 
Laatst bewerkt:
De afdichtingen, was een avondje knutselen, maar werkt wel.
Wie wat bewaart die heeft wat (zegt malle Pietje...)

Twee oude klepseals van een CB650 gebruikt, de afdichting past precies om het choke asje. Ik heb de seal iets ingekort aan de onderkant, en verlijmd met 2 componenten epoxy op die plug. Sluit perfect af.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan