KTM RC8 topic deel 4

R6 deed het prima maar kreeg echter een kans om een speciale machine te kopen.
Dat heb ik gedaan en ben een FTR Moto2 rijker.
Daar rij ik nu op😁

20feoo5.jpg

2eztjls.jpg
 
Dit is een run gedaan op de bank bij Goedhart Motoren. Dat is een Dynostar bank. 1e test zonder afstelling via Powercommander, 2e test na het afstellen via Powercommander. In totaal 16 runs gedaan om hem af te stellen.
0586irp.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Rob, gebruik je nog steeds mijn custom map voor de PCV? Die autotune zal hem wel ietjes aanpassen.

Ja ik gebruik idd jou mapping, de autotune heffthem aangepast, aangepaste mapping weer in de dynojet geladen (autotune hoeft dan niet zo snel aan te passen)
 
Hoi allemaal! Ik heb de RC8 altijd een waanzinnige motor gevonden die gezien mijn lengte (1.96) ook een van de weinige enigszins passende supersports zou zijn.
Mijn vraag: kent iemand deze motor? Of valt er zo met deze gegevens iets zinnigs over te zeggen?

Topkwaliteit jonge gebruikte motoren - Hoekstra Motoren Oosterwolde

Ziet er zo goed uit hoor :) Ken de vorige eigenaar niet, maar op het oog lijkt het mij een nette fiets. Als alles klopt is het denk ik wel een goede koop. Let wel even op dat je het subframe omhoog zet. Met jouw (en mijn) lengte geeft je dat wat extra beenruimte en het ziet er ook nog mooier uit omdat de kont omhoog komt :)

Edit: Dat Black Edition is trouwens onzin hoor. De fiets is aangepast met zwarte onderdelen en is nooit zo vanuit de fabriek gekomen. Van wat ik zo zie is het wel door een liefhebber gedaan gezien de andere mods die de fiets heeft. Alleen even goed opletten dat het geen schadefiets is natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Dank! Ja, black edition was niet te vinden dus ik dacht ook al: schadefiets...?
En welke opties zie je verder?

Edit: dit is er een uit 2011, heeft die dan al de soepelere gasafstelling? Of is dat alleen bij de -R.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een heel mooie echt bomvolle rc8r die evt weg mag ( hoeft niet weg) alle opties die je maar kan verzinnen zitten er op
 
Dank! Ja, black edition was niet te vinden dus ik dacht ook al: schadefiets...?
En welke opties zie je verder?

Edit: dit is er een uit 2011, heeft die dan al de soepelere gasafstelling? Of is dat alleen bij de -R.

Je ziet wel dat er aandacht aan is besteed. Kentekenplaathouder met knippers, ketting en wat andere dingen die niet origineel zijn zoals de spiegels. Het is natuurlijk wel vreemd dat er een andere ketting op ligt terwijl er nog geen 10.000km op staat. Binnen 10K een ketting oprijden is niet zo makkelijk op straat, of je moet heel gek doen. Maar als je dan naar de schaamranden kijkt is de motor niet echt plat gegaan. Persoonlijk vind ik het wel een mooie fiets.

Alleen voor 200 euro meer een R model kopen ? Tsja, dat is een no-brainer. Ik zou 100% voor een R model gaan als het ongeveer hetzelfde kost. Ik hou van mijn niet R model en vind oranje lelijk (Moet je maar geen KTM kopen, weet ik :P) Alleen een R tegenover een niet R voor hetzelfde geld, dan moet je wel voor de R gaan.
 
Als ongeveer 9,5k je budget is en je zwart mooi vind weet ik in mijn ogen wel een betere optie.
Een vriend van me heeft een zwart R model te koop staan voor hetzelfde geld en ook met weinig km's.


http://link.marktplaats.nl/m1169663...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

9,5 is wel wat boven mijn budget maar ik heb er een BMW r1100s op in te ruilen. Nou staat die 'black edition' volgens mij al ff te koop, dus daar moet sowieso nog wel wat vanaf kunnen. Fiets van je vriend ziet er goed uit, maar ik was wel gegrepen door alles zwart.
 
Een RC8 is versie nummer 0.8. Een RC8R is versie nummer 1.0. Nou is 1.0 niet perfect, maar 0.8 is gewoon nog niet helemaal klaar. Teminste zo ziet mijn ICT geest de RC8 en RC8R.
 
9,5 is wel wat boven mijn budget maar ik heb er een BMW r1100s op in te ruilen. Nou staat die 'black edition' volgens mij al ff te koop, dus daar moet sowieso nog wel wat vanaf kunnen. Fiets van je vriend ziet er goed uit, maar ik was wel gegrepen door alles zwart.

Ik heb zelf mijn rc8 na 3 maanden weggedaan voor een 2009-2010 rc8r. Kwam omdat ik een rc8r red bull limited edition kon kopen wat ik wilde. Het zijn allebij mooie fietsen, de R is natuurlijk wel verder door ontwikkeld en iets beter en vooral een stuk krachtiger. De 2009-2010 model heeft ook erg leuke extra's als je daar van houdt.

Vind zelf dat het grootte verschil in de rc8(r) fietsen pas na 2011 in de R kwam door de twinspark engine die een stuk soepeler loopt.

Dat hele zwart heeft natuurlijk wel wat, wat wel jammer aan de rc8 is dat de swingarm, subframe, voorvork, voorremschijven, en voetsteunen grijs zijn. Bij de rc8r is dit wel zwart, maar je hebt dan helaas wel een oranje frame en niet geheel zwarte kappen standaard.

De rc8 en 2009-2010 rc8r zijn wel machines die veel van je vragen, ze werken echt tegen je. Wat ik juist zo leuk vind. De 2011+ modellen rijden echt merkbaar een stuk soepeler.

De rc8r van 9500 euro die Timo liet zien is een 2009-2010 model. Speciaal is dat alle kuipdelen hoogglans zwart zijn ipv standaard mat. Als je echt op de centen zit kun je de lichtgewicht velgen die eronder zitten verkopen voor ong. 1500 en std velgen kopen voor ong. 500. Zelfde als het voorspatbord. Wel enorm jammer natuurlijk, maar Heb je hem voor 8500 :X Heb je gelijk al 1000 voor een deel van een super mooie lindemans uitlaat *O*

Hier nog een overzicht wat ik maakte met een beetje de verschillen in modellen.
full
 
Laatst bewerkt:
De rc8 en 2009-2010 rc8r zijn wel machines die veel van je vragen, ze werken echt tegen je. Wat ik juist zo leuk vind. De 2011+ modellen rijden echt merkbaar een stuk soepeler.

Vind mijn RC8 ook geen makkelijke machine om te rijden, maar dat maakt hem ook wel erg leuk. Geen ABS, TCS of wat dan ook. Gewoon een lompe V-Twin met een bak vermogen en koppel en vering en remmen die er goed bij passen. Het kost even wat tijd om er mee om te leren gaan, maar dan is het een beest van een machine en rijd het geweldig leuk. Goedkoop zijn ze niet, maar tegenover mijn oude SV1000S is de RC8 een machine die op alle punten enorm veel beter is. Met de SV nooit een kneedown durven maken omdat de achterkant zo onstabiel was, zelfs met HyperPro vering. Met de RC8 kan ik zo plat gaan als ik wil en het blijf perfect stabiel aanvoelen. Alleen langzaam rijden op slechte wegen is wel echt een hel. Rijden in een 30-zone met slecht wegdek en drempels doe je niet voor je lol. Zodra je echter op een mooie 60/80 weg komt met bochten weet je gelijk waarom je deze machine rijd. Ga je er mee naar het circuit komt ie helemaal tot zijn recht. Ik geniet er iedere keer weer enorm van zodra de snelheid wat hoger komt te liggen :)
 
Wegens stukgelopen motorblok plan ik om mijn RC8R 1190, 2009 single spark engine, in onderdelen te verkopen. Motor is altijd heel goed verzorgd geweest maar een gebroken zuiger en gemalen carter hebben er anders over beslist om hiermee verder te gaan (gelukkig enkel motorschade, niet gevallen of zo).
Deze RC8R heeft echt alles zitten van opties: bijna alle Powerparts aanwezig (rem- en schakelset, blokprotectie, spatborden), Marchesini forged velgen, originele uitlaat (EVO 4 reeds verkocht), WP Competition cartridges en schokbreker, Nemesis TCS, STM slipperkoppeling, Oberon, KLS quickshifter, Brembo, carbon onderdelen, Superbike bedieningsknoppen, standaardvelgen compleet met regenbanden, JVP kuipwerk (net gespoten en bestickerd volgens Trackversie), reserveblokonderdelen van straat 1190 die nauwelijks gelopen hebben (2500km: zuigers, cilinders, cilinderkoppen, koppeling, versnellingsbak, krukas met drijfstangen), uiteindelijk ook frame + subframe + achterbrug (frame zonder papieren, wel geregistreerd op naam van vorige eigenaar bij KTM), kortom echt alles!!!
Ik wil deze onderdelen graag eerst op het forum hier aanbieden maar zullen ook vrij snel op Kleinanzeigen (Duitsland) en KTM forum (UK) aangeboden worden omdat daar ook een goede markt voor is. Alles kan verstuurd worden mits betaling van verzendingskosten. Wie iets koopt bij mij mag er echt vanuit gaan dat de onderdelen in zeer goede staat zijn en geen gebreken vertonen (als er al iets aan zou zijn dan maak ik dit zeker duidelijk via foto’s). Vorige eigenaar was een echte liefhebber en zelf ben ik ook iemand die zijn motor tot in de puntjes onderhoudt. De prijzen zijn niet onrealistisch hoog maar ook niet onrealistisch laag, RC8R onderdelen zijn nu éénmaal niet goedkoop. Misschien enkele richtprijzen: Marchesini forged velgen + Brembo Superbikeschijven (dikker, 5.5mm) + Pirelli Superbike slicks 1500€, KLS quickshifter 300€, vorkpoten met WP Competition vering met gesloten cartridges + extra binnenveren 1000€, WP Competition schokbreker 750€, complete kuipset track + nieuwe kuipruit + witte tank + reservetank 750€,…

Dus wie op zoek is naar onderdelen voor een upgrade of reserveonderdelen voor trackdays, dit is de moment. Lijst van beschikbare onderdelen en foto’s kunnen steeds opgevraagd worden via PB en mail. Op dit moment moet de motor nog volledig afgebouwd worden dus afhankelijk van welke onderdelen je zoekt zal dit mogelijks ook enige tijd kosten.
Mvg,
 
Wegens stukgelopen motorblok plan ik om mijn RC8R 1190, 2009 single spark engine, in onderdelen te verkopen. ....... Op dit moment moet de motor nog volledig afgebouwd worden dus afhankelijk van welke onderdelen je zoekt zal dit mogelijks ook enige tijd kosten.
Mvg,

Intresse altijd. Zeker voor de achterschok en oberon. Wat voor rem en koppelingspompen zitten/zaten erop? Ik en timo zagen jou toch op mettet?

Mvg,
Derek
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Derek,
jammer genoeg raak ik niet meteen aan een vervangblok en lijkt het erop dat het hoofdstuk KTM zal afgesloten worden. RCS rem- en koppelingspompen zaten erop (rempomp staat voorlopig op mijn Fireblade geïnstalleerd).
Als je via pm uw mailadres doorgeeft stuur ik anders eens de lijst op van beschikbare onderdelen. Motor moet wel nog gedemonteerd worden dus niet alles is onmiddellijk beschikbaar. Wil dit ook rustig aan doen zodanig dat alles goed en mooi gedemonteerd geraakt.
Mvg
Dieter
 
Superuitgebreid antwoord, dank!

Just curious: de witte 'wangstickers' op de -R, naast de koplamp: zijn dat inderdaad stickers en zijn die te verwijderen? Of is het meegelakt, of spuitwerk.


Ik heb zelf mijn rc8 na 3 maanden weggedaan voor een 2009-2010 rc8r. Kwam omdat ik een rc8r red bull limited edition kon kopen wat ik wilde. Het zijn allebij mooie fietsen, de R is natuurlijk wel verder door ontwikkeld en iets beter en vooral een stuk krachtiger. De 2009-2010 model heeft ook erg leuke extra's als je daar van houdt.

Vind zelf dat het grootte verschil in de rc8(r) fietsen pas na 2011 in de R kwam door de twinspark engine die een stuk soepeler loopt.

Dat hele zwart heeft natuurlijk wel wat, wat wel jammer aan de rc8 is dat de swingarm, subframe, voorvork, voorremschijven, en voetsteunen grijs zijn. Bij de rc8r is dit wel zwart, maar je hebt dan helaas wel een oranje frame en niet geheel zwarte kappen standaard.

De rc8 en 2009-2010 rc8r zijn wel machines die veel van je vragen, ze werken echt tegen je. Wat ik juist zo leuk vind. De 2011+ modellen rijden echt merkbaar een stuk soepeler.

De rc8r van 9500 euro die Timo liet zien is een 2009-2010 model. Speciaal is dat alle kuipdelen hoogglans zwart zijn ipv standaard mat. Als je echt op de centen zit kun je de lichtgewicht velgen die eronder zitten verkopen voor ong. 1500 en std velgen kopen voor ong. 500. Zelfde als het voorspatbord. Wel enorm jammer natuurlijk, maar Heb je hem voor 8500 :X Heb je gelijk al 1000 voor een deel van een super mooie lindemans uitlaat *O*

Hier nog een overzicht wat ik maakte met een beetje de verschillen in modellen.
[afbeelding]
 
Terug
Bovenaan Onderaan