900 rr ombouw. Waar laten jullie de accu?

m3rlijnz

MF'er
16 sep 2013
34
0
Voor de zelfbouwers/verbouwers/pimpers/knutselaars enz.


Voor mn eigen blade project wil ik een andere kont plaatsen en vind de r6 2006 schitterend!!
Alleen zo weinig plek voor een accu. Nu zit mn accu op een zeer rare plek (midden boven mn blok) i.v.m. knutsel-bakken-en-braaien-subframe r1 2002. Nu heb ik dus die r6 gekocht met alle toeters en bellen maar nog geen plek om dat giga varta power-station onder mn zadel te krijgen.

Nou heb ik natuurlijk een beetje lopen googlen en kom die van 60 eurie tegen maar ook van 320 eurie. En nou denk ik misschien verkeerd hoor maar we zijn toch al zo ver dat we niet zon giga blok nodig hebben? Mijn gereedschap is tegenwoordig flexvolt 54 volt en 9 ah. Theoretisch gezien zou mn startmotor dan een baan om de aarde moeten gaan inzetten!

Wat gebruiken jullie en waar verstop je die?
full
 
De accucapaciteit is alleen belangrijk wanneer je motor slecht start, dan moet je accu langer zijn best doen. Maar de meeste motoren met een goede afstelling en injectie starten altijd redelijk snel. Dus een andere verkeerde uitlaat en luchtfilters zonder afstellen is niet aan te raden met een kleine accu. Als je te weinig capaciteit hebt loop je de kans dat je moet duwen. 😉

Wat wel belangrijk is de CCA (Cold Cranking Amps) Dit geeft aan hoeveel stroom de accu 30seconden lang minimaal kan leveren bij 0 graden. De CCA moet overeenkomen met wat je start motor nodig heeft. In tegenstelling met schroefmachine moeten accu’s voor motoren kort veel stroom kunnen leveren.

Als in deze topic niemand je kan helpen met de juiste accu, dan zou je een kunnen vragen het motorsport deel van dit forum. Daar hebben ze meer ervaring met lichte en kleinere accu’s. Niet iedereen daar heeft een startmotor, maar daar zit wel genoeg ervaring met betrouwbare accu's.
 
De accu zit bij zo'n R6 gewoon in het subframe, onder de zit. Dus (maar dat moet je èigenlijk altijd doen) gewoon kont mèt het subframe kopen. En ja, dan gewoon de R6 accu gebruiken. Heb ik jaren gedaan op mijn GSXR1100 met zo'n kont en ja, de R6 accu.
 
Laatst bewerkt:
Subframe heb ik in bezit maar mn accu past niet in de hoogte. Zadel past dan niet. En misschien heeft iemand al een type accu voor een blade uit 96 gebruikt, die vrij klein is. :]
 
Laatst bewerkt:
Koop je een lithium ion accu van motobat. Super klein en steek je zo weg. Heb dit op mijn gsxr met caferacer kontje ook gedaan.
 
R6 kont komt uit 2006/2007 en is dezelfde als op de foto. Heb meteen een paar van jullie suggesties opgezocht en ben weer wat wijzer!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan