XS400 flat tracker project

Nog even een gaskabel op maat gemaakt. Dit stuur is iets breder, en de originele had een van de kleine draadjes al doorgeschuurd. Nieuwe kabel dus, zelf op lengte gemaakt, hergebruik van die 90 graden bocht van de originele kabel. En het schroefnippeltje met een flinke soldeerbout vertind, die waait er onderweg niet meer af.

Loopt allemaal lekker soepel, gas open, los, klak... mooi man.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer al weken om het niet te doen.... en ik heb het ding toch maar besteld.
Als dit binnen is, kan ik het loodgieterswerk onder het blok afmaken. Daar moet in ieder geval een y stuk komen, en nog wat verbuigingen. Tweemaal 38 naar 51 mm y stuk knutselen. Heb er al weer zin in !


full
 
Allemaal lekker bezig, met die rearset en zo. Maar het moet nog enigszins streetlegal zijn, en daar hoort in ieder geval een remlicht bij.... Is ook iets veiliger.

Ik heb vandaag geprobeerd om alleen spullen uit de doos te gebruiken. Dus de oude remlichtschakelaar, Aluminium plaatje uit de rommel la, inbusboutje uit de "overschot" bak.

Dat geeft ook weer voldoening.

full
 
Gaatje boren, draad tappen, aan de binnenkant van de rempook. Dit boutje is voor het aanhaken van de veer van de remlichtschakelaar, en krijgt meteen de functie van terugslagstop, die had ik nog niet.



full
 
Laatst bewerkt:
Niet de meest elegante oplossing, het is wel er druk daar. Maar het werkt. En alles is verstelbaar.
Dat alu plaatje toch nog maar zwart spuiten denk ik.

full
 
En in afwachting van mijn uitlaat, alvast wat aan uitlaatplanning aan het doen.
Mijn twee bochten komen nu onder het blok uit, in 38mm, met een mof waar weer 38mm pijp ingeschoven kan worden. Die zitten daar 15 cm uit elkaar. Vanaf die twee punten moet er onder het blok een 2-1 verloop komen, van 38mm x 2 naar 51mm x 1. En vandaar weer verder onder nog onbekende hoek naar de rechterzijkant, richting die nieuwe krijspijp.

Wordt vervolgd....

full
 
Laatst bewerkt:
Tadaa stickers voor de tank, eindelijk. Juiste formaat en de juiste kleuren. Wat ik nog niet heb kunnen vinden is een Yamaha logo sticker in dezelfde goud/zwart kleuren. Die koelkastklevers zijn er genoeg, maar niet in plat stickerformaat wat met blanke lak is over te spuiten.
full
 
Mag ik vragen waar je dit bochtstuk van de uitlaat hebt gekocht, wat is de diameter?
 
Mag ik vragen waar je dit bochtstuk van de uitlaat hebt gekocht, wat is de diameter?

Dat mag je vragen, het staat al ergens op dit topic. Dit bochtstukje is 38mm, 40 graden. Ik heb 60 graden bochtstukken verlast in de uitlaatbochten zelf, en alle andere opties, ook rechte stukken die je nodig hebt, kan ik alleen maar Simons uitlaten aanbevelen. Is de producent, die pijpen zie je zowat op alle onderdelen sites terug. Verzendig is erg snel. En diverse andere maten.
Soms zijn automaterialen ook handig voor ons soort volk....

Grtz
John
 
Laatst bewerkt:
wow, met dank aan het forum, die banjobouten met sensor is spulleke ! Te lang weggeweest van mijn hefbrug.... blijf me tippen op dit soort spul. Bestelling geplaatst.

Tnx
John
 
Laatst bewerkt:
Tadaa stickers voor de tank, eindelijk. Juiste formaat en de juiste kleuren. Wat ik nog niet heb kunnen vinden is een Yamaha logo sticker in dezelfde goud/zwart kleuren. Die koelkastklevers zijn er genoeg, maar niet in plat stickerformaat wat met blanke lak is over te spuiten.[afbeelding]

Neem anders contact op met Pelders transfers. Daar heb ik de tekst en logo's ook al meerdere keren vandaan.
Homepage - Pelders

full
 
Ja ik zat net ook al te speuren, ben ook op zoek naar wat stickertjes.

Webshop is keurig, alleen niets heeft een foto of voorbeeld, lastig shoppen...
 
De site is idd niet heel handig. Maar als je mooie stickers voor normaal geld zoekt adviseer ik echt even contact opnemen.
Ze zitten al een hele tijd in de decals en staan vaak op (oldtimer) beurzen. Het zijn geen gladde China import doorverkoop jongens ;)
 
De site is idd niet heel handig. Maar als je mooie stickers voor normaal geld zoekt adviseer ik echt even contact opnemen.
Ze zitten al een hele tijd in de decals en staan vaak op (oldtimer) beurzen. Het zijn geen gladde China import doorverkoop jongens ;)

Ik ga het checken, dat is inderdaad wat ik zoek. En trust me, ik herken chinese doorverkoop direct.... omdat ikzelf nogal wat bestel daar... hahaa
 
Het afgelopen weekend vooral bezig geweest met de verkoop van delen XS400. Het werd tijd dat de overbodige tanken weggingen, teveel ruimte en stofhappers.

En ik ben met het zitje verder gegaan. dat bijgeleverde losse stuk om te bekleden is wel erg handig. Op maat geslepen.....

full
 
...en dat valt dan zo in elkaar.

Dit is nog niet het complete verhaal. Het zitje zelf moet ook nog twee slotbouten onder de schuine kant krijgen, zodat ik alles straks in een keer met slechts twee moertjes los kan halen. De voorkant is al gedaan, dat is dat onderschuif mechaniek met een oud slot van een bureau. Wordt vervolgd.

Ik zag op het forum bij een buur topic in de brikken hoek een perfect gestoffeerd zitje, overdwars doorgestikt. Weet iemand een adresje ?

Tnx
John

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan