Distinguished Gentleman's Ride, zondag 24 september 2017

Legioentje

MF'er
25 sep 2014
33
0
Nijmegen
Op zondag 24 september 2017 wordt wereldwijd voor de 6e keer de Distinguished Gentleman's Ride georganiseerd.

In Nederland nemen diverse steden al een aantal jaren deel aan deze bijzondere rit om geld in te zamelen voor het goede doel (onderzoek naar prostaatkanker en suïcide onder mannen). Onder andere de wereldwijde organisatie Movember heeft zich aan dit evenement verbonden.

Dit jaar zullen wederom diverse steden in Nederland deelnemen: van Amsterdam tot Nijmegen, van Rotterdam tot Venlo. Er is altijd wel een rit in de buurt.

Bijzonderheid: klassieke of retro motoren én gedistingeerde kledij. Van café racers tot smoking.

Geef je op via de officiële pagina www.gentlemansride.com voor meer info over locaties, deelname en tijden.

Cheers!
 
Is er geen mogelijkheid om eerst de locatielijst in te zien voordat je besluit je in te schrijven?
 
Ik ben wel van plan om er heen te gaan, dat wil ik al een aantal jaar.
Ik moet nog wel eventjes een andere Motor regelen, maar ik denk dat dat wel gaat lukken.
Mijn opstap plaats zal Nijmegen Worden.
 
Nou Hé Hé .. er is eindelijk een adres bekent voor Amsterdam (das elk jaar een zware bevalling hoor)

Verzamelen bij het skatepark in de ,, Aambeeldstraat 12 Amsterdam vanaf 10 uur .. +- 12 uur gaat de groep rijden


Google Maps
 
anders organiseer je hem volgend jaar zelf
Nou dat zou voor het ritje wel beter zijn ..
Een grotere ongeorganiseerde tering zooi als dat ritje door Amsterdam heb ik nog niet mee gemaakt ..
Maar goed .. even naar de startplaats die bouwsels kijken is wel leuk.
 
Hallo, ik ga hem zondag rijden met startplaats Wageningen, neem een oude omgebouwde Honda cb400t mee...
 
Laatst bewerkt:
Voor Wageningen: vanaf 10 uur verzamelen op het Salvador plein en de rit start om ongeveer 12 uur en zijn terug om ongeveer 15:30 uur. Volgens de voorspellingen wordt het 20 graden, ideaal dus...
 
Ik moet nog wel eventjes een andere Motor regelen, maar ik denk dat dat wel gaat lukken.
Mijn opstap plaats zal Nijmegen Worden.

Niet gelukt ... volgend jaar gaat't worden.
Baal als een stekker.

Hoop op een grootse opkomst + een nog grotere opbrengst.
Nare k@t k@nker, grijpt veel te snel om zich heen ...

Alle deelnemers en toeschouwers een fantastische dag toegewenst; goed bezig!
 
Laatst bewerkt:
Nou Ere wie Ere toekomt ,, Ritje was nu Top .
Vorig jaar was het een kelere zooi .
maar nu was het echt goed georganiseerd .
Dus het was een leuk dagje :}

>>
 
Laatst bewerkt:
Dit jaar hebben ze in Wageningen weer een rit georganiseerd. Ik moet zeggen, super goed georganiseerd - een mooi plein waar iedereen makkelijk kon parkeren, een open kroeg waar koffie en broodjes werden verkocht. En nog best een aardige opkomst ook! 90 mensen hebben uit eindelijk de rit gereden - een prachtige toer rond wageningen, Oosterbeek, Arnhem: werkelijk prachtig.

En superveel gave motoren - oud, nieuw, heel veel bling. Er stonden machines die tienduizenden euro's waard waren. De tussenstop in Hotel Warnsborn was hartverwarmend: de eigenaar had voor gratis koffie en thee gezorgd en heerlijke broodjes gemaakt die voor een euro werden verkocht. Er stond bij de stop en startplek een heus springkussen en een mooie trampoline waar de kinderen op konden spelen!

Jammer. Jammer dat met deze 90 mensen welgeteld 871 euro is opgehaald voor het goede doel. Stichting Movember heeft haar naam geleend aan een grote groep posers die vooral zichzelf heel interessant vonden. Niets dan lof voor de organisatie, maar wat waren de meerijders een farce. Met gloeienddure choppers vooral gratis meerijden en dikdoen.

Ik schaamde me voor mijn eigen bijdrage. Ik heb gisteravond mijn rit (en de 900 euro die ik zelf had gekregen als sponsoring) maar omgezet naar de rit in Venlo. Waar met 70 man 2500 euro is opgehaald.

Wageningen, dat was eens, maar nooit meer.
 
Ben een paar jaar geleden eens wezen kijken in Wageningen, toen waren er al een hoop hipsters, maar wat ik zo voorbij zie komen op de sociale media heeft het een hoog 'kijk mij hipster zijn met mijn baard' gehalte. En dat is best jammer
 
Ik dacht altijd dat er eisen aan de motoren werden gesteld. Als ik het filmpje van Amsterdam zo bekijk mag alles meedoen. Wel gaaf (voor mij dan), na 9 minuten een Rickman Polaris kuip met - zeer vermoedelijk - een CX500 in beeld. Misschien volgend jaar toch maar eens meedoen.
 
Ik zit ook aan Amsterdam te denken voor volgend jaar - dat lijkt me een betere plek om naar toe te gaan. Daar wordt tenminste serieus gesponsord!
 
Terug
Bovenaan Onderaan