Motor-Forum

Select Forum

MF Journalist: Test de TomTom Rider 450!

Admin

SMS BAN AAN naar 4636

Reg. datum:
24 jan. 2002
Functie:
Admin
Beste MFers,

In het kader van MF Journalist hebben we in samenwerking met TomTom weer een mooie actie weten te organiseren, daarom zoeken we drie testers voor de nieuwe

tomtom-1.jpg
TomTom Rider is al jarenlang één van de meest populair navigatiesystemen voor op de motor. Dit jaar heeft TomTom hun nieuwe navigatiesysteem voor motorrijders geintroduceerd: de TomTom Rider 450. Drie MFers krijgen de kans om deze te gaan testen.

Het is de bedoeling dat je de Rider een aantal weken test. Na een week of 4 moet je een goede mening kunnen vormen over het gebruiksgemak, de mogelijkheden, etc. Je bevindingen leg je vast in een testverslag dat op Motor-Forum wordt gepubliceerd.

Naar wie zijn we op zoek?
We zoeken motorrijders die in 4 weken tijd (vanaf medio/begin augustus) minimaal 1000 kilometer kunnen afleggen met de Rider. Het maakt niet uit wat je rijstijl is of wat voor motorfiets je rijdt, als je de Rider maar actief gaat gebruiken, b.v. om toertochten te rijden of om op vakantie te gaan.

Je hoeft ook geen ervaring te hebben met navigatiesystemen voor op de motor. Sterker nog, we zoeken juist mensen die helemaal geen ervaring hebben, mensen die enige ervaring hebben en mensen die al veel ervaring hebben (ook met andere navigatiesystemen).

Daarnaast moet je in staat zijn om je bevindingen te kunnen verwerken in een testverslag. Je hoeft geen ervaren journalist te zijn  maar je moet wel een beetje handig zijn met woorden. Als richtlijn moet je denken aan zo'n 1000 woorden. Ook moet je een aantal foto’s maken van waar de TomTom in terugkomt. Hoe afwisselender, hoe beter. Denk aan een paar 'unboxing’ foto’s, foto’s van het bevestigingssysteem, foto’s van de TomTom Rider op jouw motor en een paar mooie foto’s van jouw motor inclusief de TomTom op een mooie plek langs een gereden route. Met andere woorden, wees creatief!

Hoe doe je mee?
Lijkt het je leuk om mee te werken aan deze TomTom navigatietest? Stuur dan uiterlijk zondag 6 augustus een mail naar mfjournalist@motor-forum.nl en vermeld hierin:

• Je naam, leeftijd en geslacht
• Je nickname op MF. Heb je geen MF account? Dit is een voorwaarde. Eerst ff aanmaken dus! 
• Hoeveel kilometer je tijdens de testperiode van 4 weken denkt te gaan rijden
• Heb je al ervaring met een navigatiesysteem voor op de motor?
• Indien ja: met welke systeem/welke systemen en hoe lang?

Je kunt ook meedoen wanneer je al hebt meegedaan aan eerdere acties.

Hoe kiezen we de testers?
De eindselectie wordt gedaan in samenwerking met TomTom. Dit gebeurt redelijk willekeurig op basis van je profiel (o.a. of je al ervaring met een navigatiesysteem hebt) en of je ervaring hebt met het schrijven van producttesten, bijvoorbeeld voor MF. Een recensie schrijven kun je hier doen.

Na de selectie van de testers ontvangen degenen die uitgekozen zijn bericht van ons en worden verdere afspraken gemaakt over de navigatie-test. Je kunt er vanuit gaan dat de systemen medio begin/half augustus beschikbaar worden gesteld.

Overige algemene informatie over deze acties vind je hier: MF Journalist acties - Info en FAQ
MF @ Facebook - MF @ Twitter - Motormeuk @ Twitter

Admin

SMS BAN AAN naar 4636

Reg. datum:
24 jan. 2002
Functie:
Admin
De hierna volgende (product-)informatie is afkomstig van TomTom:

tomtom-6.jpg
Weet wat je te wachten staat

Weet wat je te wachten staat wanneer je de staande weergave van TomTom Rider gebruikt, die alle bochten in de weg voor je duidelijk laat zien. Dankzij waarschuwingen voor verkeersonveilige situaties en opstoppingen weet je wanneer je voorzichtig moet rijden.

tomtom-2.jpg
Houd contact

Gebruik je headset met Bluetooth® om te bellen via het touchscreen van je Tomtom Rider, waarop je alle contacten op je telefoon ziet. Als je niet aan het bellen bent, hoor je navigatie-aanwijzingen via de headset zodat je je ogen op de weg kunt houden.

Bedien je scherm

Het handschoenvriendelijke touchscreen biedt nieuwe gevoeligheidsniveaus. Het slimme scherm van de Rider 450 kan worden ingesteld voor gebruik met lichte of zware handschoenen, al naar gelang welke kleding je draagt.

tomtom-5.jpg
Kies je uitdaging

Kies niet alleen je bestemming, maar ook je reis door elk detail aan te passen aan je eigen wensen. Vergroot je routemogelijkheden door het aantal heuvels en bochten in te stellen op je navigatiesysteem of wanneer je je route
voorbereidt op MyDrive.

tomtom-3.jpg
100 routes vooraf geïnstalleerd

Ga op weg met 's werelds beste aanbevolen routes die offline beschikbaar zijn op je Rider 450. Deze zijn gekoppeld met Lifetime Wereldkaarten, LIVE Services Traffic en Flitsers zodat jij je kunt blijven concentreren op de weg.

tomtom-10.jpg
MF @ Facebook - MF @ Twitter - Motormeuk @ Twitter

Reg. datum:
22 aug. 2005
Mag je ook meedoen als je er al een hebt?

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
Kijk, daar zijn zo te zien wel een paar mooie updates in doorgevoerd! Ziet er veelbelovend uit. Aangezien ik de vorige TomTom al heb mogen testen (nogmaals dank daarvoor!) gun ik het dit keer graag een ander.
I'm not crazy, my mother had me tested!

VFigheR rc36-II

Reg. datum:
04 sep. 2012
Had graag mee gedaan, de reis staat al gepland.. helaas is dat voor deze actie al te vroeg. As maandag vertrekken naar spanje op de motor!
Aka Knakworst

Versys 650

Reg. datum:
06 okt. 2016
Helaas in die periode niet in staat om op de motor te zitten anders had ik graag meegedaan. Mocht september ook mogen dan graag, we gaan nog een lang weekend met vrienden op pad dus dan zou dat prima uitkomen.

Reg. datum:
14 sep. 2011
quote:
Bananeman schreef op 25 juli 2017 @ 16:07:

Weet wat je te wachten staat

Weet wat je te wachten staat wanneer je de staande weergave van TomTom Rider gebruikt, die alle bochten in de weg voor je duidelijk laat zien. Dankzij waarschuwingen voor verkeersonveilige situaties en opstoppingen weet je wanneer je voorzichtig moet rijden.

[afbeelding]

Leugens! Je weet niet wat je te wachten staat. Kom van een TomTom Rider v5 af, en nu deze TomTom 450 in bezit. De bochten e.d. worden veel minder accuraat weergeven op het scherm dan eerst. Jammers.

Poetsen, huh?

Reg. datum:
25 mei. 2012
In die periode ga ik straks een weekje Oostenrijk doen. Maar voor ik me hiervoor inschrijf:

Wat zijn de mogelijkheden van die Tomtom om van tevoren mijn route uit te stippelen op een laptop/computer?

Oh, en voor Tomtom: Gaan jullie nou ooit kaarten van Japan uitbrengen? Anders blijft het sowieso Garmin.

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
quote:
Eelco_ schreef op 26 juli 2017 @ 09:36:
In die periode ga ik straks een weekje Oostenrijk doen. Maar voor ik me hiervoor inschrijf:

Wat zijn de mogelijkheden van die Tomtom om van tevoren mijn route uit te stippelen op een laptop/computer?

Ik maak de routes voor mijn TomTom400 in Tyre, dat werkt uitstekend moet ik zeggen.
I'm not crazy, my mother had me tested!

Scars are signs of living

Reg. datum:
10 aug. 2003
Helaas heb ik (en mijn vader) geen tijd te rijden de komende tijd. Mijn vader wil nog een navi kopen maar nu nog niet.
Kampioen RS600 F2 2016

"LIKE" #185 Roy "R"acing site

Hier vaak motorspul te koop!

Ifitis broken don't fixit

Reg. datum:
18 dec. 2010
quote:
Eelco_ schreef op 26 juli 2017 @ 09:36:

Oh, en voor Tomtom: Gaan jullie nou ooit kaarten van Japan uitbrengen? Anders blijft het sowieso Garmin.

Best wel veel. Tyre is niet zo heel erg geschikt omdat deze geen TomTom kaart gebruikt. Dan kun je rare fouten in routes krijgen.

My Route App is oa wel geschikt.

TOMTOM Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )
Kawasaki Z750 2008

Reg. datum:
10 apr. 2016
Half augustus vertrek ik richting de Dolomieten voor een 1000+ km roadtrip én ik heb geen ervaring met motor navi's. Fits the bill, helaas voor mij net twee weken te laat: heb net een TomTom gekocht. Ben wel benieuwd naar de bevindingen

quote:
Boevie schreef op 27 juli 2017 @ 19:44:

[...]

Best wel veel. Tyre is niet zo heel erg geschikt omdat deze geen TomTom kaart gebruikt. Dan kun je rare fouten in routes krijgen.

My Route App is oa wel geschikt.

TOMTOM Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Da's wel heel raar dan, TomTom levert namelijk een gratis kopie van Tyre mee bij een nieuwe TomTom :? .

Ifitis broken don't fixit

Reg. datum:
18 dec. 2010
quote:
Silverarrow schreef op 27 juli 2017 @ 20:00:
Half augustus vertrek ik richting de Dolomieten voor een 1000+ km roadtrip én ik heb geen ervaring met motor navi's. Fits the bill, helaas voor mij net twee weken te laat: heb net een TomTom gekocht. Ben wel benieuwd naar de bevindingen

[...]

Da's wel heel raar dan, TomTom levert namelijk een gratis kopie van Tyre mee bij een nieuwe TomTom :?
.

Nja, maar ik hoef jouw niet te vertellen dat gratis niet altijd goed betekent?
Tyre is om de hoek komen kijken door het verleden van TomTom. TomTom heeft nooit een eigen routetool gehad zoals Garmin met basecamp en een gelijke kaart in het toestel. (Basecamp is te ingewikkeld voor veel mensen)
Omdat er iemand was die dit heel raar vond heeft deze privé een eigen routetool gemaakt op de googlekaart dat de naam Tyre kreeg.
TomTom heeft er nooit veel energie en geld ingestoken, vandaar dat het gratis en niet zo goed is.
Na copieeren en starten van de route in de navigatie staan veel routepunten naast de weg in het weiland. Dat is nog niet zo erg want de navigatie breidt dat wel recht, maar als routepunten op de verkeerde weghelft staan of in 1 of meerdere zijwegen, dan kun je rare lussen of keeroms krijgen.
Maar dat ligt eraan hoe de orginele route loopt. Meestal valt het mee, soms zijn de fouten echt erg.
In de wintermaanden kun je ook geen routes plannen over bergpassen met een wintersperr.
Maar ook bij andere routetools gebeurt dit omdat wegen iets anders op de gebruikte kaart liggen in vergelijking met de door TomTom kaart.
Boevie wijzigde dit bericht op donderdag 27 juli 2017 21:30 (1%)
Kawasaki Z750 2008

Reg. datum:
10 apr. 2016
Afgelopen week heb ik 2000+ km aan routes uitgezet met Tyre, dus dan ik ben benieuwd. Het is niet meteen het meest intuitieve programma, maar als je wat handleidingen op internet leest is het goed te doen.

Kawasaki vn 800

Reg. datum:
04 jul. 2015
Super leuk! Ik heb gemaild :)

Reg. datum:
29 jul. 2012
Misschien wel handig voor het voorrijden binnenkort ;)
Suzuki GS450L Chopper uit 1987 / Kawasaki GPZ400R uit 1985 / Honda XL600R uit 1989 ./. Break free from the box, throw a leg over that seat, grab a handful of throttle and twist.

Reg. datum:
22 jan. 2017
Sinds een jaar mijn rijbewijs heb en sinds een jaar een kawasaki versys 650.rij altijd achter iemand aan met een tom tom 😁..ik wil er wel 1 uit proberen omdat mijn man en ik er 1 willen kopen maar nog niet weten welke

CX500, GL500, GL1000, etc

Reg. datum:
06 aug. 2001
Ja, leuk om te doen. Ik heb een mail gestuurd.

Reg. datum:
24 mrt. 2015
Top actie, direct ingeschreven. Met de vakantie in het vooruitzicht zou dit een mooie toevoeging zijn op al het garmin geweld om mij heen :)

Reg. datum:
24 nov. 2016
Ik gebruike Tyre toch al een jaar en heb niet echt veel problemen. Af en toe een rare kronkel op de tomtom kaart maar dat geeft geen grote issues. Ik loop zelf wel altijd snel na wat Tomtom van e tyre kaart maakt. Wel opletten als je GPX op tyre importeert, daarin krijg ik wel vak rare loops of haken naar zijwegen en dan weer terug.

GL1500+zijspan VRSCR FJR1300

Reg. datum:
06 jun. 2001
Wanneer worden de uitgeloten personen bekend gemaakt ?

CX500, GL500, GL1000, etc

Reg. datum:
06 aug. 2001
quote:
Harley schreef op 03 augustus 2017 @ 19:27:
Wanneer worden de uitgeloten personen bekend gemaakt ?

Aanmelden kan tot 6 Augustus, ik kan me zo maar voorstellen dat het begin volgende week bekend gemaakt wordt.

Reg. datum:
30 sep. 2009
Spannend heb me vorige week ook aangemeld gaan 17 augustus 14 dagen en zo'n 4100 km rijden...
landen met motor geweest, duitsland,belgie,luxemburg,zwitserland,liechtenstein,frankrijk,oostenrijk,zwitserland,italie,slovenie,tjechie..

MF Redactie

Reg. datum:
14 jul. 2007
Ben benieuwd of deze wél waterdicht is :P
Z1000SX '14 | Full Akrapovic | K&N | Woolich ECU | Puig double bubble | Hyperpro | SW-Motech crashpads & een Thundercatje

Nu met 2 cilinders!

Reg. datum:
11 jul. 2001
En mogen de testers 'm ook houden? :)
Startersmotor.nl - 11kW-35kW | Motorverzekering | MotoZoekers.nl | YouTube

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.