MT07 en bandenspanningsmeter

paulmichel

Rookie
26 jul 2017
2
0
EDEGEM (België)
Dag beste motorfanaten uit Nederland.
Ik ben Paul en reed vroeger met een Yamaha Tricker, daarna met een Yamaha WR250X en nu met een Racing Blue Yamaha MT07.
In België hebben wij ook een MT07 forum maar helaas maar met 3 leden.

Daarom stel ik de vraag aan jullie: hoe meten jullie de bandendruk van de voor-en achterbanden? Vroeger had ik deze 'gauge' (zie bijlage). Deze was bruikbaar voor de Tricker en de WR250X, maar helaas niet meer voor de MT07 (vanwege de schijfremmen die de plaatsing van de 'gauge' onmogelijk maken.
Kunnen jullie mij helpen aub?
Alvast bedankt
full
 
Vriendelijk bedankt voor uw snelle respons, aka Spook, aka Daan en aka Rembrandt.
Ik was er tenstelligste van overtuigd dat ik van onze Nederlandse 'vriend Bikers' bruikbare informatie zou krijgen.
Zijn er nog leden uit België op jullie forum, of is er een manier via dewelke ik ze zelf kan identificeren op het forum?
Ik zou graag een rondrit willen maken met mensen die ook een MT07 hebben, maar die zouden dan in de buurt van Antwerpen of de provincie Antwerpen dienen te wonen. Of niet al ver van de Nederlandse grens (ik kom regelmatig in Putte NL, Ossendrecht, Breda of Terneuzen, Breskens, Cadzand).
Ik wens jullie allen nog veel veilige motoritten. (Snel rijden is makkelijk, traag rijden is moeilijk maar blijft een uitdaging...).
Groeten en vooral een fijn weekend,
Paul
 
Het hele probleem jaren geleden opgelost door een voetpompje met goede drukmeter te kopen.
Ik heb nog geen motor gezien waar het nippeltje niet op past. En ik kan thuis de druk niet alleen controleren, maar ook aanpassen. En de auto ook.
Heb overigens een 2017 Tracer. Past de pomp ook prima op.
 
Ik gebruik deze bandenspanningsmeter voor mijn Yamaha MT-07. Kan overal prima bijkomen. En anders is haakse ventielen idd een optie. Had deze ook op mijn racer. Werkt erg makkelijk.

Er is overigens ook een speciaal MT-07 topic op dit forum klik :) .
 
Ik gebruik deze bandenspanningsmeter voor mijn Yamaha MT-07. Kan overal prima bijkomen. En anders is haakse ventielen idd een optie. Had deze ook op mijn racer. Werkt erg makkelijk.

Er is overigens ook een speciaal MT-07 topic op dit forum klik :) .
De Topeak is inderdaad de beste portable bandenspanningsmeter op de markt. Zeer nauwkeurig, met aflaatfunctie, en gaat nooit stuk (althans ik heb er nog nooit eentje terug gekregen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan