Motor-Forum

Select Forum

Honda cbr400rr heropbouw

Waar wij gaan zijn geen wegen

Reg. datum:
26 apr. 2004
Hebben ze daar de startmotor vanaf gebroken of zo?. Ik zou er toch voor kiezen om "in de lange aankomende koude winter" de krukas incl cilinders en zuigers ed. over te zetten, indien mogelijk qua goede delen.
Schitterende fietsjes die 400jes.
RD350YPVS,KLX250SF,KTM450,CB750F+CB750F

een 400 waarom geen 600

Reg. datum:
25 sep. 2014
Ja ik heb geen idee. Alles wat onder dat ontstekingsdekseltje zit en de startkoppeling is onbeschadigd. Dus de waterpomp is niks aan te zien :?. Ook zit er een deuk/schaafplek in de oliefilter. Ook zijn de eerste twee gangen van het draad van het ophangpunt van het blok in de cilinderkop beschadigd. Ik kan daar momenteel geen bout in krijgen.

Ja het overzetten van cilinder en zuigers ed was ook mijn eerste idee. Alleen het zou ook mooi zijn dat ik dit blok weer in orde krijg. Als dit niet valt dichte te lassen kan dat natuurlijk altijd nog. :)

Ja echt mooi spul :}
Hopelijk volgend jaar Assen weer onveilig maken. :9

een 400 waarom geen 600

Reg. datum:
25 sep. 2014
Er is nieuws! *O*

Maandag het blok weer opgehaald bij jerryt en die heeft het kunnen lassen. *O* *O*
Gelast blok(2)
Gelast blok(1)

Plan du campagne
- startmotor en startkoppeling worden achterwege gelaten, duhhh :+
- vliegwiel en stator worden achterwege gelaten.
- klepjes stellen, carterpan eens verwijderen en de zooi onderin eruit vissen (er zat wat zand bij de startkoppeling en dat is in het blok gekomen bij schoonmaken).
- oude blok verwijderen en frame eens lekker opschonen en opnieuw bijlangs met polijsten.
- nieuwe clipons, hendels en voetsteunen monteren (LSL-spul).
- nieuw blok erin en eens zien wat die daadwerkelijk doet.
- nieuwe demper zoeken (tyga maybe).
- nieuw kuipwerk (gfracing).
- voorvork onderhoud 'laten' doen of de vorkpoten van cbr600f3 erin lepelen (nog ff over nadenken).

En weer verder.

Waar wij gaan zijn geen wegen

Reg. datum:
26 apr. 2004
Niets meer van te zien :+

Vliegwiel zou ik nog eens over nadenken.
Misschien krijg je een hele felle op het gas maar moet je minimaal 3000rpm stationair draaien. Motor kan ook meer gaan bokken.
Maar wie niet waagt...........hoeft nooit te lassen *D
RD350YPVS,KLX250SF,KTM450,CB750F+CB750F

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.