Devil uitlaat voor een 954 Fireblade

Gero

MF'er
18 mrt 2016
108
21
BREDA
Ik heb een Devil uitlaat gekocht , volgens de verkoopster pas deze op een 954 Fireblade.
De originele uitlaat was zo gedemonteerd maar de Devil uitlaat pas niet, de binnendiameter is veel te klein,
8c7u2u9t1bewc.jpg
t5mi11gj7nqcg.jpg
xi7jaaor73sfp.jpg












Moet ik soms die binnendemper afzagen of zo ?
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je van te voren foto's had bekeken? Ik zie meteen al dat je oude demper draadeinden uit de demper heeft uitsteken en de nieuwe heeft alleen maar gaten voor draadeinden.

Ook al zou je dat dempende trechtertje van je midpijp afzage nzit je nog steeds met je verbinding. Als de steek van de gaten overeen komt met de draadeinden zou je gewoon boutjes kunnen gebruiken, echter zit je dan nog steeds met de afdichting van de midpijp op de einddemper. Vervolgens mij is een plotse vernauwing van de diameter ook niet bevorderlijk voor de doorstroom van de uitlaatgassen
 
Ik neem aan dat je van te voren foto's had bekeken? Ik zie meteen al dat je oude demper draadeinden uit de demper heeft uitsteken en de nieuwe heeft alleen maar gaten voor draadeinden.

Ook al zou je dat dempende trechtertje van je midpijp afzage nzit je nog steeds met je verbinding. Als de steek van de gaten overeen komt met de draadeinden zou je gewoon boutjes kunnen gebruiken, echter zit je dan nog steeds met de afdichting van de midpijp op de einddemper. Vervolgens mij is een plotse vernauwing van de diameter ook niet bevorderlijk voor de doorstroom van de uitlaatgassen

Op die Devil zit een aparte pakking op, dat is het punt niet en die boutgaten komen wel overeen, het is die binnendiameter van die Devil, het lijk kleiner, maar het lijkt net of je die originele binnendempertje af moet zagen, anders past die Devil niet er niet over.
 
Dat is het stukje pijp tussen de demper en de voorbochten. Waarschijnlijk had de verkoopster een linkpijp die passend was voor die Devil demper. Even navragen bij de verkoopster of evt even langs Pajic (www.pajic.nl) om een passende linkpijp te laten maken ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je van te voren foto's had bekeken? Ik zie meteen al dat je oude demper draadeinden uit de demper heeft uitsteken en de nieuwe heeft alleen maar gaten voor draadeinden.

Ook al zou je dat dempende trechtertje van je midpijp afzage nzit je nog steeds met je verbinding. Als de steek van de gaten overeen komt met de draadeinden zou je gewoon boutjes kunnen gebruiken, echter zit je dan nog steeds met de afdichting van de midpijp op de einddemper. Vervolgens mij is een plotse vernauwing van de diameter ook niet bevorderlijk voor de doorstroom van de uitlaatgassen

Dit maakt geen zak uit.

De originele demper heeft tapeinden in de demper zitten en wordt aan de andere kant gemonteerd met 3 moertjes, de nieuwe demper heeft schroefdraad waar je vanaf de andere kant 3 boutjes in draait.

Ik kan het op de foto niet heel duidelijk zien, maar volgens mij is de opening waar je linkpipe ingaat bij de nieuwe demper een stuk kleiner ? Kloppen de afstanden tussen de bevestigingspunten wel of zit daar ook verschil in?

Ik denk eigenlijk dat deze demper niet voor een 954/929rr is maar voor een ander model motor :?
 
Dit maakt geen zak uit.

De originele demper heeft tapeinden in de demper zitten en wordt aan de andere kant gemonteerd met 3 moertjes, de nieuwe demper heeft schroefdraad waar je vanaf de andere kant 3 boutjes in draait.

Ik kan het op de foto niet heel duidelijk zien, maar volgens mij is de opening waar je linkpipe ingaat bij de nieuwe demper een stuk kleiner ? Kloppen de afstanden tussen de bevestigingspunten wel of zit daar ook verschil in?

Ik denk eigenlijk dat deze demper niet voor een 954/929rr is maar voor een ander model motor :?

Ik heb de verkoopster al benaderd , ze zegt stellig dat het moet passen op een Fireblade 954,
Ze werkt in een motorzaak in Barendrecht ze zal het dinsdag aan die monteurs daar vragen.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn , even een andere eindemper monteren, moet het wel de juiste zijn.
 
Dat ze het bij de monteurs na moet gaan vragen , roept bij mij al vragen op.
Heeft ze die demper zelf van een 954 afgeschroefd of heeft ze 'm ergens op de kop weten te tikken en het verhaal meegekregen dat het om een demper voor een 954 zou gaan?
Wil je geen centen uitgeven om 'm passend te moeten maken, zou ik 'm gewoon retourneren...
 
Laatst bewerkt:
Dat ze het bij de monteurs na moet gaan vragen , roept bij mij al vragen op.
Heeft ze die demper zelf van een 954 afgeschroefd of heeft ze 'm ergens op de kop weten te tikken en het verhaal meegekregen dat het om een demper voor een 954 zou gaan?
Wil je geen centen uitgeven om 'm passend te moeten maken, zou ik 'm gewoon retourneren...

Het is mijn eigen schuld, ik wou eigenlijk van te voren al de originele demper demonteren en meenemen om het te vergelijken met de Devil, heb ik dus niet gedaan, zo zie je maar , je vertrouw op iemand en je hoop maar dat je een goede koop heb gedaan.
 
Hoi mensen,
Kim hier (van de rode fireblade met uitlaat aan de verkeerde kant en de paarse). Tijd geleden dat ik hier kwam maar hoorde dat het niet wilde lukken met de devil dus meng me er even in voordat ik wordt afgeschreven als van alles en nog wat :)

Even om alle paniek te dempen: hij komt echt van een blade af. Nee heb hem niet ergens goedkoop op de kop getikt en nee ik probeer niemand af te zetten.

Baal er net zo hard van dat ie niet direct past op de blade gero, maar iets meer vertrouwen mag wel in de medemens... Zoals ik al zei wilde ik mijn best voor je gaan doen. Ik ben slechts verkoopster van kleding en voor techniek ga ik ook graag even naar mijn collega's van de werkplaats: veeeeeeeel meer ervaring.

Dus als je wilt staat dat aanbod nog steeds. Mocht het nou echt niet lukken en de devil niet beschadigd is bij pogingen hem erop te zetten wil ik hem wel terugnemen, maar liever help ik je zodat ie er wel op gaat passen.

Gr cimber
 
Op welke heeft ie gezeten? De 919 waar de demper aan de verkeerde kant zat of van een ander type? Als ie van de 919 af komt, gaat ie idd niet passen :N
Heb wel eens in het 900 topic voorbij zien komen dat de demper van de 929 op een 954 zou passen, maar of daar enige aanpassingen voor nodig zijn, weet ik niet zeker...
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is zou hij moeten passen, maar er moeten wel aanpassingen gedaan worden. Tis geen plug and play.

Heb net met gero gesproken en hij komt hem terugbrengen, dus dan is dat ook zo opgelost.

Dus als iemand nog een devil wilt hebben xD
 
Hoi mensen,
Kim hier (van de rode fireblade met uitlaat aan de verkeerde kant en de paarse). Tijd geleden dat ik hier kwam maar hoorde dat het niet wilde lukken met de devil dus meng me er even in voordat ik wordt afgeschreven als van alles en nog wat :)

Even om alle paniek te dempen: hij komt echt van een blade af. Nee heb hem niet ergens goedkoop op de kop getikt en nee ik probeer niemand af te zetten.

Baal er net zo hard van dat ie niet direct past op de blade gero, maar iets meer vertrouwen mag wel in de medemens... Zoals ik al zei wilde ik mijn best voor je gaan doen. Ik ben slechts verkoopster van kleding en voor techniek ga ik ook graag even naar mijn collega's van de werkplaats: veeeeeeeel meer ervaring.

Dus als je wilt staat dat aanbod nog steeds. Mocht het nou echt niet lukken en de devil niet beschadigd is bij pogingen hem erop te zetten wil ik hem wel terugnemen, maar liever help ik je zodat ie er wel op gaat passen.

Gr cimber
Hoi Kim
Ik vond het heel sportief van jou om die uitlaat weer terug te nemen en je heb gelijk ik moet een beetje meer vertrouwen hebben in mijn mede mens.
Nog succes met het verdere verkoop van je Devil uitlaat


Groet

Audy
 
misschien zit ik er helemaal naast, maar klopt het dat je oude demper met popnagels aan weerzijde vast zit?
waarschijnlijk wil je dit ook niet horen....open die hap, inkorten en moet jij opletten wat voor geluid er uit komt.....of is het je daar niet om te doen? Hoeveelheid kan je zelf bepalen, en demping is dan ook nog regelbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan