Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Je hebt het over het kraantje zials op foto van re revelation?
Heeft er niet toevallig iemand een filter voor geknutseld?
Trek de aanvoer slang eens los, maw gaat er wel benzine naar de kraan?
Zo ja even je vacuumslang er af en met een stukje slang even hard zuigen met een leiding van kraan naar carb los, komt er dan wel benzine uit?
Zo ja vacuum niet goed.
Succes
Het kraantje die aan de tank zit ja. Daar zit geen aanvoerslang aan, want de aanvoer komt rechtstreeks vanuit de tank
Ik zal eens een slang op de vacuümaansluiting zetten en eraan zuigen.

Ik vermoed dat het inderdaad een vacuüm probleem is. Dat wordt de carbs lostrekken waarschijnlijk :{
 
... droge leiding dan zit het in de kraan/tank of vacuüm slang zit fout/trekt valse lucht.
Dus niet de carbs demonteren lijkt mij.
Zit het vacuüm slangetje wel goed aangesloten op de achterste cilinder/pijpje net onder de carb aan de linkerkant als je op de vtr zit?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het vanavond of morgen eens checken. Ik snap er alleen niks van dat het ineens niet meer wil lopen, terwijl hij nog prima liep voordat ik hem wegzette.
 
Carbs lekmer laten zitten, als je daarvoor al geen benzine hebt.
Vacuumslang los of lek als het membraam in de kraan nog goed is en nog kan bewegen.
 
@ Basman,
Ik laat je vliegwiel even gaan, wil nog een jaartje rijden en dan ws voor wat anders gaan, weet alleen nog niet wat.
Zit te denken aan ktm 790 maar das budget technisch nog niet haalbaar.
990 sm lijkt me ook wel gaaf, 1290 superduke een beetje teveel van het goede.
Keuzes, keuzes.....
 
Ok Ricky. Maar had ik met jou de afspraak gemaakt mbt reserveren vh vliegwiel?
 
Stel dat ik een VTR zou kopen met standaard pijpen er op. Hoe moeilijk en kostbaar is het om aan andere pijpen voor een VTR te komen?

Niet moeilijk... Rob de Hoo (the Exhausist) handelt in (nette) gebruikte uitlaten. Titanium, aluminium, rvs, ovaal, rond. Je kan eens kijken op marktplaats, daar biedt hij veel aan
 
Stel dat ik een VTR zou kopen met standaard pijpen er op. Hoe moeilijk en kostbaar is het om aan andere pijpen voor een VTR te komen?

Zoals al gezegd vrij makkelijk. Kosten variëren van 150€ tot 250€ voor de meeste 2ehandse.

Db-killers erbij of niet, e-keur wel/niet, materiaal, high/low mount zijn wat dingen die van invloed kunnen zijn op de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo 2 cilinder vrienden!

Ik kom weer even buurten in dit topic.

Helaas zelf momenteel nog motorloos, maar wie weet voor hoe lang...
 
Net op 2 Firestorms wezen rijden bij 2 dealers.

De eerste stuurde vrij loom en wilde rechtop komen in de bocht. Lijkt me niet helemaal ok...
Blok liep als een kogel en de zithouding was vrij goed te doen.

De 2e stuurde al een stuk beter maar het stuur begon te slaan als ik met losse handen reed met meer dan 50 km/pu. En ik hoorde de gewraakte nookkenasketting ratel.

Beide VTR's waren volledig standaard. Als ik de goede eigenschappen van beide combineer lijkt de VTR mij wel een toffe fiets.

Ik denk zomaar dat ik eens op zoek moet gaan naar een Firestorm ;)

Moet wel mijn CB-1 tje het veld ruimen ;(
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb hoort het andere uiteinde van de vacuumslang bij de achterste cilinder naast de carburateuraansluiting te zitten toch?
 
Auto naksen. Als deze erop zitten zsm vervangen.
Pitting op de binnenpoten vd voorvork. Aftermarket remschijven kan duiden op een hoge km stand terwijl het cockpitje een lage stand aangeeft.
Voor de rest,. Gezond verstand gebruiken. Hebbie een link? Kijken we mee :)
 
Zo te zien zijn het automatisch nokkenasketting spanners. Mooi fietsje zo op het oog.
Omcirkeld is een auto spanner welke nogal eens faalt.
full
 
Laatst bewerkt:
hallo allen,al ff niet actief geweest. winterslaapje zegmaar. weer goed aan de vtr geklust. voorvork geserviced,andere uitlaten. cnc steunen voor de uitlaat erop. grote beurt uitgevoerd. ding is volledig uit mekaar geweest en weer opgebouwd. hoop vernieuwd en gechecked, wel nog gereden van de winter maar niet veel. maar de zomer komt er weer aan...

netjes zo die zwart gecoate steunen incl zwarte bouten en ringen. was de highmounts zat( oogde te log) , vind de kont beter uitkomen zo vooral icm de steunen.





weer opgebouwd, alle vloeistoffen nieuw erin. 2 nieuwe bobines want 1 had de geest gegeven, nieuwe bougies gelijk erin. kleppen waren 100% oke(waren nog gechecked 10k geleden) alles gewoon ff nagelopen en schoongemaakt.


en ff wat nostalgie in huis gehaald. wel honda offcourse, brommerhobby beetje oppakken, prijzen stijgen elk jaar van die dingen dus ga er af en toe 1 bijkopen. lekker laten staan. worden steeds meer waard. komende maand een mbx80 ophalen .


gr mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan