Geen vin nummer

B07

MF veteraan
17 jul 2017
2.037
511
Spijkenisse
Er staat geen vin nummer op het balhoofd bij me stuur.
Het gaat om een KTM 300exc uit 2003.
Ik heb contact gehad met de vorige eigenaar en, de eigenaar daar voor, die vertelden mij dat het frame ge poedercoat is en, dat er dus verf over het vin nummer zit waardoor die niet te zien is.

Nu had ik ergens gelezen dat bij dit model het vin nummer heel oppervlakkig in de lak zit en, er niet diep ingeslagen zit, dus een beetje schuren om het weer zichtbaar te maken zou dan niet gaan, kan iemand vertellen of dit verhaal klopt?

Er zit ook geen sticker of plaatje op en, ik vrees als ik naar de RDW ga dat het kenteken ongeldig word verklaard, want volgens mij doen ze dat als ze de identiteit van het voertuig niet kunnen vaststellen?
 
Strookt dat toevallig met het frame nr bij je KTM ? T`Is wat MBM net zei , maar`het wil nog wel
eens helpen als het al gelijk is .
Als ze het daar vertrouwen en je hebt de goeie persoon te pakken, dan heb je kans dat ze nog wat voor je willen doen..

Dat weet ik uit ervaring .. B|

dat kan toch niet stroken met elkaar, zoals MeanBlueMan ook al zegt het bloknummer en frame nummer(vin) zijn 2 verschillende nummers
 
dat kan toch niet stroken met elkaar, zoals MeanBlueMan ook al zegt het bloknummer en frame nummer(vin) zijn 2 verschillende nummers


Niet altijd hoor , er zijn zat merken waar het match`t met het frame nr ..

maar ik begrijp dat het bij KTM verschillend is ..

Heb je de plek al schoongemaakt op het balhoofd ? Het valt misschien nog wel mee met wat er te lezen is . :Y
 
ja mij bloknummer zijn alleen maar cijvers en, anders dan het framenummer.

heb met thinner zitten poetsen, de enige 2 letters die ik kan lezen zijn VB
awq1ck.jpg
 
ja mij bloknummer zijn alleen maar cijvers en, anders dan het framenummer.

heb met thinner zitten poetsen, de enige 2 letters die ik kan lezen zijn VB
[afbeelding]


Verf moet er gewoon helemaal af .. met gasbrander en daarna zachte koperborstel of licht
schuurpapier (waterproof) na bewerken.
Dan komt als je geluk hebt het ponsbeeld in het balhoofd iets te voorschijn ..
 
Laatst bewerkt:
Ben ik nu de enige die dit een zeer slecht uitgevoerd iets vind van KTM?
Al mijn framenummers (heb 4 motoren), staan gewoon in het frame geslagen...
Of is deze wijze vrij normaal tegenwoordig?
 
Ben ik nu de enige die dit een zeer slecht uitgevoerd iets vind van KTM?
Al mijn framenummers (heb 4 motoren), staan gewoon in het frame geslagen...
Of is deze wijze vrij normaal tegenwoordig?



Bij moderne auto`s zit het bij een heleboel er ook maar net in geponst , paar rammen met schuurpapier
en dan zie je al niet veel meer .. :+
 
Laatst bewerkt:
Is bij mijn ktm ook zo, frame is zwart gecoat en het nr is slecht, maar nog wel te lezen.
Zijn van die idiote stippeltjes.
Ik zou er wel even over nadenken voordat je het kaal maakt.
Straks stond het er gewoon en haal je het zelf weg
 
Ik heb zelf zo'n digitale ponsmachine. Is gewoon een klein computertje om de tekst en opmaak in te tikken en een houder met een stalen pen die de tekst erin stampt. Echter de slagkracht kan je instellen zodat je zowel in zachte als harde materialen een leesbare tekst kunt inslaan. Als dat ding gewoon te zacht staat ingesteld drukt hij alleen een putje in de verf, niet in het metaal eronder.
 
Ik heb zelf zo'n digitale ponsmachine. Is gewoon een klein computertje om de tekst en opmaak in te tikken en een houder met een stalen pen die de tekst erin stampt. Echter de slagkracht kan je instellen zodat je zowel in zachte als harde materialen een leesbare tekst kunt inslaan. Als dat ding gewoon te zacht staat ingesteld drukt hij alleen een putje in de verf, niet in het metaal eronder.


Mooi` dan kun je je nu met dat ding gaan verhuren .. :P
 
Jouw 2003 model had origineel een grijs frame, dus dat die gepoedercoat is, lijkt dan wel te kloppen.

Ik heb mijn frame (KTM 2002) ook laten poedercoaten en toen was het framenummer ook (bijna) weg.
Maar ik wist wel dat die eerst wel goed leesbaar was. Dus ik heb het gebied van waar het nummer hoort te staan, rondom afgeplakt (om het gebied er omheen te beschermen) en met een Dremel met zo'n staalborsteltje op die plek de poedercoating weggehaald, toen was het nummer weer gewoon zichtbaar.
Als afwerking nog even mat zwarte spuitbus verf van de Action er over en het zat er weer netjes uit.
 
Laatst bewerkt:
Heb 5 minuten waterproof geschuurd met korrel 800 maar zie nog niks, misschien moet ik nog even door schuren .

Dat rondom afplakken vind ik een goeie, dat ga ik ik ook doen :)

Moest jij door schuren tot je de oude laag/kleur weer zag ?
 
Laatst bewerkt:
Is het niet verstandiger om een soort afbijt hierop aan te brengen? Om het risico te voorkomen dat je gedeeltes van het nummer weg loopt te schuren? Dat zou mijn eerste ingeving zijn. Met een kwastje en eromheen afplakken moet dit toch prima kunnen lijkt me
 
VB zijn de eerste 2 cijfers van het framenummer.
Het zijn 17 nummers/cijfers
Aan het bloknummer te zien komt hij uit 2003.
Dat lijkt dus te kloppen en waarschijnlijk het orginele blok
 
Terug
Bovenaan Onderaan