ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

@MTFDarkEagle ,map deze in de OP?
full
 
Hey mannen vraagje: Volgende week maandag circuitdagje Zandvoort staan. Nu had ik de vorige keer problemen met geluid. Ik twijfel alleen of dit nu inlaat of uitlaat geluid is.

Zijn er hier mensen die wel eens problemen hebben met max aantal DB hebben op het circuit door inlaatgeluid met hun zx10?

Weet dat met mijn r1 uit 99 dit wel al had het geval was.
 
Laatst bewerkt:
Hey mannen vraagje: Volgende week maandag circuitdagje Zandvoort staan. Nu had ik de vorige keer problemen met geluid. Ik twijfel alleen of dit nu inlaat of uitlaat geluid is.

Zijn er hier mensen die wel eens problemen hebben met max aantal DB hebben op het circuit door inlaatgeluid met hun zx10?

Weet dat met mijn r1 uit 99 dit wel al had het geval was.

Met mijn ZX10R nooit problemen gehad. Ook niet op Zolder. Was originele luchtfilter en Leovince slip-on...
 
mijn eerste motor was een zx9r, hierna een lelijke, maar comfortabele uitstap gemaakt naar een BMW r1150rt. maar nu heb ik toch weer een kawasaki op het oog. een zx10r uit 2004.

wat zijn de euvels van deze motor? waar ik op moet letten naast de gebruikelijke aandachtspunten? bij de zx9r waren het bijvoorbeeld de zakkende cilinderbussen

mijn dank is groot...
 
Hey mannen vraagje: Volgende week maandag circuitdagje Zandvoort staan. Nu had ik de vorige keer problemen met geluid. Ik twijfel alleen of dit nu inlaat of uitlaat geluid is.

Zijn er hier mensen die wel eens problemen hebben met max aantal DB hebben op het circuit door inlaatgeluid met hun zx10?

Weet dat met mijn r1 uit 99 dit wel al had het geval was.
Rij al weer wat jaartjes op CPZ met mijn 10 incl Akra. Nog nooit last van het geluid gehad.

mijn eerste motor was een zx9r, hierna een lelijke, maar comfortabele uitstap gemaakt naar een BMW r1150rt. maar nu heb ik toch weer een kawasaki op het oog. een zx10r uit 2004.

wat zijn de euvels van deze motor? waar ik op moet letten naast de gebruikelijke aandachtspunten? bij de zx9r waren het bijvoorbeeld de zakkende cilinderbussen

mijn dank is groot...
Zoek eens op "kwaal" in dit topic, dan vind je de informatie :Y.
 
Laatst bewerkt:
Hey mannen vraagje: Volgende week maandag circuitdagje Zandvoort staan. Nu had ik de vorige keer problemen met geluid. Ik twijfel alleen of dit nu inlaat of uitlaat geluid is.

Zijn er hier mensen die wel eens problemen hebben met max aantal DB hebben op het circuit door inlaatgeluid met hun zx10?

Weet dat met mijn r1 uit 99 dit wel al had het geval was.

Was wel heerlik weer maandag, was er zelf ook met de gele SV van me vrouw.

met me kawa nooit problemen gehad op cpz, iets korte akra demper met db killer, open pipecross filter voor de rest standard.
 
Hmm wellicht dat m'n K&N filter nog voor het teveel aan dB kan zorgen.
In elk geval vorig jaar van Hans een originele demper overgenomen, kijken of dit helpt :)
Reed hiervoor wel met een mivv gp met db killer(behoorlijk stil dan).
 
Waar is dat?

Nu ik de 10 weer heb lopen moet ik even flink testen voordat ik woensdag ochtend weg ga om 5 dagen te rijde met als verste punt Tsjechië..
 
Start lokatie is de parkeerplaats La PLace bij Maarsbergen afrit 22 aan de A12.
Vergeet niet dat er met een volle tank wordt gestart; tanken kan daar bij de Tango; om 10 uur !! rijden we weg.
 
Hmm wellicht dat m'n K&N filter nog voor het teveel aan dB kan zorgen.
In elk geval vorig jaar van Hans een originele demper overgenomen, kijken of dit helpt :)
Reed hiervoor wel met een mivv gp met db killer(behoorlijk stil dan).

Heb op men Gen1 ook een K&N filter en de MIVV GP slipon met db killer.
Op Zolder krijg ik garantie een zwarte vlag als ik vol voorbij de eerste paal rijd.
Ik kan daar gewoon opschakelen en dan is het geen probleem.
Laatste sessie doe ik dat niet en krijg ik dus wel een zwarte vlag..
Weet niet of je op Zandvoort ook je stijl wat kan aanpassen aan de meetpalen?

Ik denk dat het vooral aanzuig geluid is dat je kan nekken.
 
Heb op men Gen1 ook een K&N filter en de MIVV GP slipon met db killer.
Op Zolder krijg ik garantie een zwarte vlag als ik vol voorbij de eerste paal rijd.
Ik kan daar gewoon opschakelen en dan is het geen probleem.
Laatste sessie doe ik dat niet en krijg ik dus wel een zwarte vlag..
Weet niet of je op Zandvoort ook je stijl wat kan aanpassen aan de meetpalen?

Ik denk dat het vooral aanzuig geluid is dat je kan nekken.

Moeilijk te zeggen allemaal. Heb bij mijn 08 het inlaat kannaal gedempt. Een speciaal stil luchtfilter gemonteerd. De kuipen volledig geisoleerd en een db killer in de akra zitten. En nog krijg ik wisselvallig een zwarte vlag. Heb vorige keer ook een uitdraai van de geluidsmeti gen gevraagd. En daar zat ik er inderdaad meestal 2 a 3 db onder. Met een paar uitschieters naar 2 a 3 db er boven.
 
Heren, Dames,

Heeft er iemand van jullie nog een setje originele rem en koppelingshendel
liggen van een ZX-10R 2006-2007? Ik weet niet of eerdere en/of latere modellen hetzelfde zijn.

Groeten.
 
zo vandaag voor het eerst met de zx10 het circuit op geweest, cpz met racecracks

motor hield zich goed, gearindicator is alleen erg traag en de voorremmen trillen bij aanremmend insturen dus moeten wss vernieuwd worden

Tijden waren stuk slechter dan 6-7 jaar terug (12 seconden langzamer....) maar wel heel veel lol gehad, beestje is snel zat
 
Terug
Bovenaan Onderaan