Accu onder zadel gevaarlijk?

AntonioSR

Rookie
30 mrt 2017
8
0
Dordrecht
Hoi allen,

Nu heb ik mijn accu onder mijn zadel en vind ik dit toch wat gevaarlijk. Mijn gehele achterkant is op maat gemaakt en de accu is er in geplaatst. Wanneer ik de achterkant eraf schuif heb ik kans dat hij tegen de accu pool schuift. Dit is een keer lichtjes voorgekomen en hij begon te vonken.

Iemand enige ervaring met zelfgemaakte motors waarbij de accu onder het zadel wordt geplaatst, en hoe dit veilig kan zodat de aluminium plaat niet de polen kan aanraken?

Groeten Tony
 
Dit is een plaatje ervan.

Dus als ik onder mijn aluminium kap een rubberlaag toevoeg kan er zeker niets fout gaan? Moet deze dan heel dik zijn of is dat niet persee nodig?

[afbeelding]
als je de onderkant van een goede laag poedercoating voorziet (geleid ook niet goed) ben je het probleem ook zo kwijt. paar millimeter kunststof moet ook genoeg zijn zolang het maar niet kapot gaat bij aanraking of door slijtage. om een elektra draad zit ook maar een paar millimeter kunststof en dat kan 1000V tegenhouden.
 
Laatst bewerkt:
De accu onder het zadel is niet gevaarlijk.

Hoe jij de motor hebt verbouwd wel.

Roep dat nou niet! ;) Het levert weer discussies op die niet te onderbouwen zijn, het was het doel van het topic niet en jij hoeft er niet op te rijden... dus wat boeit het hoe hij zijn motor verbouwt of laat verbouwen.

Later,

Loek
 
Hoe is de accu straks toegankelijk? Je zou kunnen kijken of je een kunststof accuhouder kunt vinden bij een motor waar deze accu standaard inzit. Heb je m precies pas.
En eens met Zot, als er iets kan blijven / gaan schuren vraag je om problemen...
Precies. En een YTX-9 is zon beetje de Kalashnikov onder de motorfietsbatterijen, dat gaat goed komen. Ff langs de sloop voor een accubak (zit vaak verwerkt in het achterspatbord), netjes uitzagen, en monteren.
 
Hoi allen,

Nu heb ik mijn accu onder mijn zadel en vind ik dit toch wat gevaarlijk. Mijn gehele achterkant is op maat gemaakt en de accu is er in geplaatst. Wanneer ik de achterkant eraf schuif heb ik kans dat hij tegen de accu pool schuift. Dit is een keer lichtjes voorgekomen en hij begon te vonken.

Iemand enige ervaring met zelfgemaakte motors waarbij de accu onder het zadel wordt geplaatst, en hoe dit veilig kan zodat de aluminium plaat niet de polen kan aanraken?

Groeten Tony

Kunststof zadel? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan