Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

ik ben erg blij met de michelin pp 2ct. gaat binnekort de 4e set onder . vind het een hele fijne band. maar in de regen geeft ie wat weinig vertrouwen en je moet wel lekker doorrijden voordat ie op temp is. maar dan geeft ie echt een berg vertrouwen, en plakt goed. ik ben erg te spreken over. door de puntige vorm "valt" de motor makkelijker de bocht in
 
Hier een Bridgestone T30 rear en S20 voor.
Was op aanraden van rambabbel meen ik. Ik ben geen Rossi maar houd zeker wel van knallen en de bocht in en uit fietsen terwijl die vlinderkleppen helemaal open staan :9
Stiekem zou ik ook eens een x plakkers willen proberen, maar ik wil niet na ik zeg 5.000km al banden moeten wisselen. Ik rijd de T30 totaan het randje. En de zijkant was net iets eerder aan de slijtindicatoren dan die op dan het loopvlak.
Keihard rechtdoor optrekken doe ik zelden.
Duiding,
full


Wat rikkie zegt over dat puntige en de bocht invallen vond ik een groot pluspunt bij Michelin.
Slechte banden maken ze niet meer, kijk naar je portemonnee icm je rijstijl.
 
Setje pp2 bij bandenleader is 175 euro is meer als zat voor een seizoen.
Mpr4 was volgens mij bijna het dubbele 2 jaar geleden, gaan wel 15000km of iets meer mee., behalve bij mij ivm keilbout in achterband na 2000km.
Zijn wel superbanden bij kou en regen.
 
ik doe 2 sets banden per jaar met pp 2ct. niet gek veel km maar wel vaak peut erop, vind ze mooi slijten ik rij ze wel tot op het naadje. hierna gewoon weer pp 2ct denk ik
 
Eindelijk weer is een rondje op de vtr gedaan. Wil ik hem een tijdje later afdekken. Zie ik plasje koelvloeistof eronder liggen. Uit de overloop van het tankje... Lekke koppaking? Binnenkort koelvloeistof maar laten testen. Komt dat vaker voor bij de vtr?
 
wellicht een slangenklem dat niet goed zit, maar als het plasje wat op de grond ligt zeker kvs is en het ligt aan de rechtkant thv je koppelingsdeksel.. Dan kan het een defecte mechanische waterpompkering zijn.
Zijn er ook sporen van opgedroogd kvs te zien op je koppelingsdeksel?

edit,
zie ,
basman180 in "The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13"
 
Laatst bewerkt:
wellicht een slangenklem dat niet goed zit, maar als het plasje wat op de grond ligt zeker kvs is en het ligt aan de rechtkant thv je koppelingsdeksel.. Dan kan het een defecte mechanische waterpompkering zijn.
Zijn er ook sporen van opgedroogd kvs te zien op je koppelingsdeksel?

edit,
zie ,
basman180 in "The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13"

Kvs komt uit het overloop slangetje van het kvstankje. Dat slangetje komt aan de linkerkant van de motor uit.

Bij de kvs pomp zitten wel een paar opgedroogde druppels maar geen plasje oid. Is het mogelijk dat er via de pomp lucht in het systeem komt. Of zeg ik nu iets stoms?
 
Lijkt me sterk van dat lucht, stom is het niet.
Controleer slangen en klemmen. Maak alles droog en laat de vtr lekker op druk/temperatuur komen.
Wellicht zie je met een lampje waar het vandaan komt.
 
Hier een quote uit 2008,

Je koelsysteem werkt met druk. Neemt de temp toe, dan ontstaat er druk op het systeem. Daarom kookt je motor niet direct bij +100 graden. (druk boven 1 bar is kookpunt boven 100 graden) Wordt de druk te hoog, dan blaast het koelsys via de radiateurdop (=overdrukveer) koelvloeistof naar je expansiereservoir. Koelt de motor weer af, krijg je onderdruk en dan zuigt het systeem de vloeistof weer terug. Het max-niveau in het overlooptankje is inderdaat erg laag/moeilijk leesbaar. Als je heel goed kijkt, zie je links op het tankje een max niveau.

De Kale

--
Met koude motor moet het overloopvaatje aan de lege kant zijn, motor warmt op en er stroomt KV in het overloop tankje, motor koelt af en zuigt weer terug in het systeem.

Ik zou ook beginnen met wat hierboven vermeld staat!
 
Laatst bewerkt:
zou ik snel doen, mijne waren 10.000km oud en 1 begaf het, gelukkig meteen stil gezet en 0 schade. kzou er zelf niet meer mee durven rijde
 
Banden leuk man... Lekker stoere verhalen over vertellen, banden. Gaaf.
Ik rijd al jaren Michelin pilot power - in verschillende types.
Geweldige band; hij is rond en kan altijd meer dan ik durf!
 
full

Ik meen 3 shims gewisseld/aangepast leuk zo om te doen. Revelation is er weer mee geholpen :t
 
We hebben het samen gedaan. En achteraf, als de merktekens kloppen en je snapt het rekenprincipe kan er weinig foutgaan.
Kost meer tijd om erbij te kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan