Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Weet iemand of er van een andere type Honda of motor ook schijven aan de voorkant passen?

Vtr schijven zijn redelijk schaars tweedehands heb ik het idee en dan kosten ze gelijk de hoofdprijs.

Remschijven set Honda VTR 1000 F 1997-2006. bijv...

Heb namelijk het idee dat mijn schijven krom zijn... Trilt nogal bij hard remmen. Klauwen zijn schoon er zitten wel van die rode brembo blokken in. Wet niet of dat nog problemen oplevert?
Die stalen bussen tussen hard en schijf ga ik nogmaals schoonmaken mocht dat niet werken zal ik toch andere schijven nodig hebben.
 
Dan liever goede gebruikte...
Ik vind ze 2e hands alleen nogal duur of is 200+ normaal voor een setje?

Het vreemde is tot ongeveer 80 is er niets aan het handje. 10-20 harder en je rammelt eraf als je flink remt.

Heb wel is bij een andere motor een kromme schijf gehad dat was echter geen zwevende maar daar voelde je het bij elke snelheid.

edit: volgens je linkje is een cbr900 schijf het zelfde?
 
Laatst bewerkt:
Neen denk het niet. Het hart vd schijf is niet in lijn met de klauw volgens mij. Je moet tijdens het bestelproces aangeven of je vtr of cbr schijven toegestuurd wilt hebben.
Zeker weten doe ik niet...

Edit,




HONDA CBR 900 RRS/RRT/RRV Fireblade (918cc) 94-97
HONDA CBR 900 RRR Fireblade (893cc) 94-97
HONDA VTR 1000 FV/FW/FX/FY/F1-F6 Firestorm 97-06

Material: Stainless steel 420 (2Cr13) & Aluminum alloy 6061 + Sintered Pads

Price: 2PCS FRONT 296MM DISCS + 17MM OFFSET + Set Brake Pads

Direct bolt on, Easy installation, No modification required, No install instructions

Condition: 100% Brand new, never mounted

You must confirm the model of bikes carefully before buying, to avoid buying the wrong.
 
Laatst bewerkt:
Kun je niet controleren of je schijven wel krom zijn? Voorkant lichten en wiel ronddraaien terwijl je iets net niet tegen je schijf houd. Klem iets aan je onderste vorkpoot dat de schijf net niet raakt. Remklauwen los natuurlijk.

Bekijk dit op eBay http://www.ebay.com/itm/232433957983
180 eurie nieuw voor 2 schijven.
 
Laatst bewerkt:
basman. steeds als ik em bijstel( nu 3x gedaan) komt het na een maandje beuken weer minimaal terug, als ik stilsta er duw mn voorvering in dan hoor ik onderin wel een tikje (lees; spelings tikje)maar ken niks vinden. blokken net vernieuwd, en alle bouten en bevestigingen zitten goed. maargoed van de winter dus de hele voorkant nalopen , nieuwe lagers erin. hopelijk progressieve veren en anders zoiezo nieuwe keerringen en olie. et is maar minimaal en ervaar er weinig last van maar wil het wel verhelpen.

eerst maar is sparen voor een pekelfiets en dat gaat wss een XR600 worden om de winter mee door te komen. hopelijk lukt het kickstarten met mn slechte ben en anders maar met links😎
 
Weet iemand of er van een andere type Honda of motor ook schijven aan de voorkant passen?

...

Heb namelijk het idee dat mijn schijven krom zijn... Trilt nogal bij hard remmen. Klauwen zijn schoon er zitten wel van die rode brembo blokken in. Wet niet of dat nog problemen oplevert?
Die stalen bussen tussen hard en schijf ga ik nogmaals schoonmaken mocht dat niet werken zal ik toch andere schijven nodig hebben.


Ben van plan om zelf originele schijven terug te zetten. Had eerder een set zwevende ABM-schijven aangeschaft en die remmen prima, maar rammelen nogal (weet nog altijd niet of dat normaal is). Mijn oude set originele heb ik nog liggen waarvan er 1 krom is. Inmiddels ook een andere set gebruikte originele binnen... Heb je interesse in de ABM-schijven? Of mijn oude originele set? Kan net de goede zijn die bij mij niet krom is die je nodig hebt
 
Ploatje erbij

full
 
Dat rammelen vd remschijven..zijn misschien die auto naksen Leon 😁
 
Ben van plan om zelf originele schijven terug te zetten. Had eerder een set zwevende ABM-schijven aangeschaft en die remmen prima, maar rammelen nogal (weet nog altijd niet of dat normaal is). Mijn oude set originele heb ik nog liggen waarvan er 1 krom is. Inmiddels ook een andere set gebruikte originele binnen... Heb je interesse in de ABM-schijven? Of mijn oude originele set? Kan net de goede zijn die bij mij niet krom is die je nodig hebt

Moet eerst maar is achter een paddockstand voor het voorwiel aan (zijn nog best duur die krengen...)
Je hebt het over rammelen van die abm schijven zit er erg veel speling tussen de schijf en het hard
Heb liever de originele ziet er ook beter uit vind ik. Alleen heb ik dus eerst zo'n paddock nodig.
Wat zou je voor die orignele en wat voor die abm schijven willen hebben?

edit: wat ik dus nog steeds vreemd vind is dat je onder de 80 niks ervan merkt. Of is dat een normaal verschijnsel met zwevende schijven?
 
Laatst bewerkt:
Kun je niet controleren of je schijven wel krom zijn? Voorkant lichten en wiel ronddraaien terwijl je iets net niet tegen je schijf houd. Klem iets aan je onderste vorkpoot dat de schijf net niet raakt. Remklauwen los natuurlijk.

Bekijk dit op eBay http://www.ebay.com/itm/232433957983
180 eurie nieuw voor 2 schijven.

Misschien dat je hiervoor een tiewrap kan gebruiken, dat gebruik ik als 'hack' om de velgen van mijn fietsen te richten. Ergens om (vvorkpoot) bevestigen en dan het uitstekende deel naar het te meten deel richten zodat ie m net niet raakt (remschijf in dit geval)
 
Laatst bewerkt:
Hey Guys,
Jullie zullen me hier niet meer tegenkomen...
Ik heb na een heleboel lol de VTR verkocht en een 'verstandige woon-werk-fiets' teruggekocht. Een Fazer....
Ivm m'n nieuwe baan kom ik teveel file tegen, en wil ik meer w-w per motor gaan rijden, en dat vind ik niks op een VTR. Daarnaast heb ik toch bijna geen tijd voor 'pret-kilometers'...
Veel plezier nog met jullie geweldige bikes! :t
Gr, Jan
 
Hey Guys,
Jullie zullen me hier niet meer tegenkomen...
Ik heb na een heleboel lol de VTR verkocht en een 'verstandige woon-werk-fiets' teruggekocht. Een Fazer....
Ivm m'n nieuwe baan kom ik teveel file tegen, en wil ik meer w-w per motor gaan rijden, en dat vind ik niks op een VTR. Daarnaast heb ik toch bijna geen tijd voor 'pret-kilometers'...
Veel plezier nog met jullie geweldige bikes! :t
Gr, Jan

Het beste Jan! :t
 
edit: volgens je linkje is een cbr900 schijf het zelfde?

De CBR900 velgen zijn inderdaad hetzelfde.
Heb zelf voor en achter CBR900 velgen, en aan de voorkant de originele storm remschijven.
Past allemaal prima, niets geen problemen met andere offset o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
De paddock is inmiddels besteld. Kan ik in ieder geval is een slinger aan het wiel geven.

Mooi dat die cbr schijven hetzelfde zijn vergroot het zoek bereik weer enigszins.
 
Is dat ook het lijstje waarvan de velgen 1:1 passen eigenlijk of zijn er dat nog meer? (vfr achter uitgesloten natuurlijk)
 
Is dat ook het lijstje waarvan de velgen 1:1 passen eigenlijk of zijn er dat nog meer? (vfr achter uitgesloten natuurlijk)

Even beetje spitten op t superhawk forum.... Zou dit t complete lijstje zijn?

94-97 VFR750 front wheel
95-98 CBR600F3 front
93-99 900RR rear wheel - front 16 inch
98-99 900RR rear wheel + front 17 inch


Er is meer mogelijk, maar dan moet je lagers gaan wisselen om op de vtr as aan te sluiten.
90-93 VFR750 front wheel - past maar heeft andere schijven.

Nu effe geen tijd meer. Veel info hieruit.
https://www.superhawkforum.com/forums/modifications-cosmetic-34/new-wheels-baby-12101/
 
Terug
Bovenaan Onderaan