ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Zwart met groen :Y

0fb6b083bd2f09cb8adc540c5f13806b.jpg
 
Even een kleine opiniepeiling / raadgevend referendum ;) voor wat betreft de velgen van Chris.
(Ja ik weet, het is niet de mooiste photoshop ever, maar even voor het idee)

[afbeelding]

- Goud (laten)
- Antraciet
- Zwart met groene rimstriping)
- Wit
- Groen
- Zwart
- Rood

(Ik persoonlijk, ga toch voor zwart met een of andere vette groene rimstriping)

Kom maar door!

Wit ziet er toch ook gaaf uit...
 
Laatst bewerkt:
Mijn voorkeur zou zwarte met groene rimstriping zijn :) :Y

Al moet ik zeggen, groene velgen staat ook absoluut niet verkeerd!
 
Ik denk eraan om een zx10r te kopen (of gsxr1000).

Kunnen jullie mij misschien vertellen waar ik op moet letten bij een '04/'06/'08 model?

Ik vind het wel een erg brute machine om te zien, maar hij oogt zwaar. Is dat ook te merken in het stuurgedrag?
 
Alle velgen zijn al zo zwart. Zou juist iets van groen kiezen of goud laten tot je er zelf uit bent.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eraan om een zx10r te kopen (of gsxr1000).

Kunnen jullie mij misschien vertellen waar ik op moet letten bij een '04/'06/'08 model?

Ik vind het wel een erg brute machine om te zien, maar hij oogt zwaar. Is dat ook te merken in het stuurgedrag?

04 is bruut en het rijwiel gedeelte geeft
Minder vertrouwen.

De 06 is minder agressief, rijd ook gewoon lekker.

08 de motor rijd soepeler en makkelijker.
Erg fijn rijwielgedeelte.

Als je de kans hebt zou ik lekker gaan proeftijden. :t
 
Na enkel maar circuit te rijden laatste jaren met kortere gashendel vond ik de gas toch wat aan de lange kant op de 10.
Dus heb eens geprobeert of ik die 40.5mm hendel vanuit de gsx-r pas krijg in de zx10r (36.5mm standaart).
Enigste wat ik moest doen was met een fijn boortje voorzichtig die 2 nokjes binnen een van die 2 alu delen om het gashendel wegslijpen en aan het frame-radiator de kabel meer speling geven dus ga ook een r6 gashendel bestellen voor de 10 :P enigste "nadeel" is dat die r6 hendel ongeveer een halve cm korter is maar ik heb aftermarket clipons en renthal handvaten dus dat valt niet op ;)
Voor nog geen 4e van de prijs van een snelgas en minder werk zelfde effect veel korter dan met die 40.5mm zou ik hem ook niet willen :N
 
Goud zie je veel in Thailand, en moet zeggen dat ik het wel mooi vind! Alleen ben bang dat het snel gaat vervelen! Dus ik zou gaan voor zwart met groene striping!!!
 
Na enkel maar circuit te rijden laatste jaren met kortere gashendel vond ik de gas toch wat aan de lange kant op de 10.
Dus heb eens geprobeert of ik die 40.5mm hendel vanuit de gsx-r pas krijg in de zx10r (36.5mm standaart).
Enigste wat ik moest doen was met een fijn boortje voorzichtig die 2 nokjes binnen een van die 2 alu delen om het gashendel wegslijpen en aan het frame-radiator de kabel meer speling geven dus ga ook een r6 gashendel bestellen voor de 10 :P enigste "nadeel" is dat die r6 hendel ongeveer een halve cm korter is maar ik heb aftermarket clipons en renthal handvaten dus dat valt niet op ;)
Voor nog geen 4e van de prijs van een snelgas en minder werk zelfde effect veel korter dan met die 40.5mm zou ik hem ook niet willen :N

Ik heb die mod gedaan met een stukje pvc buis werkt perfect!
 
Ik heb die mod gedaan met een stukje pvc buis werkt perfect!
Ben net gaan rijden-testen vind het wel vrij kort met die 40.5mm erg gevoelig bij oppikken van gas je moet een stuk meer opletten wat je doet dan met origineel hendel... ideaal zou zijn net ertussenin dus een hendel van ongeveer 38-39mm maar heb me al suf gegoogled en die vind ik niet ze gaan meestal van 32-36-40-42-44 38 heb ik nog nergens gezien :N
 
Ben net gaan rijden-testen vind het wel vrij kort met die 40.5mm erg gevoelig bij oppikken van gas je moet een stuk meer opletten wat je doet dan met origineel hendel... ideaal zou zijn net ertussenin dus een hendel van ongeveer 38-39mm maar heb me al suf gegoogled en die vind ik niet ze gaan meestal van 32-36-40-42-44 38 heb ik nog nergens gezien :N
Net rijden ? heb jij er winterbanden onder dan ? :+ :+ 8-) 8-)
 
Ben net gaan rijden-testen vind het wel vrij kort met die 40.5mm erg gevoelig bij oppikken van gas je moet een stuk meer opletten wat je doet dan met origineel hendel... ideaal zou zijn net ertussenin dus een hendel van ongeveer 38-39mm maar heb me al suf gegoogled en die vind ik niet ze gaan meestal van 32-36-40-42-44 38 heb ik nog nergens gezien :N

Dan kun je ook een progressieve hendel maken. Door een stuk pvc erop te lijmen (goede lijm gebruiken!) Welke je in het begin van de trekkende kant een stuk af vijlt kun je je opname wat zachter houden en daarna als snelgas.
 
Hallo allemaal,
Ik kom even een beetje rondneuzen, heb in het verleden 7 jaar een zx6rr uit 2003 gereden en deze toen verkocht en vervangen voor een FZ1N.
Dit was toch echt niet naar mijn zin dus nu mijn zoektocht naar een Zx10r 2008/2009.

Mocht iemand er 1 zien of te koop hebben hou ik me aanbevolen.....o ja........kleur Groen😉

Groeten Berry
 
Dan kun je ook een progressieve hendel maken. Door een stuk pvc erop te lijmen (goede lijm gebruiken!) Welke je in het begin van de trekkende kant een stuk af vijlt kun je je opname wat zachter houden en daarna als snelgas.
Mocht je het nog niet eerder hebben gezien, zoiets dus:
 
Hey mannen vraagje: kettingset is aan vervaning toe. Wat raden jullie aan qua tandwielverhouding? Stock is 17/39. Zat te denken aan 41 of 42 achter. 16 voor lijkt me niet handig vanwege evt aanlopen?
 
Hey mannen vraagje: kettingset is aan vervaning toe. Wat raden jullie aan qua tandwielverhouding? Stock is 17/39. Zat te denken aan 41 of 42 achter. 16 voor lijkt me niet handig vanwege evt aanlopen?

Gewoon 16 voor en 41 achter,zou niet weten wat er aan moet lopen.
 
Gaat dat niet aanlopen bij de kettinggeleider? Maar -1 voor staat gelijk aan + 3 achter toch? Maar doe dan 16 voor als dat geen problemen geeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan