Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heerlijk gereden dit weekend.
Zondag een leuke jerrycan gekocht, wordt waarschijnlijk een soort van zijkoffer.
full


De jerrycan mee naar huis brengen was wel een uitdaging ;)
full
 
Ik zou er een nieuwer modelletje koffer opgooien. Of het ding moet er 1 of 2 keer per jaar een dag op komen, dan is het minder erg .

Hij past qua kleur beter op mijn FLT, maar ik wil er niet zo`n bak op .
 
Hallo motor-vriendjes,.....intussen is het hier alweer opgelopen naar episode 17.

Even verslag uitbrengen van het FLTR 96" avontuur , na de inruil van m'n oude EVO'tje.

Het is intussen gewoon op een godverdommesse money-pit uitgedraaid -O-

eventjes opnoemen :

- Feuling hvhp oliepomp + Feuling oliedruk-ventiel. (onder garantie met bij-bet.)
- nieuwe achterwiel-poelie.
- nieuwe compensator
- SE diafragma-veer ( op de koppeling ) ivm slip
- Dyno-run afstelling bij Vosselman
- Front motor mount
- Nieuwe voorband en binnenband
- Nieuwe binnenband achter

....en nog een aantal cosmetische dingen om de zgn Willie G trim weer rondom compleet te maken.
- Nieuwe uitlaten die zo achterlijk veel kabaal maakten , dat ik me gewoon schaamde :$ ,
Hiervoor heb ik zelf maar baffles gemaakt en er in gelast.

- Noodzakelijk : Razor pack + Leuning 6,5 cm naar achteren laten plaatsen mbt meer ruimte voor mij en m'n wederhelft.

De motor voldoet in de zin van meer comfort voor m'n vriendin en was noodzakelijk ivm haar afnemende gezondheid.

De veiligheid ivm wegligging en rem-vermogen is wel een mega-verbetering.

De motor gaat ( met 2-op nog ) als een raket uit de start-blokken.

M'n portemonnee is er wel erg leeg op gelopen , godverdegodverdegodver :(

Wat een Harley-romantiek :(
 
Laatst bewerkt:
.....en gelijk maar een vraag :

Wat is nou de beste AFTERMARKET front motor mount voor een 96" TC ?

:?

Hij stuurt en rijdt alsof ie op een spoor-rails loopt , ...zo prachtig en smooth,...maar,

...als die motorfiets stationair loopt dan schudden de vullingen uit m'n kiezen -O-
 
Laatst bewerkt:
Heeeee Martell ,

weet jij per-ongeluk een antwoordje op m'n vraagje ?
 
Hallo motor-vriendjes,.....intussen is het hier alweer opgelopen naar episode 17.

Even verslag uitbrengen van het FLTR 96" avontuur , na de inruil van m'n oude EVO'tje.

Het is intussen gewoon op een godverdommesse money-pit uitgedraaid -O-

eventjes opnoemen :

- Feuling hvhp oliepomp + Feuling oliedruk-ventiel. (onder garantie met bij-bet.)
- nieuwe achterwiel-poelie.
- nieuwe compensator
- SE diafragma-veer ( op de koppeling ) ivm slip
- Dyno-run afstelling bij Vosselman
- Front motor mount
- Nieuwe voorband en binnenband
- Nieuwe binnenband achter

....en nog een aantal cosmetische dingen om de zgn Willie G trim weer rondom compleet te maken.
- Nieuwe uitlaten die zo achterlijk veel kabaal maakten , dat ik me gewoon schaamde :$ ,
Hiervoor heb ik zelf maar baffles gemaakt en er in gelast.

- Noodzakelijk : Razor pack + Leuning 6,5 cm naar achteren laten plaatsen mbt meer ruimte voor mij en m'n wederhelft.

De motor voldoet in de zin van meer comfort voor m'n vriendin en was noodzakelijk ivm haar afnemende gezondheid.

De veiligheid ivm wegligging en rem-vermogen is wel een mega-verbetering.

De motor gaat ( met 2-op nog ) als een raket uit de start-blokken.

M'n portemonnee is er wel erg leeg op gelopen , godverdegodverdegodver :(

Wat een Harley-romantiek :(


Mooi he` zo`n HD _O- :+
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik daar een van de dagen ook voor opdraai , maakt soms als hij wat gestaan heeft ( week of 2-3 ) een knarsend geluid , starter is wel al vervangen


Oordoppen in doen en de uitlaat lek slaan , dan is de compensator weer als nieuw . :t
 
Ik denk dat ik daar een van de dagen ook voor opdraai , maakt soms als hij wat gestaan heeft ( week of 2-3 ) een knarsend geluid , starter is wel al vervangen

Dit betreft een specifiek gezeik dat vaak bij de 96" TC motoren van 2007 en 2008 voorkomt
Het type compensators van deze motoren zijn kut.
Op het moment dat de accu niet helemaal top vol geladen meer is , volgt dan een kick-back bij het starten.
Het starten in warme toestand ( na bijv. het tanken ) gaat ook beroerd.
Het beste lukt het dan , om nog voor het benzineopvoerpomp-geluid al de startknop in te drukken.
Er worden 1,4 KW high torque starters geadviseerd , maar de stock-starters zijn ook 1,4 KW.
Een nieuwe bendix zou meestal al volstaan , omdat die door dit fenomeen vlug versleten raken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan