Motor-Forum

Select Forum

XS400 flat tracker project

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
Nog even een gaskabel op maat gemaakt. Dit stuur is iets breder, en de originele had een van de kleine draadjes al doorgeschuurd. Nieuwe kabel dus, zelf op lengte gemaakt, hergebruik van die 90 graden bocht van de originele kabel. En het schroefnippeltje met een flinke soldeerbout vertind, die waait er onderweg niet meer af.

Loopt allemaal lekker soepel, gas open, los, klak... mooi man.
IMG_0857.JPG
Cecotto wijzigde dit bericht op vrijdag 11 augustus 2017 23:51 (4%)
Reden: Kennietiepe

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
Ik probeer al weken om het niet te doen.... en ik heb het ding toch maar besteld.
Als dit binnen is, kan ik het loodgieterswerk onder het blok afmaken. Daar moet in ieder geval een y stuk komen, en nog wat verbuigingen. Tweemaal 38 naar 51 mm y stuk knutselen. Heb er al weer zin in !

IMG_0858.JPG

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
Allemaal lekker bezig, met die rearset en zo. Maar het moet nog enigszins streetlegal zijn, en daar hoort in ieder geval een remlicht bij.... Is ook iets veiliger.

Ik heb vandaag geprobeerd om alleen spullen uit de doos te gebruiken. Dus de oude remlichtschakelaar, Aluminium plaatje uit de rommel la, inbusboutje uit de "overschot" bak.

Dat geeft ook weer voldoening.

IMG_0859.JPG

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
Gaatje boren, draad tappen, aan de binnenkant van de rempook. Dit boutje is voor het aanhaken van de veer van de remlichtschakelaar, en krijgt meteen de functie van terugslagstop, die had ik nog niet.

IMG_0860.JPG
Cecotto wijzigde dit bericht op zondag 13 augustus 2017 20:11 (0%)
Reden: Pietertje kan niet typen hè

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
Niet de meest elegante oplossing, het is wel er druk daar. Maar het werkt. En alles is verstelbaar.
Dat alu plaatje toch nog maar zwart spuiten denk ik.

IMG_0861.JPG

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
En in afwachting van mijn uitlaat, alvast wat aan uitlaatplanning aan het doen.
Mijn twee bochten komen nu onder het blok uit, in 38mm, met een mof waar weer 38mm pijp ingeschoven kan worden. Die zitten daar 15 cm uit elkaar. Vanaf die twee punten moet er onder het blok een 2-1 verloop komen, van 38mm x 2 naar 51mm x 1. En vandaar weer verder onder nog onbekende hoek naar de rechterzijkant, richting die nieuwe krijspijp.

Wordt vervolgd....

IMG_0862.JPG
Cecotto wijzigde dit bericht op zondag 13 augustus 2017 20:10 (0%)

Reg. datum:
15 feb. 2007
:t

Reg. datum:
15 nov. 2004
Wordt mooi, als je aan spuiten toe komt....misschien kan ik wat voor je betekenen O-) image.jpeg
AIRBRUSH FOTO"S!

Reg. datum:
15 nov. 2004
Ook in het geel leverbaar ;) image.jpeg
AIRBRUSH FOTO"S!

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
quote:

Nice !!! Echter, zwager is spuitert, en die verheugt zich nu al op de oude yamaha wit rood zwart kleuren voor tank en zitje.

Grtz
John

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
Tadaa stickers voor de tank, eindelijk. Juiste formaat en de juiste kleuren. Wat ik nog niet heb kunnen vinden is een Yamaha logo sticker in dezelfde goud/zwart kleuren. Die koelkastklevers zijn er genoeg, maar niet in plat stickerformaat wat met blanke lak is over te spuiten.IMG_0643.JPG

Reg. datum:
31 jan. 2010
Mag ik vragen waar je dit bochtstuk van de uitlaat hebt gekocht, wat is de diameter?

Reg. datum:
06 mrt. 2004
quote:
Cecotto schreef op 13 augustus 2017 @ 19:56:
Niet de meest elegante oplossing, het is wel er druk daar. Maar het werkt. En alles is verstelbaar.
Dat alu plaatje toch nog maar zwart spuiten denk ik.

[afbeelding]

Hier mee een stuk cleaner
https://www.caferaceronde...anjo-bout-diverse-ma.html

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
quote:
wachter schreef op 16 augustus 2017 @ 21:44:
Mag ik vragen waar je dit bochtstuk van de uitlaat hebt gekocht, wat is de diameter?

Dat mag je vragen, het staat al ergens op dit topic. Dit bochtstukje is 38mm, 40 graden. Ik heb 60 graden bochtstukken verlast in de uitlaatbochten zelf, en alle andere opties, ook rechte stukken die je nodig hebt, kan ik alleen maar Simons uitlaten aanbevelen. Is de producent, die pijpen zie je zowat op alle onderdelen sites terug. Verzendig is erg snel. En diverse andere maten.
Soms zijn automaterialen ook handig voor ons soort volk....

Grtz
John
Cecotto wijzigde dit bericht op woensdag 16 augustus 2017 22:50 (5%)

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
quote:

Superduc, mega bedankt ! Ik heb een tijd in het buitenland gezeten, dus deze gadgets had ik nog niet gezien. Staat op de lijst !!

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
wow, met dank aan het forum, die banjobouten met sensor is spulleke ! Te lang weggeweest van mijn hefbrug.... blijf me tippen op dit soort spul. Bestelling geplaatst.

Tnx
John
Cecotto wijzigde dit bericht op woensdag 16 augustus 2017 22:47 (84%)

Reg. datum:
04 mei. 2004
quote:
Cecotto schreef op 16 augustus 2017 @ 20:04:
Tadaa stickers voor de tank, eindelijk. Juiste formaat en de juiste kleuren. Wat ik nog niet heb kunnen vinden is een Yamaha logo sticker in dezelfde goud/zwart kleuren. Die koelkastklevers zijn er genoeg, maar niet in plat stickerformaat wat met blanke lak is over te spuiten.[afbeelding]

Neem anders contact op met Pelders transfers. Daar heb ik de tekst en logo's ook al meerdere keren vandaan.
http://pelders.nl/

Foto0693.jpg

Reg. datum:
03 jul. 2005
quote:
Nicolaas schreef op 17 augustus 2017 @ 09:33:

[...]

Neem anders contact op met Pelders transfers. Daar heb ik de tekst en logo's ook al meerdere keren vandaan.
http://pelders.nl/

[afbeelding]

ga je daar kijken... zie je:
http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1300514/564f8d34078537f84bb68b27b480c9be

beetje lastig om een "transfer" te kiezen...
plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop-plop...etc...

Reg. datum:
07 apr. 2013
Ja ik zat net ook al te speuren, ben ook op zoek naar wat stickertjes.

Webshop is keurig, alleen niets heeft een foto of voorbeeld, lastig shoppen...

Reg. datum:
04 mei. 2004
De site is idd niet heel handig. Maar als je mooie stickers voor normaal geld zoekt adviseer ik echt even contact opnemen.
Ze zitten al een hele tijd in de decals en staan vaak op (oldtimer) beurzen. Het zijn geen gladde China import doorverkoop jongens ;)

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
quote:
Nicolaas schreef op 17 augustus 2017 @ 11:04:
De site is idd niet heel handig. Maar als je mooie stickers voor normaal geld zoekt adviseer ik echt even contact opnemen.
Ze zitten al een hele tijd in de decals en staan vaak op (oldtimer) beurzen. Het zijn geen gladde China import doorverkoop jongens ;)

Ik ga het checken, dat is inderdaad wat ik zoek. En trust me, ik herken chinese doorverkoop direct.... omdat ikzelf nogal wat bestel daar... hahaa

Reg. datum:
19 mei. 2016
quote:
slipenslide schreef op 16 augustus 2017 @ 16:30:
Wordt mooi, als je aan spuiten toe komt....misschien kan ik wat voor je betekenen O-) [afbeelding]

Ziet er gaaf uit. Maar verbrandt je niet heel snel je benen met die uitlaat?

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
Het afgelopen weekend vooral bezig geweest met de verkoop van delen XS400. Het werd tijd dat de overbodige tanken weggingen, teveel ruimte en stofhappers.

En ik ben met het zitje verder gegaan. dat bijgeleverde losse stuk om te bekleden is wel erg handig. Op maat geslepen.....

IMG_0877.JPG

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
...... vierkante gaten erin geboord, en 4 slotbouten opgelijmd....
IMG_0878.JPG

XJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2002
...en dat valt dan zo in elkaar.

Dit is nog niet het complete verhaal. Het zitje zelf moet ook nog twee slotbouten onder de schuine kant krijgen, zodat ik alles straks in een keer met slechts twee moertjes los kan halen. De voorkant is al gedaan, dat is dat onderschuif mechaniek met een oud slot van een bureau. Wordt vervolgd.

Ik zag op het forum bij een buur topic in de brikken hoek een perfect gestoffeerd zitje, overdwars doorgestikt. Weet iemand een adresje ?

Tnx
John

IMG_0879.JPG

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.