yamaha xt660 R of Honda Transalp 600

Pfedre

Rookie
13 jul 2017
1
0
Eindhoven
Hallo,

Ik hoop dat dit de juiste plek is om deze vraag te stellen.
Ik heb net mijn A2 rijbewijs gehaald en wil nu mijn eerste motor kopen. De motor ga ik gebruiken om in augustus door Europa te toeren, een reis van ongeveer 4000 km. Daarna wil ik hem niet wegdoen en er hopelijk nog jaren op rijden, dus ik koop hem niet alleen voor de reis.
Van een aantal kennissen en vrienden heb ik gehoord wat goede keuzes zouden zijn, en na wat nadenken en wegstrepen ben ik uitgekomen op twee motoren. De yamaha xt660 R of de Honda Transalp 600. Het zouden allebei degelijke en betrouwbare motoren zijn.
Nou wilde ik horen wat jullie ervan denken en wat volgens jullie de beste keuze zou zijn. Een van deze twee, of misschien is er iets wat ik over het hoofd zie.
Een belangrijk detail is trouwens dat ik 1,85 ben, dus een te kleine motor lijkt me niet comfortabel om lang op te zitten.

Mvg,
Pfedre
 
Ten eerste welkom op het forum!

Qua motor.. Als je er veel mee wil reizen en lange tochten dan zou ik eerder gaan voor een 2 cilinder.
Dit rijd rustiger. Mocht je toch voor een 1 cilinder willen gaan. Dan is de yamaha 660 tenere misschien ook een optie. Deze heeft iets meer wind bescherming dan de R versie denk ik. (heb zelf geen ervaring mee) uit ervaringen gehoord.

Zelf rijd ik honda NC700x. Ook zeker een aanrader. Rijd lekker rustig. Genoeg power en erg zuinig.

Zijn genoeg mensen op dit forum die je bij deze vraag kunnen helpen.
Succes met de keuze.
 
Je kan ook kijken naar een motor die is teruggezet naar 25 of 35kw. Zodra je dan je A rijbewijs hebt kan je hem op vol vermogen zetten en er nog jaren plezier van hebben. in principe kan elke motor die minder dan 70kw origineel vermogen heeft terug worden gezet naar 35kw doormiddel van een keuring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan