Strak punt in een nieuwe kettingset

Kasprr

MF veteraan
8 okt 2008
2.371
2
Zuid Holland
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met het volgende; sinds ongeveer 900 km zit er een nieuwe kettingset onder mijn blade. Renthal tandwielen met een Tsubaki ketting. Ketting heeft geen regen gezien en is al meerdere malen gesmeerd.

Nu viel mij net op dat er een mega strak punt in de ketting zit. Scheelt wel een paar cm in de speling.

Volgende al gedaan:

- Wiel even helemaal naar voren gehaald om vaste schakels te controleren, alles zat mooi los.

- Voortandwiel het puntje van een moersleutel net wel/niet tegen aan gehad en gedraaid, geen slag in het voortandwiel.

- Gemeten of het wiel recht in de brug staat (as tot linksysteem gemeten).

Alles zonder gewenst resultaat.

Als de ketting onder strak staat staat hij boven ook strak..

Heeft iemand een idee??
 
Strak punt in de ketting heb je toch zo gevonden? Daar waar de schakels zi stroef gaan, dat ze onder een hoek tov elkaar blijven staan.

Andere mogelijkheid is ovaal tandwiel, maar dat komt nauwelijks voor. En is trouwens ook wel te controleren. Evenals speling tandwieldrager...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met het volgende; sinds ongeveer 900 km zit er een nieuwe kettingset onder mijn blade. Renthal tandwielen met een Tsubaki ketting. Ketting heeft geen regen gezien en is al meerdere malen gesmeerd.

Nu viel mij net op dat er een mega strak punt in de ketting zit. Scheelt wel een paar cm in de speling.

Volgende al gedaan:

- Wiel even helemaal naar voren gehaald om vaste schakels te controleren, alles zat mooi los.

- Voortandwiel het puntje van een moersleutel net wel/niet tegen aan gehad en gedraaid, geen slag in het voortandwiel.

- Gemeten of het wiel recht in de brug staat (as tot linksysteem gemeten).

Alles zonder gewenst resultaat.

Als de ketting onder strak staat staat hij boven ook strak..

Heeft iemand een idee??

Heb je geprobeerd wheely`s te maken op een bruute/verkeerde manier ? oftw misschien de pennen verscheurd .

(tja , je hebt er soms kunstenaren bij ) ;)

En anders moeten het tandwielen zijn die verkeerd geponst zijn, dus niet centraal staan ..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan