Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

ja kettingwielverhouding is 16-45 hier, en dat loopt perfect.
Eerst had ik 15-45, maar dat is echt niet om te rijden. Snelweg bij 130kmpu teveel toeren en de eerste versnelling word helemaal overbodig.
Vandaag is diegene die het vliegwiel zou afdraaien ziek -O-
En een stukkie op die volle kuip vtr had idd gekund, alleen niet aan gedacht.
:)

Gisteren nog een leuke rit gehad met oa zeer sportieve rijders, en mijn achterwiel verloor nog ff flink grip tijdens een buitenom-inhaal-poging. Was erg spectaculair en spannend 8-) :9
Denk toch dat er wat gelegen heeft, anders doetie dat nl nooit :/
 
Laatst bewerkt:
Ik meld mij ook weer!
Eventjes weg en gelijk alweer 5 pagina's van het nieuwe topic vol geknald.
Goed bezig Stormers! :]
 
hoewel ik het ook in de app kan zetten :P , doe ik het toch maar hier.
Wat een geduld moet ik hebben zeg om dat vliegwiel te laten afdraaien.
Zou afgelopen maandag gebeuren, nu 100 jaar later zal het vandaag of morgen wel gebeuren dacht ik zo.
Ben zwaar benieuwd.
Inmiddels ledverlichting gestoken aan de voorkant[ook dat kleine steeklampje 12v 5w].
En ja, ziet er goed uit.
 
hoewel ik het ook in de app kan zetten :P , doe ik het toch maar hier.
Wat een geduld moet ik hebben zeg om dat vliegwiel te laten afdraaien.
Zou afgelopen maandag gebeuren, nu 100 jaar later zal het vandaag of morgen wel gebeuren dacht ik zo.
Ben zwaar benieuwd.
Inmiddels ledverlichting gestoken aan de voorkant[ook dat kleine steeklampje 12v 5w].
En ja, ziet er goed uit.


*O* blij voor je :)
 
Het is weer zo'n morgen.
Ik wordt wakker en heb twee opties, de beierse motor wagen nemen en in stilte en comfort naar mijn werk zoefen, vergezeld met de zachte klanken van een fijne CD.
Of...ik pak vandaag de motor, maar dat extra gedoe altijd, toch maar niet.
Even wat eten en inmiddels iets verder ontwaakt komt de drang weer boven, ik begin nu best zin te krijgen in een rondje sturen.
Voor ik het weet heb ik het pak aan en de sleutel al in mijn hand.
Wanneer de buurt nog vredig op een oor ligt, rolt er voorzichtig een rode Honda uit de schuur.
Met speels gemak slingert de startmotor de dikke krukas rond.
Met een diep gerommel kom de motor tot leven, het geluid galmt zwaar tussen de gebouwen door.
De geur van een dikke V-twin op choke vult de morgenlucht, ahhh ik heb de juiste keuze gemaakt :}

Sorry buurman! Morguhhhh })
 
Richardus, zou je mijn OP ook willen updaten naar onderstaand.

Let op! mijn nickname wordt binnenkort gewijzigd naar Vtwinmann (eenmalige nickname wijziging) #Vtwin for life 8-)
Mischien kun je dit ook gelijk bijvermelden in het OP

1998, Mods: hugger, APE naks, Leovince dempers met ingekorte bochten en steilere hoek, CBR900RR velgen

full


Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Vreeman, das een mooi verhaal. :t

Die leo dempers,
De embleems die erop zitten, zijn die gepopt of zijn die geplakt?
 
Vreeman, das een mooi verhaal. :t

Die leo dempers,
De embleems die erop zitten, zijn die gepopt of zijn die geplakt?

bedankt, heb er mijn best op gedaan :P !
Stickers zijn (gelukkig) geplakt.
Zijn hun leven begonnen als 2x CBR 600 demper, dus linker demper had de sticker ook nog aan de verkeerde kant zitten.
Heb ze inmiddels beide verwijderd, maar is wel een beetje kaal nu |(

Haha prachtig beschreven :t

Danku danku O-)
 
roger ditchfield vtr flywheel - Google zoeken:

Afgedraaid volgens bovenstaande.
Eergisteren gemonteerd en gisteren even snel een stukje gereden.
De vtr stijgt idd sneller in toeren en remt volgens mij net wat minder hard af.
Dus je zal meer moeten bijremmen.
Het motortje hoeft minder hard te werken lijkt wel. Dus het voelt allemaal ietsjes minder zwaar aan. Vermogen is er dus iets eerder dan normaal.
Ik denk niet dat er dus veel is veranderd, maar merkbaar is het dus wel. Beginnen met een andere kettingwielverhouding + afstellen op de bank geeft het meeste resultaat volgens mij.
Veel brengt een afgedraaid vliegwiel niet, maar alle beetjes helpen (gewichtsbesparing). :)
Heb je de middelen dan gewoon afdraaien dat ding en gas erop. Doe je het niet dan mis je niet veel. Met een goede rijstijl ben je altijd nog sneller 👍
 
het blokje hoeft minder hard te werken dus het voelt net allemaal wat soepeler aan.
Het afremmen op de motor is ietwat veranderd, maar niet erg goed merkbaar.
Vergeleken met de oude situatie draait het blokkie nu makkelijker rond en ik denk wel dat het een vooruitgang is. De vtr rijd soepeler door de toeren heen.

Alle modificaties dragen bij aan een betere rijervaring. Grootste inhaalslag maak je denk ik met het aanpassen van je kettingwielverhouding.
Afstellen op de bank en de vering.
 
over rij ervaringen gesproken, ik heb afgelopen weekend nog een rondje gemaakt op een SP2.
Had zelf nooit eerder hierop (of een SP1) gereden, dus was erg benieuwd naar het werkelijke verschil met de Firestorm. Qua sturen is het een wereld van verschil, met name de zithouding en stuggere vering dragen hieraan bij. Dit maakt het tot een solide aanvoelend geheel vergeleken bij de wat wollige vering van de storm, met name wanneer je zoals ik nog met de standaard voorvork veren rijdt.
Ook merk je erg goed de steilere balhoofdhoek van de SP, de motor stuurt erg goed in en valt "makkelijk" de bocht in.
Dit zal ongetwijfeld ten koste gaan van rechtuit stabiliteit bij hogere snelheid, maar dit heb ik niet kunnen testen (het blijft namelijk Nederland).
Motorisch loopt het allemaal erg vertrouwd, wat opvalt is de stille loop. Ik vermoed dat de nokkenasketting aandrijving van de Firestorm de grootste oorzaak is van dit extra mechanische geluid t.o.v. de SP motoren met tandwielaandrijving. Ook de Bak van de SP schakeld subliem, lange 1e versnelling die moeiteloos van 1 naar 2 schakeld, vervolgens alle versnellingen mooi kort op elkaar.

Zo dat waren de positieve punten, maar er zijn ook wat dingen die mij tegen vielen. Hoofdzakelijk het vermogen, de SP2 is wel vlot maar zeker niet snel te noemen. In vergelijking met de storm is 135pk ook niet zo veel extra natuurlijk, maar had verwacht dat het verschil in trekkracht (met name hoge toerentallen) groter zou zijn, maar niets is minder waar. Het komt erg overeen met de TL1000 van mijn neef. Wil je dus een stapje omhoog in vermogen (zoals ik) dan ben je hier gauw op uitgekeken. Ook de extreme zithouding is niet ideaal voor lange afstanden, maar wel geweldig voor een blokje om op een mooie zomer avond! kortom de best sturende en klinkende motor die ik ooit heb gereden, maar helaas niet het vermogen "to match".

Wat zijn jullie ervaringen met de SP1/SP2 ??
 
geen,

Maar mooie vergelijking terwijl ze eigenlijk niet te vergelijken zijn :P
Ik heb wel een voorliefde voor dit soort dikkere fietsen, maar eigenlijk nooit op mogen rijden helaas.
 
Ook nog nooit op een SP gereden, wel op het verlanglijstje!

Zat even wat beeldmateriaal te kijken van die meeting in Adam, spot zo een paar Storms :+

5 sec, zwart achter mr. KTM pet ook op 15 sec.
21 sec, rood helemaal links in beeld, ook weer op 28 sec

 
Morge!
Hebben jullie ook "last" van een hoorbare motor ratel rond 3000 tpm.
Met name in de bebouwde kom bij lage snelheid (lees: wening rijwind) is dit goed waarneembaar.
vermoed dat de nokkenas ketting dit doet, heb alwel de APE handmatige spanners erin zitten, dus kan geen kwaad.
Ben alleen benieuwd of jullie dit ook herkennen?

Of ik moet gewoon meer gas geven, dat kan natuurlijk ook :P
 
Is je eindaandrijving nog goed?
Geen opgerekte of harde stukken in je ketting? Misschien naks half slagje in geven om te kijken of de ratel weggaat?
 
over rij ervaringen gesproken, ik heb afgelopen weekend nog een rondje gemaakt op een SP2.
Had zelf nooit eerder hierop (of een SP1) gereden, dus was erg benieuwd naar het werkelijke verschil met de Firestorm. Qua sturen is het een wereld van verschil, met name de zithouding en stuggere vering dragen hieraan bij. Dit maakt het tot een solide aanvoelend geheel vergeleken bij de wat wollige vering van de storm, met name wanneer je zoals ik nog met de standaard voorvork veren rijdt.
Ook merk je erg goed de steilere balhoofdhoek van de SP, de motor stuurt erg goed in en valt "makkelijk" de bocht in.
Dit zal ongetwijfeld ten koste gaan van rechtuit stabiliteit bij hogere snelheid, maar dit heb ik niet kunnen testen (het blijft namelijk Nederland).
Motorisch loopt het allemaal erg vertrouwd, wat opvalt is de stille loop. Ik vermoed dat de nokkenasketting aandrijving van de Firestorm de grootste oorzaak is van dit extra mechanische geluid t.o.v. de SP motoren met tandwielaandrijving. Ook de Bak van de SP schakeld subliem, lange 1e versnelling die moeiteloos van 1 naar 2 schakeld, vervolgens alle versnellingen mooi kort op elkaar.

Zo dat waren de positieve punten, maar er zijn ook wat dingen die mij tegen vielen. Hoofdzakelijk het vermogen, de SP2 is wel vlot maar zeker niet snel te noemen. In vergelijking met de storm is 135pk ook niet zo veel extra natuurlijk, maar had verwacht dat het verschil in trekkracht (met name hoge toerentallen) groter zou zijn, maar niets is minder waar. Het komt erg overeen met de TL1000 van mijn neef. Wil je dus een stapje omhoog in vermogen (zoals ik) dan ben je hier gauw op uitgekeken. Ook de extreme zithouding is niet ideaal voor lange afstanden, maar wel geweldig voor een blokje om op een mooie zomer avond! kortom de best sturende en klinkende motor die ik ooit heb gereden, maar helaas niet het vermogen "to match".

Wat zijn jullie ervaringen met de SP1/SP2 ??


Ik heb voor de storm 4 jaar een SP2 gereden. Grotendeels eens met bovenstaande, de spartaanse houding was voor mij overigens ook de enige reden om afscheid te nemen.

Het is en blijft natuurlijk een motor van 15 jaar oud dus qua power is hij niet meer de snelste te noemen. Ik had voor een tandje kleiner en achter een tandje groter en dan is er in mijn ogen toch zeker een aanzienlijk verschil qua power en koppel ten opzichte van de storm. Die andere tandwielverhouding maakte hem voor mij helemaal af. 1ste versnelling werd hierdoor wel wat kort maar niet storend. Topsnelheid ging weliswaar iets naar beneden maargoed hard recht uit is ook geen sport.

Qua topsnelheid en stabiliteit heb ik nooit wantrouwen gehad. Meerdere malen op top gereden al was het wel van korte duur want het voegt mijn inziens niet zoveel toe maar nooit echt onrustig voor.

Al met al een schitterende machine en met open vipers erop waardoor de vlammen er uit slaan bij gas dicht toch wel indrukwekkend. :9~
 
Is wel veel hoor een halve slag, zou eerst proberen uit te vinden waar het precies vandaan komt.
Ff een schroevendraaier op kleppendeksel en je hoort het gauw genoeg.
Daarna misschien klein beetje nask bijstellen alhoewel mijn voorkeur toch uitgaat van stellen met kleppendeksel eraf.
 
Bedankt voor de tips, APE spanners zitten er nu ca. 1000km in.
Als het geluid toeneemt zal ik ze eens iets strakker zetten.
Of zoals ze hier zeggen, "vake bu-j te bange" :t
 
Laatst bewerkt:
als het om fijnafstelling gaat zou ik idd afstellen met kleppendeksel los.

Eventueel kan je ook de spanner tijdens het stationair laten lopen langzaam lossen totdat het wat begint te rammelen. En dan uiteraard weer indraaien totdat de ratel weg is.
:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan