motor start niet als hij erg heet is

yamahaxcity

Rookie
12 jul 2017
3
0
Hoi weet iemand de oorzaak van het niet starten van de yamaha x city als hel blok erg heet is zonder overigens dat de temperatuur meter in het rood staat. Na afkoelen 15 minuten start hij weer onmiddelijk
Alles lijkt in orde rijdt verder prima. Bougies/koelvloeistof/rest in orde.
Opvallend is dat de koelfan nooit aanslaat eigenlijk.

groet ad
 
Ik denk in de richting van de brandstof pomp ....was bij mijn vespa ook zo . Rijd prima tot de motor warm is en dan gedaan ermee....laat het 45 min afkoelen en je kan weer een stukje rijden.
Bij de Tmax hebben ze dezelfde problemen ook een poosje gekend .
 
Door de interne warmte van het blok zal de ingespoten brandstof reeds vergast zijn waardoor er eigenlijk onvoldoende verbranding geschiedt. Hierdoor start de motor niet zolang deze te heet blijft. Koelen is de boodschap, dus wachten of ergens in de wind plaatsen.
De koelfan wordt aangestuurd door de thermostaat, het is best mogelijk dat het watercircuit niet oververhit is maar het gedeelte van de inspuiting/carburatie wel door opstijgende warmte van het blok welke niet goed afgevoerd kan worden... onvoldoende door vb. beplating/tupperware?
 
Het schoepen ratje in de benzine pomp zet uit en loopt vast bij (hoge temp) omdat het van verkeert materiaal is gemaakt .
Vanaf 2013 zijn pas de juiste materialen gebruikt .
Ga naar je dealer en verstuur een coulance @mail . Ze weten ervan ook al zeggen ze van niet !

(En neem zelf ook contakt met yamaha op raad ik wel aan.)

(Ik moest 260 euro uurloon betalen. pomp gedeelte was gratis.)
Er zijn ook geluks vogels die niks/nada betaalden.

Er moet een andere pomp in sukses. :]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie snelle reactie,s.
Is maxhum er zeker van dat dit het probleem is (schoepenrad) Klinkt logisch..
Kan ik er wel mee doorrijden of gaat het schoepenrad defect?
note: Hetzelfde probleem bij een yamaha neo,s 4 t gehad, alles vervangen,nieuwe olie keerringen,volledige revisie. Toch ook weer startproblemen bij hete motor,nu zegt men dat het aan de bobine ligt die nu vervangen is, moet nu afwachten of het probleem is opgelost.
groet ad
 
Als je koud het contakt erop zet hoor je de pomp lopen.

Hoor je de pomp niet als het probleem zich voordoet weet je het echt zeker.

je kunt er nog wel even mee door rijden geen probleem.

(zoek maar is op benzinepomp yamaha /suzuki er zitten dezelfde chinese probleem pompen in)
 
Terug
Bovenaan Onderaan