Geen vin nummer

B07

MF veteraan
17 jul 2017
2.037
511
Spijkenisse
Er staat geen vin nummer op het balhoofd bij me stuur.
Het gaat om een KTM 300exc uit 2003.
Ik heb contact gehad met de vorige eigenaar en, de eigenaar daar voor, die vertelden mij dat het frame ge poedercoat is en, dat er dus verf over het vin nummer zit waardoor die niet te zien is.

Nu had ik ergens gelezen dat bij dit model het vin nummer heel oppervlakkig in de lak zit en, er niet diep ingeslagen zit, dus een beetje schuren om het weer zichtbaar te maken zou dan niet gaan, kan iemand vertellen of dit verhaal klopt?

Er zit ook geen sticker of plaatje op en, ik vrees als ik naar de RDW ga dat het kenteken ongeldig word verklaard, want volgens mij doen ze dat als ze de identiteit van het voertuig niet kunnen vaststellen?
 
Oa rdw heeft apparaat om vin onder poedercoatlaag te zien.

Bij problemen ben je idd de klos.

Zoek uit waar t precies moet zitten, en snij daar poedercoat weg. Laat aub de haakse slijper links liggen.

Controleer het vin.
Bij problemen zaak maken bij verkoper. Indien ok, blanke lak er over.
 
Hier volgens de foto

full
 
Dit kwam ik op dit forum tegen, iemand die het zelfde probleem had als ik:

(Nee was een ktm, daar zijn ze zo slim om het nummer alleen in de lak te slaan. Dus lak weghalen door afbijt of laten stralen is ook framenummer weg. Dus papieren ingenomen. Na veel gedoe uiteindelijk een brief van ktm gehad waar in stond dat het nummer alleen in de lak stond.

Maar nummer was dus ook niet zichtbaar meer.)

Bron:
framenummer

Dus lak even weg krabben gaat niet de code zit in de lak.
Ik heb ook 1 letter met moeite kunnen lezen, de letter V, het zijn allemaal stipjes het lijkt net of het er in gelaserd is
 
Laatst bewerkt:
Als het frame gepoedercoat is dan zal het eerst kaal gestraald zijn.
Als het VIN alleen in de lak geponst was dan is dat dus verdwenen.
Het VIN staat toch op het kenteken? Ik zou het er opnieuw in slaan.
 
Met een vorige motor ben ik er op een gegeven moment achter gekomen dat het Vin nummer niet overeen kwam met het kenteken. Het bleek om 1 getal te gaan (8 ipv 5).

Veel mensen hebben me toen afgeraden naar de RDW te stappen om dat die de motor in zouden nemen of het kenteken ongeldig zouden verklaren.

Uiteindelijk toch contact opgenomen met de RDW omdat ik het graag geregeld wilde hebben, en met een verklaring van de importeur ben ik toen heel netjes geholpen door de RDW.

Zelf inslaan is natuurlijk een no-go. Als je het nu op laat lossen ben je voor de RDW een goedwillende klant, als je eerst zelf gaat rommelen een fraudeur.
 
Ik heb het eens met eem poedercoating op een brommerframe gehad, daar stond het eel in het frame geslagen en kon ik de coaring er met een mes vanaf schrapen. In de lak is wel erg kwetsbaar.. idd contact opnemen met de rdw.
 
Met een vorige motor ben ik er op een gegeven moment achter gekomen dat het Vin nummer niet overeen kwam met het kenteken. Het bleek om 1 getal te gaan (8 ipv 5).

Veel mensen hebben me toen afgeraden naar de RDW te stappen om dat die de motor in zouden nemen of het kenteken ongeldig zouden verklaren.

Uiteindelijk toch contact opgenomen met de RDW omdat ik het graag geregeld wilde hebben, en met een verklaring van de importeur ben ik toen heel netjes geholpen door de RDW.

Zelf inslaan is natuurlijk een no-go. Als je het nu op laat lossen ben je voor de RDW een goedwillende klant, als je eerst zelf gaat rommelen een fraudeur.


Ik niet hoor , want ik koop zulke dingen niet .. ;)
 
Heb je nu niet veel aan , maar volgende keer `` gewoon frame nr checken . ;)

Identificatieproblemen bij gerestaureerde voertuigen | RDW



Voertuigidentificatienummer (VIN)
Het ingeslagen VIN hoort niet altijd bij het gehele voertuig. Door restauratie of vervanging van hoofdonderdelen kan het zo zijn, dat een ander VIN de identiteit van het voertuig bepaalt. Hierdoor ontstaat een probleem bij de identificatie. In het ergste geval kan de RDW geen kenteken afgeven of wordt het kenteken ongeldig verklaard.  Daarom is het verstandig als u een voertuig restaureert of hoofdonderdelen ervan vervangt, om voor de restauratie/vervanging een vooronderzoek (identiteitsonderzoek) te laten doen door de RDW. De RDW kan dan eventuele problemen bij de identificatie vaststellen. Dit voorkomt dat u veel kosten maakt en tijd investeert in de restauratie of vervanging van de onderdelen, als blijkt dat er bijvoorbeeld geen kenteken kan worden afgegeven
 
Laatst bewerkt:
Ik niet hoor , want ik koop zulke dingen niet .. ;)

Het loont inderdaad de moeite goed te checken als dat is wat je bedoelt, dat had ik dus niet gedaan. De motorzaak waar ik hem wilde inruilen merkte het op waardoor de deal afketste. Uiteindelijk bleek in mijn geval dat er een schrijffout was gemaakt in de verkorte procedure toen de importeur hem nieuw op kenteken zette. De betreffende handelaar was de eerste in 12 jaar die het opmerkte...
 
Laatst bewerkt:
Het loont inderdaad de moeite goed te checken als dat is wat je bedoelt, dat had ik dus niet gedaan. De motorzaak waar ik hem wilde inruilen merkte het op waardoor de deal afketste. Uiteindelijk bleek in mijn geval dat er een schrijffout was gemaakt in de verkorte procedure toen de importeur hem nieuw op kenteken zette. De betreffende handelaar was de eerste in 12 jaar die het opmerkte...


Heb een zelfde verhaal gehad met een geimporteerde motorfiets` was ik de eerste hier in Nederland
na een dikke 18jaar die er achter kwam dat het chassisnr op het kenteken een nulletje meer had dan op het frame .

Even contact met de RDW gehad , foutje bedankt _O- . En kreeg toen kentekenpapieren met een nulletje minder er op.
Was bij import en op kenteken zetten bij hun iets mis gegaan ..
 
Laatst bewerkt:
Als je er zeker van bent dat je motor eerlijk is dan zou ik het nummer er lekker zelf in slaan.
Voeg dan deze ook nog toe en je hebt weer een kloppend geheel:
Typenschild EU Schild KTM 50203098300 | eBay


Ik denk als z`n bloknr er in staat en match`t met z`n kenteken gegevens dat ze er dan vrij vlot even
een nieuw chassisnr in rammelen . Dat kost uiteraard wat geld , en ik weet niet of ze nu een compact
ponsappraat hebben wat er zo bij kan komen.

Want ander moet ie hem eerst ook nog helemaal kaal slopen.



of deze kopen. :+
 
Laatst bewerkt:
er zijn papieren bij .
blok nummer staat er ook op maar op een andere plek als jou foto.
[afbeelding]


Strookt dat toevallig met het frame nr bij je KTM ? T`Is wat MBM net zei , maar`het wil nog wel
eens helpen als het al gelijk is .
Als ze het daar vertrouwen en je hebt de goeie persoon te pakken, dan heb je kans dat ze nog wat voor je willen doen..

Dat weet ik uit ervaring .. B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan