Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

840 euro??? Hoe hard heb je dan gereden? Mijn hoogste boete was 400 euro. 110 gereden op een 60kmu weggetje. Zonder de correctie had ik mijn rijbewijs mogen inleveren.
 
35 te snel maar in 2016 ook een keer 48 te hard om 3:30 snachts op een 80 weg. dat is dus 2e keer in 2 jaar tijd dat ik meer als 30 te snel heb gereden en dan val je tegenwoordig in de recidive regeling, en bij de 2e keer kun je standaard je rijbewijs inleveren voor 2 maand en 540 boete. Ik ben vrachwagenchauffeur dus kan em niet missen. als je dat kan bewijzen met stukken dan willen ze die rijontzegging weleens weglaten maar dan gaat de boete 40% omhoog. als ik die boete van 840 niet had geaccepteerd dan was het 530 en 2 maanden rijontzegging. Dus wees gewaarschuwd, 2x art 5 of 2 x 30 of meer te snel of iets vergelijkbaars x2 , wat via de officier van justitie loopt, dan mag je langskomen en je rijbewijs afgeven en een boete. nieuwe regels


i
 
moet wel binnen 1 jaar tijd zijn, of 2 dat durf ik niet meer te zeggen. maar tis echt opletten wat je doet tegenwoordig. heb je 1x art 5 en 1x meer als 30 te snel dan hoef je weer niet langs te komen, moet om dezelfde soort overtredingen gaan. raar verhaal ik weet het
 
daarom max 20kmpu te hard rijden en vol op het gas op bochtige wegen.
Ik houd me er niet altijd aan, maar probeer het wel :z
 
Nuttige informatie. "Gelukkig" rij ik meestal in België als ik te hard rij. Voerstreek is minder dan half uur van Maastricht. Daar is ook nog de ruimte (en bochten en hellingen) om leuk te kunnen rijden. In NL niet leuk meer met overvolle wegen en dan ook nog 60kmu of dubbele doorgetrokken strepen :-(
 
vandaag naar de motorzaak gegweest even nieuwe kettingkit,wiellagers,balhoofdlager, gemonteerd en voorvorkolie ververst

stuurt weer als nieuw :]

gelijk met leuke omweg weer naar huis gereden

en met hard rijden gewoon goed in de spiegels kijken en opletten

twee jaar terug beetje laks mee werd ik in ene ingehaald door een motor met van die streepjes -O- 41 te haard waar je 60 mocht koste mij 498 euro
 
Laatst bewerkt:
Zojuist de bui van het jaar op m'n kop gekregen, met een Storm door de storm gestormd!
Nu eerst het pak maar eens uitwringen :P
 
pech zit wat dat betreft in een heel klein hoekje tegenwoordig, afpakken worden ze steeds makkelijker in. aan de ene kant echt niet leuk, aan de andere kant worden zo de echte mongolen op de weg wel beter aangepakt, 2 x artikel 5 is gewoon 2 maanden inleveren, 2x bumperkleven op de snelweg binnen 2 jaar ,idem dito. ik heb gewoon 2x pech gehad en dat zagen ze echt wel anders was ik em echt wel kwijt want je baan stelt voor hun ook niet alles voor
 
@richardus, ben er vanochtend ook 1 tegengekomen en het ging goed los, zag nog een motorrijder staan onder het viaduct bij rotterdam, was gewoon te gek om doorheen te rijden. met de auto zag je al helemaal niks
 
ik heb met zware regenval ooit eens stil komen te staan net voor de Vlaketunnel richting Goes.
Begon met inhouden, en uiteindelijk was het compleet uitvallen :r
Voorste cilinder was het er niet mee eens, kreeg het advies om de voorste bougiekabel met regelmaat in te spuiten met wd40, mag ook met wd50 [zit 10ml meer in]
Nou rijd ik zelden met regen, maar toch.

Kampen meer mensen hier met chronisch tijd te kort?
Wil vaker motorrijden, maar het komt er niet meer van.
Misschien maar vaker woonwerk rijden om me enigzins nog motorrijder te kunnen noemen. :')
 
ik heb met zware regenval ooit eens stil komen te staan net voor de Vlaketunnel richting Goes.
Begon met inhouden, en uiteindelijk was het compleet uitvallen :r
Voorste cilinder was het er niet mee eens, kreeg het advies om de voorste bougiekabel met regelmaat in te spuiten met wd40, mag ook met wd50 [zit 10ml meer in]
Nou rijd ik zelden met regen, maar toch.

Kampen meer mensen hier met chronisch tijd te kort?
Wil vaker motorrijden, maar het komt er niet meer van.
Misschien maar vaker woonwerk rijden om me enigzins nog motorrijder te kunnen noemen. :')
Bas,
Ik heb hetzelfde probleem.
Of de momenten dat ik tijd heb komt het ineens met bakken uit de hemel!
 
Hierzo hetzelfde probleem op moment!
Probeer al een week de olie+filter te wisselen, maar als ik vrij heb is het snotweer en als de zon schijnt zit ik op kantoor :(
 
hier zijn de oorzaken,
kind,jonge hond,vrouw die onregelmatig diensten draait.
Maar volgend jaar ga ik als het goed is ook trial rijden wat de zoon dus al doet.
Dit houd in dat we dan samen kunnen gaan rijden. Hij is nog te jong voor de openbare weg dus :)
 
Hierzo hetzelfde probleem op moment!
Probeer al een week de olie+filter te wisselen, maar als ik vrij heb is het snotweer en als de zon schijnt zit ik op kantoor :(


je hebt toch een woonkamer wat is het probleem :+

bij gebrek aan ruimte en omdat ie toch als satndaard meubelair in de woonkamer staat

20292781_1601246999919765_3562961401164376319_n.jpg
 
pff herken ik helemaal basman en de rest. wat ik doe om toch lol te hebben op de vtr is als ik naar mn werk ga gewoon een uurtje eerder vertrekken, en lekker een ritje voor mn werk te doen, dat gaat wel altijd omdat mijn vrouw doordeweeks altijd thuis is, daar staat wel tegenover dat ik het weekend niet kan rijden of ik moet een oppas vinden. maar zie het positief, scheelt wel veel tankbezoekjes haha
 
plus ik zit contiue in de nacht waardoor ik doordeweeks wel elke dag een stukje kan rijden als ik op tijd op sta, dus eigelijk heb ik niks te klagen als ik het er zo over heb. maar zou graag meer rijden, dat wel
 
Kleine 2takt pijpen :t (sorry voor de vieze praat)
 
full

toen ik nog deed aan zundimpulsgeber vervangen in de keuken :t
Labrador [rip -O- ] gebruikte ik als poetsdoek, orgineel was deze blond.
 
Hey mensen! Nieuw topic! Nice! Gelijk mezelf ook maar toegevoegd aan de appgroep.

Herken verder veel van jullie situaties. Hier weinig anders, vrouw die ook werkt, 2 kleinere dames (7 en 9) die ook de aandacht verdienen (al gaan die ook wel eens mee achterop😉), studie, eigen huis, F1 en MotoGP fan. O ja en zelf ook nog zo'n 45 - 50 uur aan de arbeid. Dan blijft er niet veel tijd over. Maar zo gaat t rijden in iedergeval niet vervelen en blijft de VTR geweldig mooi speelgoed. En bovendien: weekendje Eifel staat in de planning voor september!
 
de zojuist binnengekomen trekker 22x1,5 past op het vliegwiel.
De pakking ligt al klaar.
Maandag de handel laten afdraaien en dan ben ik zwaar benieuwd hoe het gaat lopen.

Destijds had Viccie [ook al jaren aanwezig op MF] ook een vtr.
Deze liep zo soepel en smeuïg, heb dit bij mijn vtr nooit te weten evenaren.
2 dezelfde fietsen die zo verschillend waren in vermogen/rijgedrag/beleving.
Heb me altijd afgevraagd waar dit precies aan lag, maar nooit weten te achterhalen.
Wellicht had die fiets ook wel een afgedraaid vliegwiel, en gaat de mijne straks ook zo lekker soepel lopen.
Ben zwaar benieuwd in ieder geval.
 
de zojuist binnengekomen trekker 22x1,5 past op het vliegwiel.
De pakking ligt al klaar.
Maandag de handel laten afdraaien en dan ben ik zwaar benieuwd hoe het gaat lopen.

Destijds had Viccie [ook al jaren aanwezig op MF] ook een vtr.
Deze liep zo soepel en smeuïg, heb dit bij mijn vtr nooit te weten evenaren.
2 dezelfde fietsen die zo verschillend waren in vermogen/rijgedrag/beleving.
Heb me altijd afgevraagd waar dit precies aan lag, maar nooit weten te achterhalen.
Wellicht had die fiets ook wel een afgedraaid vliegwiel, en gaat de mijne straks ook zo lekker soepel lopen.
Ben zwaar benieuwd in ieder geval.

Tja je had gerust even op die van mij mogen rijden he?!
Ik vind zelf dat dat vliegwiel de "best value for money" mod is die je kan doen.
Je krijgt daar echt een andere fiets door!
oh en tandwiel verhouding beetje pittiger kan ook geen kwaad, maar dat heb je al toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan