Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Hey Guys,
Ik heb besloten dat mijn VTR in de verkoop gaat.
Hoewel ik het een gave fiets vind om op te rijden, vind ik 'm minder geschikt voor woon-werk-verkeer.
En aangezien ik 2 maand geleden een andere baan heb gekregen, waarvoor ik dagelijks in de file sta, wil ik meer met de motor naar m'n werk.

Dus... wie heeft er belang bij mijn '97-er VTR?
Inruil met een Bandit600S na 2001, of een oud type Bandit 1200S mag ook. (heb jaren Bandit gereden...)
Deze motoren mag je ook aanbieden: BMW R1100RS, R1100R, R1100RT, VFR800 of evt. andere toerfiets... Try me... *D
Reacties graag via PM.
 
ff buiten de app om :)

Vd winter ga ik eens nieuwe balhoofdlagers steken, die conische allball's krijg ik maar kut afgesteld en/of zijn gewoon khudt.
O, en de einddempers eens mooi polijsten natuurlijk.

Wat ga jij doen aan jouw motor aankomende winter?
 
ff buiten de app om :)

Vd winter ga ik eens nieuwe balhoofdlagers steken, die conische allball's krijg ik maar kut afgesteld en/of zijn gewoon khudt.
O, en de einddempers eens mooi polijsten natuurlijk.

Wat ga jij doen aan jouw motor aankomende winter?

Bas, heb je nu naaldlagers of kogellagers gebruikt voor je balhoofd?
Aankomende winter de velgen opnieuw laten coaten.
 
Naaldlagers uiteraard,maar de allballs gaan er gewoon uit. Geen vertrouwen in dat spul. Heb er nl eerder slechte verhalen over gehoord en gelezen.
Welke kleur worden de velgen?
Gelijk nieuwe lagers en keringen steken.
Ook het lager in de tandwieldrager zou ik hierin meepakken. Ook als je deze niet laat coaten.
Tevens de transmissiedempers/rubbers hierin vervangen mocht dit al 20 jaar niet zijn gebeurd.
Dan weet je dat alles gewoon goed is 👍
 
Laatst bewerkt:
Daar zeg je wat over balhoofd lagers, zal de mijne binnenkort ook eens controleren.
Heb het gevoel dat ze wel iets strakker mogen staan, met remmen voel ik iets een tik in het stuur.
Ik kan nog niet helemaal plaatsen of dit de remmen zelf zijn, of het balhoofd.

Transmissie demper rubbers is inderdaad een goeie investering (wel dure krengen btw)
Bij mijn overstap naar CBR900 velgen eerder dit jaar alle lagers + keeringen en tranmissie rubbers vervangen.
Motor wordt er een stuk rustiger van (lees: minder transmissie schokken bij lage snelheid).
Oude waren overigens behoorlijk ingeslagen door alle koppel van de machtige twin!! 8-)

Vandaag weer lekker op de motor naar het werk, fijn weertje deze week :]
 
heb nog een oude xl600 1 pitter in de tuin staan.
Dikke klappen maar met kickstart, vind het maar een onbetrouwbaar aanvoelend fietsje.
Misschien dat ik deze ook maar eens wat vaker moet pakken naar het werk.
 
@basman das toch fun zo'n speelfietsje?
Jaren een xr600r gehad, af en toe nog steeds spijt dat ik hem heb weggedaan.
 
Heren, mischien een domme vraag (als zoiets al bestaat) maar zit er achter de vliegwiel kap ook motor olie?
Mijn planning is om deze week het vliegwiel af te draaien, de M22 x 1,5 bout heb ik inmiddels.
Moet alleen nog even weten of er ook nog motorolie gehaald moet worden :9

Heeft iemand ervaring of maatvoering van hoe ver dit af te draaien valt?
Ik las op een Engels forum Ø120mm aan starterkrans zijde, en Ø136mm bij de magneten.

Alle tips zijn trouwens welkom :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja zit olie en op de paddockstand zal er geen olie uitlopen. Dit is de tekening/maatvoering zoals bij de meesten.
Kennisgeving voor omleiding
Regel een nieuwe pakking voor die dynamodeksel.
Koppelingscilinder moet eraf anders komt dynamodeksel niet eraf.
Voor de rest beuken maar :t
O..en gebruik een slagmoersleutel om het vliegwiel eraf te krijgen. Ook de centrale moer zal waarschijnlijk alleen loskomen met slagmoersleutel.
 
Laatst bewerkt:
Koppelingscilinder moet eraf anders komt dynamodeksel niet eraf.

Nee joh :)
ngvtteT9.png
 
Naaldlagers uiteraard,maar de allballs gaan er gewoon uit. Geen vertrouwen in dat spul. Heb er nl eerder slechte verhalen over gehoord en gelezen.
Welke kleur worden de velgen?
Gelijk nieuwe lagers en keringen steken.
Ook het lager in de tandwieldrager zou ik hierin meepakken. Ook als je deze niet laat coaten.
Tevens de transmissiedempers/rubbers hierin vervangen mocht dit al 20 jaar niet zijn gebeurd.
Dan weet je dat alles gewoon goed is 👍

Velgen worden denk ik gewoon weer netjes zwart.
Rood velglintje erop.

Transmissierubbers zijn afgelopen winter al vervangen.
Wiellagers en dergelijke worden dit keer gelijk meegenomen.
 
Bedankt voor de hulp!
Voor de zekerheid de olie er toch maar even helemaal afgelaten, kleine moeite.
Vliegwiel deksel is er inmiddels af, koppeling cylinder kon idd blijven zitten.
Pakking is wel overleden, dus nieuwe is besteld.

To be continued....
 
ik heb het gehele tandwielkapje eraf gehad ipv koppelingscilinder :z :z .
Ik was die avond zeg maar best wel een warhoofd :X
Naar mijn mening kon ik de draai met de dynamodeksel lastig maken, zonder het tandwielkapje te verwijderen.
Gelijk hierachter ff schoongemaakt uiteraars.
Ben benieuwd naar je ervaring v2man.
 
Ik ben zelf ook erg benieuwd, lees er goeie verhalen over op verschillende forums.
Vandaag komt mijn M22x1.5 bout binnen, dus maar eens proberen of het vliegwiel eraf wil komen.
Vind de tekening van RevolutionUK nog niet zo duidelijk eerlijk gezegd :$
Vond zelf onderstaande nog, of zou dit te extreme zijn? })

full
 
de foto die je post, lijkt een stukje verder met afdraaien dan hoe dit bij mij is gedaan.
Die 120 maat is bij mij 146 geworden.
En dan is de 146 maat 10.15 hoog geworden.
Het verschil tov standaard is marginaal.
Misschien dat de maten in de door jou geposte foto voor een nog beter resultaat zorgt.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de opheldering Basman, ik maak er wel wat moois van!
Kan wel zijn dat ik hem over zijn totaal lengte op 136mm draai, de gulden middenweg? :t

Post wel even een foto van het resultaat als het zover is.
 
Gisteren avond niet stil gezeten en gelijk het vliegwiel gedemonteerd.
Dit ging redelijk eenvoudig (bedankt luchtsleutel).
Besloten qua gewicht voor de middenweg te gaan en alleen de stalen kraag af te draaien naar 120mm.
Ik heb de houder van de magneten dus origineel gelaten, anders werd het voor mijn gevoel wel heel extreem.
Hieronder een fotootje van het eind resultaat.

full


Vliegwiel is inmiddels ook meer gemonteerd, nu alleen nog wachten tot mijn nieuwe deksel pakking binnen is :t
 
Laatst bewerkt:
Godverdomme ben zwaar benieuwd kut.
Laat het ons weten. Wellicht laat ik er hier nog meer afdraaien
 
Wat een rust hier, laat ik die maar eens doorbreken.
Vandaag een vrije dag dus alles weer gemonteerd en een mooi stukje gereden. Het resultaat van het lichtere vliegwiel in één woord WOW!!!!!nooit gedacht dat het effect zo groot zou zijn, ik ken de motor niet meer terug en dat is in positieve zin. Zoals anderen al zeiden lijkt het allemaal veel soepeler te lopen, net of de motor er minder hard voor hoeft te werken (wat feitelijk ook zo is door de lagere massa). Ervaring is eigenlijk gelijkwaardig aan die van de sp2, vooral tussen 7000 en 9000toeren is het blok getransformeerd. Veel responsiever en mischien wel één van de beste mods die je kunt doen. Daarnaast tussendoor ook nog ff wat gefinetuned aan de vering. Achter veer 1 tandje strakker en voor poten 8mm doorgestoken (was bij mij nog standaard). Dit in combinatie met het 16 inch fireblade voorwiel maakt voor een subliem insturende en zeer behendige fiets. Ook de rechtdoor stabilitiet is nog steeds erg goed. Ben weer opnieuw verliefd geworden, wat een machine! :}
 
Laatst bewerkt:
ik ga van de winter mn voorvork servicen en als de portomonnee het toelaat hyperpro erin zetten, ook gelijk nieuwe balhoofdlagers steken, heb ze al een aantal keer afgesteld maar de speling komt steeds terug. verder ff goed nalopen. alle kappen eraf en ff checken. verder hoeft hij nog 8000km tot de kleine beurt te lopen en 15000 tot de grote beurt ( incl kleppen stellen, carbs synchroon stellen etc). maar ik zal ze nog wel verwennen met nieuwe liefdessappen en een nieuwe lever ( oliefilter). wat voor lagers ga jij in het balhoofd gooien basman??
 
@Vtwinmann,
fijn dat het zo mooi heeft uitgepakt.
Wellicht moet er dus meer afgedraaid worden hier.
Ik kan wel zeggen dat met alle mods dat ik nu heb gedaan, goed op het gas gaan de bocht uitkomend een stuk meer verraderlijk is geworden. Achja, kan ik alvast wennen aan nog meer koppel en pk's bij de volgende fiets. Volgend setje banden word ook wat meer sportiever als het aan mij ligt.

@Mike,
De balhoofdlagers ben ik nog niet aan uit.
Zoals jij het volgens mij al eerder schreef kan het bij jou ook zitten in de minimale speling op de remblokkies of voorvork. FF zoeken dus.
Ik haal de boel uit elkaar tegen die tijd, inspecteer het een en ander en vet het opnieuw in[balhoofdlagers]. Dan beslis ik dus opnieuw.
Ga wel de einddempers eens goed polijsten :9 en ik moet een mooie onderkuip hebben voor weinig geld.
Vind die dingen erg duur, en het moet goedkoper kunnen :)
We blijven maar bezig met die fietsjes he,...wanneer zijn we nu eindelijk eens tevreden O-)
 
Laatst bewerkt:
Wat een rust hier, laat ik die maar eens doorbreken.
Vandaag een vrije dag dus alles weer gemonteerd en een mooi stukje gereden. Het resultaat van het lichtere vliegwiel in één woord WOW!!!!!nooit gedacht dat het effect zo groot zou zijn, ik ken de motor niet meer terug en dat is in positieve zin. Zoals anderen al zeiden lijkt het allemaal veel soepeler te lopen, net of de motor er minder hard voor hoeft te werken (wat feitelijk ook zo is door de lagere massa). Ervaring is eigenlijk gelijkwaardig aan die van de sp2, vooral tussen 7000 en 9000toeren is het blok getransformeerd. Veel responsiever en mischien wel één van de beste mods die je kunt doen. Daarnaast tussendoor ook nog ff wat gefinetuned aan de vering. Achter veer 1 tandje strakker en voor poten 8mm doorgestoken (was bij mij nog standaard). Dit in combinatie met het 16 inch fireblade voorwiel maakt voor een subliem insturende en zeer behendige fiets. Ook de rechtdoor stabilitiet is nog steeds erg goed. Ben weer opnieuw verliefd geworden, wat een machine! :}

Dit klinkt wel heel erg goed haha *D
Iemand nog een vliegwiel liggen? :+ (ook maar eens de tandwielverhouding aanpassen, voorvering aanpakken, etc etc)

We blijven maar bezig met die fietsjes he,...wanneer zijn we nu eindelijk eens tevreden O-)

:X :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan