Motor-Forum

Select Forum

MF Journalist: Indian impression

Admin

SMS BAN AAN naar 4636

Reg. datum:
24 jan. 2002
Functie:
Admin
Beste MF'ers,

In samenwerking met de big chiefs van Indian Nederland heeft Motor-Forum een awesome dag weten te organiseren. Schrijf je in en maak kans een dag de roadtester in chief te zijn. Of tenminste, een van de vijf roadtesters in chief die de stoere cruisers van Indian mogen gaan testen.

58be9c7e3a0b3.jpg
Deze testdag vindt plaats op dinsdag 18 juli. Tijdens deze dag ga je uitgebreid kennismaken met en rijden op de volgende Indians (modelnaam tevens link naar meer info):

Hoe ziet de dag eruit?

De dag begint om 10 uur in Alphen aan de Rijn. Het programma ziet er op hoofdlijnen als volgt uit (onder voorbehoud):
  • 10:00 – Ontvangst met koffie. Korte uitleg over de motoren en de dag
  • 10:30 – Vertrek
  • 11:30 – Professionele fotografie door Target Press op een geschikte locatie en voortzetting van de route
  • 13:00 – Lunch
  • 14:00 – voortzetting van de testrit.

In totaal rijd je dus zo'n 100 kilometer, tijdens de route is er voldoende ruimte om te wisselen van motor, zodat je ze allemaal kunt uitproberen. Na de tocht is er de mogelijkheid om ervaringen uit te wisselen en te praten met de importeur. Verder is er gedurende de gehele dag voldoende mogelijkheid om vragen te stellen over de motoren.

De dag eindigt om uiterlijk 17:00 uur.

Van je ervaringen op deze dag wordt een artikel geschreven. Hiervoor lever je achteraf je input aan ons aan en ook op de dag zelf zal al om je feedback/eerste indruk worden gevraagd. Al deze meningen worden vervolgens verwerkt in een verslag dat op MF en Motorshopper wordt gepubliceerd.

De importeur hanteert een eigen risico van €500,- per motorfiets.

Naar wie zijn we op zoek?

We zoeken vijf MF'ers die interesse hebben in de motoren die we op deze dag gaan testen. Dat betekent niet dat er verwacht wordt dat je er één wilt gaan aanschaffen, maar het concept van de motoren moet je aanspreken: stoere Amerikaanse cruisers met een mix van een klassieke uitstraling en moderne techniek.

Hoe doe je mee?

In totaal zoeken we vijf deelnemers aan deze unieke test. Wil je meedoen, stuur dan uiterlijk zondag 16 juli 2017 een email naar mfjournalist@motor-forum.nl met als onderwerp Indian testdag en in het bericht de volgende informatie:

• Je naam, leeftijd en geslacht.
  • Je nickname op MF.
  • De reden waarom jij deze Indians graag wilt testen.
  • Je huidige motor (merk, type en bouwjaar)

Uit alle inzenders kiezen wij samen met de importeur de vijf gelukkige winnaars

Het maakt niet uit welk type of merk motorfiets je op dit moment rijdt, iedereen die geïnteresseerd is in dit type motor kan zich dus inschrijven.
MF @ Facebook - MF @ Twitter - Motormeuk @ Twitter

Admin

SMS BAN AAN naar 4636

Reg. datum:
24 jan. 2002
Functie:
Admin
Indian Roadmaster

Roadmaster Classic 17.jpg
Een gloednieuwe motorfiets omringd door een ziel van geschiedenis.De 2016 Indian® Roadmaster™ voorziet in pure luxe, in Amerikaanse stijl. Voortbouwend op de legendarische Indian Roadmaster uit de jaren 40 van de vorige eeuw, defineert de nieuwe Roadmaster van Indian Motorcycle opnieuw de stijl, het comfort en de prestaties die u mag verwachten tijdens uw lange tochten op de (snel)wegen.

Roadmaster ckassic 17.jpg
De Roadmaster wordt voortgedreven door het zogenaamde Thunder Stroke 111 motorblok. Een V-Twin met een inhoud van 1811 cc en een maximale trekkracht van 161.6 Nm dat al beschikbaar is bij 3000 tpm!

Kenmerken

Oa elektrisch verstelbaar windscherm, 140 liter bagageruimte, verwarmd zadel & handvatten & sleutelloos starten.

Roadmaster 17.jpg

Indian Chief Darkhorse

Chief darkhorse 17.jpg
Blacked-out van voor tot achter, de 2016 Indian Chief Dark Horse® levert pure, eersteklas Indian performance.

Ook de Darkhorse wordt voortgedreven door het zogenaamde Thunder Stroke 111 motorblok. Een V-Twin met een inhoud van 1811 cc en in de Darkhorse een maximale trekkracht van 138,9 Nm.

Chief Darkhorse 17-3.jpg
Kenmerken

Sleutelloos starten, ABS & cruisecontrol, dubbel uitlaatsysteem & voorzien van de 'war bonnet' - Sinds 1947 wijst de verlichte, symbolische kop met indianentooi, ons de weg. Trots gemonteerd boven op het voorspatbord in een zwart frame.

Indian Scout Black

Scout 17.jpg
De legende is terug. Net als zijn iconische voorganger, is de gloednieuwe Indian® Scout™ een innovatieve en esthetisch spectaculaire Amerikaanse cruiser. Hij is uitgerust met het allereerste vloeistofgekoelde Indian Motorcycle motorblok, een efficiënte en betrouwbare 1131 cm3 V-Twin met een indrukwekkend vermogen. Dit nieuwe model van de legendarische Indian Scout, in de authentieke Indian Motorcycle stijl, vertegenwoordigt de toekomst.

De Scout wordt natuurlijk ook voortgedreven door een Vloeistofgekoelde V-Twin. Ditmaal met een inhoud van 1130cc, goed voor 100pk & 97,7 Nm.

Scout 17.1.jpg
Kenmerken

Oa 1131 cm3 (69CI) Scout motor, licht gewicht, gebalanceerd & een solo zadel.

Indian Chieftain

Chieftain Wildfire red 17.jpg

Nieuw uiterlijk, dezelfde ziel. De 2016 Indian ® Chieftain ™ staat in contact met zijn verleden, maar is zijn tijd ver vooruit. Het is de eerste Indian Motorcycle ooit met een harde kuip, harde zadeltassen en een ongekende nieuwe comfortuitrustingen. Het is totaal anders dan de vroegere Indian Motorcycle maar zijn stijl maakt duidelijk dat hij is gebouwd met het DNA van de legendarische Indian motorcycle.

Chieftain red 17.jpg
Ook de Chieftain wordt voortgedreven door het zogenaamde Thunder Stroke 111 motorblok. Een V-Twin met een inhoud van 1811 cc en in de Darkhorse een maximale trekkracht van 138,9 Nm.

Kenmerken

Oa harde zadeltassen, elektrisch verstelbaar windscherm, high-output audio, LED dagrijverlichting & sleutelloos starten.

Indian Chief Classic

Chief Classic 17.jpg
Alles wat u nodig heeft, alles wat u wilt hebben. De 2017 Indian® Chief ® Classic is alles wat een Indian Motorcycle was en altijd zou moeten zijn. Het is een gebeeldhouwde, krachtige cruiser, gebouwd met de pure elementen van de Indian stijl, vormgegeven rond de innovatie van morgen.

Chief classic 17.3.jpg
Ook de Chief Classic wordt voortgedreven door het zogenaamde Thunder Stroke 111 motorblok. Een V-Twin met een inhoud van 1811 cc en in de Darkhorse een maximale trekkracht van 138,9 Nm.

Kenmerken

Oa chroom in overvloed, ABS & cruisecontrol, sleutelloos starten, war bonnet & overhangende spatborden.
MF @ Facebook - MF @ Twitter - Motormeuk @ Twitter

GL1500+zijspan VRSCR FJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2001
Kan helaas 18 juli niet anders had ik graag meegereden. Vind zelf de darkhorse wel interessant.

Reg. datum:
30 aug. 2015
Wegens afspraak ziekenhuis kan ik helaas niet.
Maar had graag 18 juli meegereden.
Misschien volgende keer herkansing.

Reg. datum:
30 aug. 2015
had graag op de Chieftain mee gereden maar heb zwaar onderzoek in het zieken huis dus volgend keer zou ik er graag bij zijn

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
Wat een lompe gedrochten..

NR34 give us a number 1 score!

Reg. datum:
01 aug. 2008
The World's Fastest Indian meerdere keren bekeken, prachtig verhaal! Maar geen idee dat er geprobeerd is nieuw leven in dit mooie merk te blazen. Naar aanleiding van deze MF Pagina toch maar even de tijdlijn bekeken: http://www.indianmotorcyclebenelux.com/timeline/

Ik laat deze eer aan anderen, maar wat een prachtige MF actie weer zeg! :} :t
XS-400 - GSX-600F - GSX-R 600 K4 geel - Fazer FZ8 - Tricker - *RG500 2-stroke powerrrr*
Motogp helden: NR34, #46, Supersic #58 Forever, The Kentucky Kid #69 Forever, #5
WSBK: #60 Michael van der Mark, #65 Jonathan Rea

Team Circuitslet

Reg. datum:
30 mrt. 2008
quote:
sammie schreef op 15 juli 2017 @ 22:29:

:t :Y :)
Offerings to the God of Speed

Reg. datum:
03 sep. 2016
quote:
sammie schreef op 15 juli 2017 @ 22:29:

Ik vind de Scout Sixty wel best mooi. De rest inderdaad wat minder, vnml door die gigantische 'hondenkop' koplamp.

mo' feeewing™

Reg. datum:
02 jun. 2003
Als je er 1 wil aanschaffen vraag dan:
1) wanneer de handvatten ook in bruin leverbaar zijn ( dit staat wat esthetischer icm de koffers en zadels).
2) Of de tellerpartij al waterdicht is omdat na een regenbui het water er wel in blijft, maar nooit meer uit gaat. (Motorisch blijven ze prachtig draaien maar het water tast wel de electronica aan waardoor knipperlichten, claxon, remlicht en verlichting uiteindelijk uit gaat)
Sinds ik het geluid van mijn claxon veranderd heb naar geweerschoten, gaan de mensen veel sneller uit de weg klikkerdeklik
|.-.|

Reg. datum:
14 jun. 2005
Beste mensen,

Yep, ik was één van de gelukkige die de Indians heeft mogen testen !
Het is een van de weinige motorfietsen die met geen enkel ander merk te vergelijken is.
Je houd er van of niet maar dat kan je pas beslissen na zélf een proefrit gemaakt te hebben.
Ik ga vandaag mijn verslag inleveren en ga er vanuit dat iedereen hier straks een uitvoerige reportage kan gaan lezen over wat wij (ik en de andere vier testers ;) ) over de Indians te melden hebben.

Grtz, Paul
Ik mag dan NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel) hebben maar ik ben niet gek hoor !

Team Circuitslet

Reg. datum:
30 mrt. 2008
quote:
The Wizzard schreef op 19 juli 2017 @ 11:07:
Beste mensen,

Yep, ik was één van de gelukkige die de Indians heeft mogen testen !
Het is een van de weinige motorfietsen die met geen enkel ander merk te vergelijken is.
Je houd er van of niet maar dat kan je pas beslissen na zélf een proefrit gemaakt te hebben.
Ik ga vandaag mijn verslag inleveren en ga er vanuit dat iedereen hier straks een uitvoerige reportage kan gaan lezen over wat wij (ik en de andere vier testers ;) ) over de Indians te melden hebben.

Grtz, Paul

Dan moet je er wel bij in de buurt willen komen :+

Nee,doe mij maar mijn naakte brommer,scootah en racer :] 8-)
Offerings to the God of Speed

Reg. datum:
14 jun. 2005
Waar blijft het verslag van deze geweldige dag ?
Ik mag dan NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel) hebben maar ik ben niet gek hoor !

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.