3D verstelbare clip-ons

V4Wim

MF veteraan
22 sep 2005
4.522
2
Voor mijn RSV Mille R uit 2000 ben ik op zoek naar iets om de zithouding te verbeteren. Ik heb ooit een SBK kit gehad op een Mille. Maar er moet dan gezaagd worden in de topkuip. En nette R kuipen liggen niet voor het oprapen. Dat is wel een voorwaarde omdat ik wel terug wil kunnen naar volledig origineel. Alternatief is dan 3D verstelbare clip-ons. Maar ik zie door de bomen het bos wat minder goed.

Wie heeft ervaring met dit spul? En is spul uit China ook waard om naar te kijken? Gilles is mooi, maar niet goedkoop.

Kortom, deel uw ervaring en kosten svp. :)
 
Ik heb eens een 600RR verbouwd naar naked. Ook met rechte clip ons (volgens mij met een hoek van 7 graden omhoog).

Je zit er wel "breder" door, maar niet rechtop. Je moet nog steeds naar voren hangen om bij de clip ons te komen. In mijn geval had ik ze recht gemonteerd dus dat zat zelfs iets meer naar voren dan met de originele positie.
Met een SBK stuur kan je recht op zitten omdat die meer naar achter zit en uiteraard langer is.

Soms kan je de originele ook omwisselen waardoor ze hoger komen te staan (linker rechts monteren en rechter links monteren) en soms is het ook mogelijk deze boven de kroonplaat te monteren ipv er onder. Wellicht dat er zulke opties bij jouw fiets ook van toepassing, maar dat zal je moeten uitzoeken.

Ik had destijds clip ons van Vortex, omdat die door stuntrijders gebruikt werden (en ik een stuntmotor aan het maken was). Ik heb geen ervaring met andere merken, maar als het een beetje bekend merk is zal het wel goed zijn denk ik.

Ik weet niet of ik Chinese clip ons zou gebruiken. Wellicht is het aluminium wel goed, maar boutjes van die Chinezen roesten altijd al wanneer je er naar kijkt dus bij zo iets als clip ons zou ik een goed kant en klaar setje kopen (maar dat is mijn eigen gevoel).
 
Laatst bewerkt:
De Gilles Tooling VarioBars zijn inderdaad de mooiste.
Maar ook de ABM/Spiegler versie is heel behoorlijk, en BKG maakt ze ook.

Bij het Chinese spul weet je nooit wat je uiteindelijk krijgt......
 
Laatst bewerkt:
LSL en PP-tuning is ook goed spul.
Beide maken geloof ik ook verhoogde clip-ons, misschien dat je daar wat aan hebt.
 
Ik had ze van tomaselli

OXMXE1B.jpg

Weet alleen niet meer wat de specifieke naam was..
 
Dank voor de tips allemaal. Ik ben specifiek op zoek naar 3d. En het beste zijn in mijn optiek de BKG. Maar de prijs is nog ff hikken. Hoewel, een sbk kit + topkuip waarschijnlijk nog duurder zal zijn. In mijn zoektocht kwam ik ook nog crazy iron en danmoto tegen. Die laatste levert echter geen 51mm die passen op mijn Öhlins. En crazy iron vind ik een wat obscure naam voor 2 best belangrijke dingen op een motor... :X
 
Plaatje van BKG:

vvpag%20%20untitled.bmp


Deze kun je echt alle kanten op draaien. :t
 
Dank voor de tips allemaal. Ik ben specifiek op zoek naar 3d. En het beste zijn in mijn optiek de BKG. Maar de prijs is nog ff hikken. Hoewel, een sbk kit + topkuip waarschijnlijk nog duurder zal zijn. In mijn zoektocht kwam ik ook nog crazy iron en danmoto tegen. Die laatste levert echter geen 51mm die passen op mijn Öhlins. En crazy iron vind ik een wat obscure naam voor 2 best belangrijke dingen op een motor... :X

Houd er rekening mee dat als je echt rechtop wilt zitten je met clip-ons ook vaak nog in de kuip moet zagen.
Vaak heb je ook nog verlengde kabels en/of remleidingen nodig.
 
Houd er rekening mee dat als je echt rechtop wilt zitten je met clip-ons ook vaak nog in de kuip moet zagen.
Vaak heb je ook nog verlengde kabels en/of remleidingen nodig.

Thnx. Zagen wordt hem niet. Volgens mij was ik bij mijn sbkkit destijds alleen andere remleidingen nodig.
 
Met van die 'ape-hangers' zit je ook recht op :P
hqdefault.jpg


Sorry kon het niet laten :)
Bij 'cafe-racers' zie je ook geregeld clip-ons. Wellicht zijn deze iets voor je. Ze zijn alleen niet in hoogte verstelbaar.
Op het Stuntforum las ik over een Duits bedrijf dat ook verstelbare clip-ons maakt/maakte voor 200 euro. Heb niet gekeken of ze die nog steeds maken.
Voor beidde clip-ons kan ik niets over de kwaliteit zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Dank je. Maar ik wil wel graag in hoogte verstelbaar. Heb dat bedrijf een bericht gestuurd.
 
Apex is ook een goede kanshebber. Kun je de stuurbuis ook nog in verschillende posities draaien. Op die manier is de hoek altijd goed.
full
 
Als je goed kijkt zie je dat dat wel mogelijk is.

Alleen door te draaien. Maar dan verandert de positie, en draaien de knoppen en hendels ook mee. Die je vervolgens weer op juiste positie moet zetten. Dan heb ik liever de Apex. Zijn ook fors goedkoper.
 
De Apex vind ik er veel professioneler uitzien,
Maar die andere kunnen ook omhoog en omlaag, alleen het verticale stompje zit andersom
Dat ziet er niet uit als je ze zo laag mogelijk zet.
Wat kosten die Apex eigenlijk?
(zit mobiel te klooien en kan ze zo niet vinden)
 
Die van Apex zijn een regelrechte kopie van de ABM/Spiegler versie, en die zijn vrijwel overal te koop.......
Ik heb ze ook op 1 van mijn motoren, en heb ze al regelmatig op klantenmotoren geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Die van Apex zijn een regelrechte kopie van de ABM/Spiegler versie, en die zijn vrijwel overal te koop.......
Ik heb ze ook op 1 van mijn motoren, en heb ze al regelmatig op klantenmotoren geplaatst.

Wat kosten ze als ik ze bij jou bestel? Apex komt op 225 inc verzenden.

Edit: als ik zo hier en daar even rondkijk kom ik al gauw op bedragen dik boven de 300. Dan kan ik de gok op de douane wel nemen.
 
Laatst bewerkt:
als je niet met je clippons kan leven qua comfort koop je toch gewoon een shoppert??? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan