Is mijn volgende motor elektrisch?

Ehm, is het verneuken van het milieu waar we direct van afhankelijk zijn geen rechtse hobby, en is het niet meer dan logisch dat we dat weer eens even normaliseren?
 
Het milieu is natuurlijk belangrijk.
Maar die strafmaatregelen vind ik pure manipulatie: motorrijdertje treiteren.
Mensen alleen maar op kosten jagen. Politici hallucineren teveel.
Positief stimuleren is beter.
Wat ik al eerder zei: het is voor sommige mensen nu al een prachtig alternatief.
En de groep die elektrisch rijdt, zal toenemen waar dat mogelijk is.
Echter het is idioot dat ik als benzinerijder niet meer gezien wordt als koning van de weg, prins van de viertakt.
Nederland en Europa lijken steeds meer op Noord Korea.

Kortom: ik geloof in een natuurlijk overgang, gaat helemaal vanzelf.
De overheid verziekt meestal goed werkende dingen.
 
Laatst bewerkt:
Toch sluit ik niet uit dat dat mijn volgende motor voor erbij, elektrisch is. :) Ik vond mijn proefritje op een Zero een unieke ervaring en eigenlijk best leuk. Ik wil er dus best eentje voor erbij. Dat het goed voor het milieu is, is mooi meegenomen echter voor mij geen hoofdzaak. De overheid spreekt met gespleten tong. Militaire voertuigen voldoen amper aan een norm. De JSF vliegt gewoon op kerosine de aankomende dertig jaar. Geen minister rijdt elektrisch.
De brandweer rijdt gewoon op diesel. enz enz.
Zelf maar eerst het goede voorbeeld geven, daarna pas de burger proberen te piepelen met milieu-zone gekte.
Verbrandingsmotoren zijn echte motoren :)
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook gekeken bij welke snelheid die actieradius gehaald wordt?

ACTIERADIUS ZERO S ZF13.0 +POWER TANK
Stadsverkeer, 325 km
Snelweg, 89 km/h, 198 km
» Gecombineerd, 246 km
Snelweg, 113 km/h, 163 km
» Gecombineerd, 217 km
EU Richtlijn 134/2014, Bijlage VII, 168 km
Hmm ... dat is idd al minder positief ...
Maar nog steeds vlotjes 1x naar het werk en terug. Of beter, naar huis en terug naar het werk, want opladen zou ik daar juist doen verm8tsik dat daar (tot nu toe toch nog) gewoon gratis kan doen.
 
Met benzinemotoren wordt het straks slalom rijden om de grote steden heen door Europa.
Men zou eerst beginnen (in België althans) met een volledig diesel verbod in de steden, zelfs voor de allernieuwste. Benzine zal natuurlijk snel volgen. Storm in een glas water zeg ik, want ** zie laatste quote
Maar ik moedig iedereen aan die het wil en kan betalen om over te stappen.
... Ik zou zeggen... maak een proefrit. Het zal je verbazen.
Ik zou maar al te graag overstappen en een proefritje maken. Maar heb geen haast, want het is nog steeds de aankoop prijs die mij uitsluit. De actieradius is bijzaak voor mij zolang ik de zekerheid heb 1 woon werk rit te kunnen doen.





**
Het milieu is natuurlijk belangrijk.
... Politici hallucineren teveel.
Ben ik het mee eens, het milieu IS belangrijk. Maar de politiek misbruikt de "klimaatopwarming" om ons (nog meer) uit te zuigen.

De particuliere auto/motor maakt echt maar een héél klein deel uit van de co2 uitstoot wereldwijd, maar is echter een van de belangrijkste melkoeien van de staat ... dus ...

Ik hoop dat, oftewel elektrisch rijden snel betaalbaar wordt voor de gemiddelde mens (want dat is het nu lang niet), oftewel het brandstofrijden ook nog betaalbaar blijft, want anders vrees ik dat voor mij (en velen anderen) het auto/motorrijden niet meer mogelijk zal zijn, en eerder vroeg dan laat.

Edit: al heb ik toch het flauwe vermoeden dat de staat het nooit zo ver zal laten komen dat de gemiddelde mens geen auto meer zal hebben, want dat benadeeld ook hun want hun melkkoe produceerd dan niet goed meer ...

... ach ... we zullen wel zien, zei de blinde ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alle regels zijn zo krom soms
Amsterdam, milieuzone:
Alle dieselbestelauto's ( n1-voertuigcode) van voor (Datum Eerste Toelating) 1-1-2000.(nu al)
Alle scooters, brommers en snorfietsen, 2-takt en 4-takt, van voor (Datum eerste toelating) 1-1-2011.(vanaf 2018)

Dus een 17 jaar oude diesel mag de stad nog in maar een 8 jaar oude 4-takt scooter niet
Denk dat een 4-takt scooter minder uitstoot dan een oude diesel
van de 2-takt snap ik het nog wel
Maar doe het in fases: begin met milde regeling en dan steeds strenger (zorg bijvoorbeeld dat mensen eerst gestimuleerd worden om een elektrische scooter/fiets te kopen en niet dat het verplicht moet, er zijn genoeg mensen die afhankelijk zijn van hun scooter en niet zo makkelijk een nieuwe kunnen kopen.)


Zo ook elektrische vrachtwagens:
Heineken wilde geen elektrische vrachtwagens kopen omdat deze een stuk duurder waren dan diesel. Pas toen ze €75.000 subsidie kregen per elektrische vrachtwagen hebben ze er een paar gekocht.
(vind het van zo'n groot bedrijf wel een beetje mierenneuken op dat gebied, ze maken €2,1 miljard winst, die 75.00 is maar 0,004% van de totale winst. Vind dat zo'n bedrijf dat wel een beetje verantwoordelijkheid mag nemen voor het milieu zonder subsidie, maar van de andere kant moet je iedereen natuurlijk wel gelijk trekken)
 
@ DKP..... volgens mij zijn we kritisch en zijn we het wel eens.
Terecht zeg je dat de actieradius prima te doen is, als ze je de mogelijkheid bieden om tijdens je werk bij te laden. Dat maakt dus elektrisch rijden mogelijk als je het zou willen. I.d.d. is de aanschafprijs behoorlijk hoog.
Toch, zoals hier al eerder werd geschreven, bespaar je op dingen als olie en benzine.

Over rare beslissingen gesproken. Het bedrijf dat Gen X maakt, loost al jaren lang gif in de rivier en dat doen ze nog steeds, wat minder, gewoon met toestemming van onze eigen overheid. WIJ krijgen dat binnen via drinkwater en dan wordt er gezegd dat het slechts .. een beetje.. is. Zelfs in bier zitten plastic deeltjes. Het is mooi als we kritisch blijven.
 
Ehm, is het verneuken van het milieu waar we direct van afhankelijk zijn geen rechtse hobby, en is het niet meer dan logisch dat we dat weer eens even normaliseren?
Oh nee? Wie wil er altijd meer asfalt? Wie wil er 130 rijden? Wie subsidieert bedrijven door gas en stroom tarieven kunstmatig te verlagen? Wie houdt de NAM en de Shell de hand boven het hoofd? Wie zijn de enige vrienden die een Tesla kunnen betalen?
Verneuken van het milieu is gewoon een rechtse hobby.
 
Ik ben misschien wat vroeg maar ik denk dat Shell over 30 jaar spijkerbroeken verkoopt van biologisch katoen. :)
 
Die stroomprijzen discussie is achterhaald.
Nederland koopt al veel zonne-energie in de zomer van Duitsland. Wij hebben zoveel linkse ziekmakende en alles remmende regelgeving dat we door iedereen zijn ingehaald. Half Duitsland ligt vol met zonnecellen.
Als Tesla vandaag de dag in Nederland had gewoond, had hij zich uit wanhoop gericht op rieten mandjes maken. :)
 
Los van het milieu, ik snap dat het belangrijk kan zijn, is het ook gewoon een nieuwe vorm van vervoer die ook leuk is.
In de transitie lijkt het me logisch dat er gewoon steeds meer elektrische voertuigen bij blijven komen. Waar het makkelijk kan, is dat een goede ontwikkeling. Daar zit snel winst.
Het plezier van elektrisch rijden is al een paar keer voorbij gekomen.
  • Trekt razendsnel op;
  • Je kan je vrij stil verplaatsen.
  • Gratis
Energie die je over hebt mogelijk uit je eigen zonnepanelen gebruiken om te laden. (dus energie opslaan om later bv als het donker is, te gebruiken voor vervoer.)
Minder onderdelen die stuk kunnen gaan.

Dat spreekt toch ook wel aan, toch?
 
Laatst bewerkt:
ik ben vooral benieuwd naar wanneer er betaalbare tweedehandsjes gaan komen.

las over de zero dat het batterijen pak dik 5 ton meegaat. mijn k75rt is nu bijna pas bij de 2...
 
Ze staan af en toe al op Merktplaats.
Als ze zo lang meegaan, 5 ton, zou je verwachten dat ze ze wel lang zouden houden?
 
De prijs staat er bij 10.990 euri.
Zero is niet nieuw, want hij heeft al kilometers er opstaan.

Onder de 10.000 heb ik ze nog niet gezien.
 
@Hremie..... ik vind ze ook niet echt mooi. Waarschijnlijk remt een hele kuip teveel af. Ik heb ze ook nog niet gezien met een windscherm erop.
Zo "naked" zijn ze wel praktisch.. misschien een koffertje erop.....even schuurtje uit... tuintje uit... en rijden maar....
Korte stukjes zijn zo prima te doen.. daar blinken ze echt in uit.... op temperatuur komen van de motor en waterkoeling is onnodig.
Zouden die accu's het ook goed doen in de winter, als het erg vriest?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan